خانه / اخبار / اخبار مسجد / مراسم تجلیل از حاج رضا پورکنی

مراسم تجلیل از حاج رضا پورکنی

به گزارش شبکه خبری دزفول( دز ان ان)،مراسم تجلیل از مداح عاشورائی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور سرپرست فرمانداری، شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمد رضا سنگری و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول و مسئولین شهری و همچنین حضور مداحان وعاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مجتمع فرهنگی و سینمائی دزفول برگزار شد.

alt

در ابتدای این مراسم سرپرست فرمانداری دزفول با ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشهایی اظهار داشت: باید چنین مراسماتی مداوم باشد و از کلیه مداحان، شاعران و پیرغلامان ائمه اطهار(ع) تا در قد حیات هستند تجلیل شود و مردم آنها را بشناسند و در سینه ها برای آیندگان حفظ نمایند.
احسانی نیا گفت: جا دارد در این مجلس یادی از حاج ملا عبدالرضا دزفولیان نمائیم که در دوران دفاع مقدس با صدای دلنشین خود دلهای رزمندگان را جلا می داد و حتی حرف زدن وی اشکها را جاری می نمود.
در ادامه دکتر محمد رضا سنگری محقق عاشورایی در خصوص ابعاد شخصیتی حاج رضا پوررکنی سخن گفت و از وی بعنوان کسی نام برد که هرگز از حافظه ی تاریخی مردم دزفول پاک نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مداحان و مرثیه سرایان، پرچمداران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستند گفت: باید دبیرخانه ای دائمی برای یادواره و گرامیداشت کلیه مداحان ، شاعران و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت تشکیل گردد تا خدایی ناکرده این چهره های پشت غبار زمان محو نشوند تا آینده گان نیز بتوانند از فیوضات این عزیزان بهرمند شوند.
دکتر سنگری سه خصوصیت بارز را از دلائل محبوبیت حاج رضا پوررکنی برشمرد و گفت: اول اینکه نداشتن منیت و سادگی و بی ادعایی ، دوم اینکه وی با عاشورا و کربلا زندگی می کند و دغدغه ی شب و روز اوست، سوم استعداد و صدای خدادادی است که منحصر به فرد است.
حاج رضا پوررکنی فرزند مرحوم محمد باقر و متولد ۱۳۳۴ در محله مسجد ( پیرنظر) به دنیا آمده و از ۱۰ سالگی نوحه خوانی را آغاز کرد و اولین استاد وی مرحوم گلستانی بود.وی اکنون چهار دهه است که برای دلهای مشتاق و عاشق اهل بیت(ع) نوحه سرایی می کند و صدای او آرام بخش و نوازش دهنده سینه های دلسوخته ابا عبدالله الحسین (ع) است.
در پایان این مراسم از سوی برخی مسئولین و هیاتهای مذهبی و همچنین دوستداران حاج رضای پوررکنی هدایایی به رسم یادبود به وی اهدا گردید.
این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، سازمان تبلیغات اسلامی دزفول و هیئت عزاداران حضرت ابوالفضل (ع) عباسیه برگزار شده بود.
شبکه خبری دزفول برای کلیه مداحان، ذاکرین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آرزوی سلامتی و موفقت را از خداوند متعال مسئلت دارد.

همچنین ببینید

آئین رونمایی از نرم افزار حسینی فدای حسین

آیین‌ رونمایی از نرم‌ افزار حسینی فدای حسین سومین پیر غلام اهل بیت کشوری و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *