خانه / شهدای مسجد / 20-شهيد امير رمي / گوهر وجود-خاطره ای از احمد نورالدینی

گوهر وجود-خاطره ای از احمد نورالدینی

بسم الله الرحمن الرحیم

هرکه را در عشق چشمی باز شد

پای کوبان آمد

و جانباز شد

لذت و حلاوت عبادت را عابد نمی چشد مگر این که معبود خود را شناخته باشد و زمانی که این شناخت را پیدا کرد، وقت عبادت و راز و نیاز را به هیچ بهایی با چیز دیگر عوض نخواهد کرد.

بهترین لحظات برای عاشق زمانی است که خود را در کنار معشوق خود احساس کند، چرا که همه چیز خود را از او و برای او می داند، هستی و وجود خود را وابسته نام به او می بیند.

قافله سالار شهیدان عشق، آن شهید سر جدا ــ مولا حسین بن علی (ع) ــ رأس پاکش از بدن جدا نشد مگر بدست زاهدان جاعل، شهیدان ما شهادت را نشناختند مگر زمانی که آن امام شهید را شناختند و به او اقتدا کردند همانی که قبل از شروع جنگ، که شب را مهلت می خواهد تا با خدای خود راز و نیازی داشته باشد و فرصتی برای نجوایی دیگر با مولای خود.

شهیدان زمانی شهادت را شناختند که پی به گوهر وجودی خود بردند، ارزش ذاتی خود را شناختند و خریدار واقعی آنرا یافته بودند و چه نیکو معامله ای با دوست نمودند.

یکی از افتخاراتی که حضرت حق نصیب ما در این دنیا کرده بود، برای مدت قلیلی همنشینی با دوستان عزیزی بود که حلاوت و شیرینی شهادت به کامشان نشست.

خداوندا کاش این آشنایی را نصیب ما نمی کردی ولی اکنون که آن سعادت را به ما بخشیدی عاجزانه از تو مسئلت می نمائیم ــ گرچه لایق آن نیستیم ــ که ما را در آن سرای در جوار این عزیزان قرارده.

اگر پیوند این بزرگواران با قرآن و اهل بیت نبود بطور حتم قله رفیع شهادت را فاتح نبودند.

معمولا چند ماه قبل از هر عملیات از زمانی که اعزام نیرو شروع می شد علاوه بر این که آمادگی نظامی افراد برای عملیات مورد نظر ارتقاء پیدا می کرد، آنانی که فرصت را شناخته بودند، روح خود را بوسیله ارتباطات مختلف معنوی جلا داده و کاملا آماده می شدند.

در اوج عملیات ضربتی منطقه فکه ــ پیچ انگیز ــ بود که در یکی از کانالهای حفاری شده دشمن درگیر با آنان شده بودیم در آن لحظه که از هر طرف خمپارهای بر زمین می خورد و یا گلوله های قرمز از بالای سر عبور می کردند ناگهان فرمانده دسته فریاد زد آرپی جی زن، آر پی جی زن کجاست زود بیاد اینجا، و از بین تعداد افرادی که آنجا بودند برادر مفقود الاثر امیر رمی بود که اعلام آمادگی کرد و شروع به شلیک موشک آر پی جی کرد و شکی نیست که این شجاعت برخاسته از اعتماد بنفسی بود که از ارتباط با حق پیدا کرده بود.

گرچه ذکر این کلمات ناقص و جملات شکسته گویای آن شخصیت عظیم یاران نیست و لیکن مسئولیت سنگینی که بر دوش داریم این است که باید این از جان گذشتگیها وارستگیها ذکر شود تا نسلهای آینده بدانند این انقلاب چگونه حفظ گردید.

بفرموده یکی از این وارستگان در کلام نورانی وصیت نامه اش:

خداوندا ما را میراث دار شهیدانمان بگردان نه میراث خوار آنان

و السلام

«احمد نور الدینی» 

۷۴/۹/۲۶

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *