خانه / شهدای مسجد / 7- شهيد محمد افخم / دست نوشته ای از شهید

دست نوشته ای از شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند در قرآن می فرماید که: تذکر دهید به دیگران هر چند که تذکرات شما بی فایده باشد و همیشه تکرار کنید. در مکتب اسلام برای همه مسئولیت و تکلیف معین شده است و خداوند بر دوش انسان در قبال انسان بودن او مسئولیت هایی نهاده است وخداوند از هر انسان چیزی به جز وسعت و اندازه خویش از او تعهد و مسئولیت نمی خواهد.

پس من انسان که هم فکر و هم نیروی بدنی دارم و در عصری که همه نوع وسایل آگاهی وجود دارد چرا استفاده نکنیم. چرا بگذاریم وقت از دستمان برود. این قرآن بهترین کتابی که در عصر امروزه می توان برای رسیدن به درجات عالی انسانی به آن رسید و الان که جنگ شده قرآن یکی از تعهدهای ما نسبت به خداوند تعالی این است که از دین و شرف و ناموس و میهنمان دفاع کنیم و این امر بر همه مسلمین نهاده شده است و در قرآن برای کسانی که مجاهدت می کنند در راه خدا اجر و مقام عظیم قائل شده است (کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و مال و جان خود می گذرند برای آنانکه درجه عظیماست………سوره توبه  20)

 

گوش کن ای برادر و تو ای خواهر هیچ وقت نمی توانی به خدا بپیوندی مگر اینکه خود را از هواهای نفسانی برهانی خواهرم، برادرم، به مادرم بگویید که شهید کیست و چه مقامی دارد و هرگز مگذارید مادرم بلند گریه کند ـ دوست ندارم احدی به خاطر من ناسزا بگوید.

هرگز دوست ندارم کسی را متهم کنی که او یا کسی مرا به جبهه فرستاده بلکه من به انتخاب و اختیار خود به جبهه رفته ام این راه را انتخاب کردم چون دیدم که تنها راهی است که می تواند مرا به سعادت برساند. راهی است که الله ما را به آن راه توصیه کرده است. مرگ راهی است که همه باید بروند و چه بهتر که این مرگ در راه خدا باشد.

 

از خدا استقامت و پایداری پدر و مادر و اقوام را می خواهم.  

                             به امید هدایت به راه الله  

شکر کنید خدای خود را بسبب نعمتهای داده شده.    

همچنین ببینید

زندگینامه شهید محمد افخم

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین   نام پدر : محمدعلی     محل شهادت :جبهه بستان    تاریخ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *