خانه / شهدای مسجد / 8-شهيد عبدالمجيد انجام / زندگینامه شهید عبدالمجید انجام

زندگینامه شهید عبدالمجید انجام

بسم رب الشهداء و الصدیقین

 

نام پدر : محبّ     محل شهادت :‍ جبهه شلمچه     تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۲/۱        تاریخ تولد : ۱۳۴۷  

نام عملیات : کربلای۵     رمز عملیات :‍ یافاطمه الزهراء      نوع عضویت :‍ بسیجی  

 

آری بار دیگر از خطه خون رنگ و دلاور خیز خوزستان، لاله ای پر پر می شود و روحی پاک و بی آلایش ره بسوی عرش رحمن می برد. آری این بار شهیدی مخلص از خانواده ای مذهبی و مستضعف به لقاء یار می پیوندد و ندای هل من ناصر ینصرنی بزرگ سالار شهیدان حضرت حسین بن علی را پاسخ می دهد و شربت حقانیت شهادت را پر افتخار می نوشد.

از این دیار خونین همیشه پیروز لاله نو شکفته ای پر پر می شود و بسیجی دلیر و مخلص برادر شهید مجید انجام وظیفه دینی خود یعنی جهاد را انجام می دهد و سبک بال و عاشقانه بسوی حقیقت پرواز می کند و ورقی بر اوراق سیاه جنایتگران بعثی افزوده می شود.گرچه هر شهیدی که می رود خانواده ای در فراق او عزادار می شود ولی شهیدان حق را یافته و عاقبتشان ختم به حضرت جل جلاله الاکبر است، بر شهید پروران است که ادامه دهنده راه آنها باشند و خصال به حق نیکوی آن عزیزان را سرمشق قرار دهند.

زندگی نامه دلیرمرد بسیجی پاسدار اسلام شهید مجید انجام:     

شهید عبدالمجید انجام در سال ۱۳۴۷ دیده به جهان گشود و زندگی پر بار خود را درخانواده ای مذهبی و مستضعف آغاز نمود .

شهید عبدالمجید در ۶ سالگی وارد دبستان شد و تحصیلات اولیه را آغاز نمود ، بزودی با علاقه ای سرشار وارد دوره های بعدی تحصیلات شد . بعد از اتمام دوره راهنمائی بعلت مشکلات مادی زندگی مجبور بود در مدارس شبانه تحصیل کرد و روز را نیز به کار مشغول شد. تحصیلات شبانه او بعد از دوره راهنمایی آغاز شد وی در تابستان نیز کار میکرد تا بتواند در خرج زندگی کمکی باشد. از همان دوران کودکی در مجالس مذهبی مثل مجالس دعا و قرائت قرآن شرکت می نمود و  همواره کوشش می نمود تا دوستانش را نیز همراه  خود به این مجالس ببرد . شهید علاقه فراوانی به روزه گرفتن و نماز خواندن داشت  از همان سنین کودکی روزه می گرفت و نماز می خواند .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی فعالیت های شهید جنبه وسیعتری به خود گرفت او همواره در مساجد حضور داشت و هرگز از انجام عمل خیر خسته و دلسرد نمی شد . اکثر اوقات روز را در مسجد بسر میبرد و تا پاسی از شب به نماز و دعا و نیایش بسر میبرد .او برای رفاه حال دوستانش ارزش زیادی قائل بود و همواره کارهای مشکل تر را بعهده می گرفت بعنوان نمونه برای نگهبانی در مسجد پست آخر شب را بعهده میگرفت. او در تمام طول عمر کوتاه و پر بارش هرگز دست از حمایت اسلام و ولایت فقیه بر نداشت . با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بعنوان یک رزمنده بسیجی در سنگر سپاه حق مشغول انجام وظیفه مقدس شد . چنان رفتار مینمود که گوئی هرگز از جنگ و جنگیدن خسته نمی شود .

شهید عبدالمجید در عملیات های زیادی شرکت نمود. در هر عملیاتی که شرکت مینمود چنان خوشحال و مسرور بود که گوئی دنیا را به او داده اند .

سرانجام این جوان خداجو در عملیات پیروز کربلای ۵ در سحرگاه ۱/۱۲/۱۳۶۵ در میعادگاه عاشقان اللّه جبهه شلمچه به دیدار جمال حق شتافت .

یادش همیشه جاودان و گرامی باد و راهش پر از رهروان عاشق دیدار حق و شهید پرور باد .

نام نیکو گر بماند ز آدمی                         به کز و ماند سرای زرنگار

 

همچنین ببینید

دو رکعت عشق

                      اطلاعات دو شنبه ۳۱/۵/۱۳۷۳ بچه ها به او می گفتند شهردار . چون …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *