خانه / شهدای مسجد / 24-شهید ناصر سبزی دیلمی / زندگینامه شهید ناصر سبزی دیلمی

زندگینامه شهید ناصر سبزی دیلمی

بسم رب الشهداء و الصدیقین

نام پدر: حسن   محل شهادت: جزیره مینو         تاریخ شهادت: ۴/۱۰/۱۳۶۵        تاریخ تولد : ۱۳۴۴       

نام عملیات : کربلای۴    نوع عضویت: بسیجی     رمز عملیات: یا محمد (صلی الله علیه وآله)

 

برادر شهید ناصر سبزی دیلمی در سال ۱۳۴۴ در شهرستان دزفول در خانواده ای مذهبی و متوسط چشم به دنیا گشود از کودکی فطرت پاکش او را به مذهب بسیار علاقه مند کرد . استعداد سرشار او از همان اول مشهود اطرافیان بود. شهید ناصر در کانون گرم خانواده خود رشد جسمی ، روحی و فکری خود را به حد مطلوب رسانید و در تمام مراحل زندگی خود به پدرش برای تأمین مخارج روزمره زندگی کمک می کرد و در این مورد احساس مسئولیت زیادی می کرد .

در لباس پوشیدن کمال سادگی و نظافت را رعایت می کرد . برادرمان در تربیت اطرافیان نقش بزرگی را ایفا می کرد ، اخلاق نیکویش دیگران را شیفته خود کرده بود . از نظر ادب و رعایت مسائل اجتماعی میان اطرافیان سرآمد بود . احترام دیگران را به خوبی نگاه می داشت . در سلام کردن سعی در پیشدستی داشت. شهید به مسائل دینی خود مخصوصاً نماز و روزه اهمیت خاصی قائل می شد .

او در بدترین شرایط کار نماز و روزه خود را ترک نمی کرد ، وی به خوبی بر هوای نفس خویش تسلط داشت و هیچ گونه گرایشی به انحرافات اجتماعی نداشت و در میان خانواده و اطرافیان خود به عنوان جوانی با صداقت و متواضع و درست کار شناخته شده بود . شهید تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمائی ادامه داد و بعد به کمک پدر خود مشغول کار شد .

شهید ناصر سبزی دیلمی برای دفاع از وطن خود به خدمت مقدس سربازی در واحد بهداری لشکر ۷ ولی عصر (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف) مشغول به انجام وظیفه شد . وی در واحد بهداری در منطقه جزیره مینو به عنوان مسئول آمار و ثبت حمل مجروحین از خط مقدم به پشت جبهه توسط آمبولانس انجام وظیفه می کرد.

بالاخره در عملیات کربلای چهار در منطقه جزیره مینو در اوایل شب در حین کار زیر آتش دشمن مورد اثابت خمپاره قرار می گیرد و پیکر پاک او غرق در خون به دیدار معبودش می شتابد و به جمع لاله های پرپر این مرز و بوم می پیوندد .

 

باشد در آخرت ما را مورد شفاعت خود قرار دهد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *