خانه / شهدای مسجد / 46-شهيد محمدرضا يوسف نيا / زندگینامه شهید محمد رضا یوسف نیا

زندگینامه شهید محمد رضا یوسف نیا

بنام اللّه یاری دهنده قلبها

شهید محمدرضا یوسف نیا فرزند مجید به سال ۱۳۴۳ در شهر شهید پرور دزفول دیده به جهان گشود. او تحصیلات خود را تا کلاس دوم راهنمائی به طور نیمه کاره رها کرده و عضو بسیج شد.

او از آغاز کودکی در مراسم عزاداری و سینه زنی آقا امام حسین علیه السلام به طور مداوم و مستمر شرکت می‌کرد و در  جلسات قرائت قرآن مسجد صاحب الزمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف حضور پیگیر و مستمر داشت.

ایشان از نخستین روزهای جنگ تحمیلی حکومت عراق علیه دولت ایران، در بسیج مسجد صاحب الزمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف ثبت نام کردند و از طریق بسیج این مسجد به جبهه جنگ اعزام شدند، که پس از چندی حضور در جبهه جنوب، از ناحیه چشم و بدن مورد اصابت قرار گرفتند و در بیمارستان شهید خلیلی دانشگاه شیراز بستری شدند اما پس از مدتی که از مجروحیت شهید عزیز گذشت با اصرارهای فراوان در تاریخ ۱۶/۴/۱۳۶۱ دوباره به سوی جبهه جنگ اعزام و رهسپار شدند.

ایشان در عملیات رمضان اوّل (در منطقه حمیدیه)  و همچنین در عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان شد حضور داشتند که در این عملیات مجروح شدند.

و سرانجام در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۶۱ یک روز قبل از عید سعید فطر ، در عملیات پیروزمند فتح المبین که در غرب شوش و دزفول انجام در نزدیکی یکی از کانالهای آب منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمدند.

 ایشان در مصاحبه‌ای که در تاریخ ۲۹/۴/۱۳۶۱ قبل از شهادت داشتند پیشاپیش عید سعید فطر را به همه مسلمین تبریک گفتند .

 از صفات بارز شهید، خوش اخلاقی، خوش برخوردی، خوش طبع و با کودکان مهربان بودند و به ستمدیدگان و افراد نیازمند کمک می کردند، و در قسمتی از وصیتنامه شهید آمده است که : در آخر از خانواده‌ام می‌خواهم که مراسم عزاداری زنانه برگزار نکنید و مخارج آن را به مستمندان بپردازید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *