خانه / شهدای مسجد / 37-شهيد مهدي عيدي مراد / ‘گزیده ای از دفتر خاطرات

‘گزیده ای از دفتر خاطرات

گزیده ای از دفتر یادداشت و خاطرات شهید مهدی عیدی مراد:

۱۷/۱۰/۶۰: خدایا، بار الها تو خودت پدرم را راضی کن که من در این حمله ی اخیر که در کرخه نور است شرکت کنم. شاید در این حمله من نیز لیاقت شهادت را داشته باشم.

۲/۱۱/۶۰: مهدی! توجه کن و به این نکات تا سعی داری بکوش که به اینها عمل کنی:

۱-            دوشنبه ها و پنجشنبه ها روزه گرفتن – ارتباط با برادران مومن- وقتی که در راه جایی هستی بین راه ساکت نباش، یا فکر کن در مورد امور زندگیت یا اینکه تلاوت قرآن و دعا بکن، چرا که خوب است انسان همیشه بیاد خدا باشد.

۲-            مهدی از خدا بخواه که ترا به کاری که در موقع تفکر در امور اسلام و تفکر در قرآن، و در مورد نظر گرفتن به حدود اسلام، راضی به انجام آن کار و همچنین مجاز به انجام آن کار نیستی، در مواقع دیگر نیز بر همین منوال باشی و این کارها را انجام ندهی، حال چه این کارها مانند غیبت گفتن، بی احترامی کردن، اخلاق اسلامی نداشتن، و هرکاری که از نظر اسلام مجاز نیستی باشد. (آمین رب العالمین

        7/11/60 : خدایا، خدایا چه بگویم و چطور بیان کنم حالت آن لحظه ای که خبر شهادت مادرم را فهمیدم.خبر شهادت کسی که زندگیم مدیون او بوده، مادری که چقدر زحمت کشیده است تا ما را به اینصورت رسانده است. مادری که با آن لطف و مرحمت خاصی که داشت به ما نوازش می داد، و ما را در دوران زندگی و در مصائب کمک و یاری می کرد. خدایا در آن لحظه اصلا باورم نمی شد و انتظار نداشتم که خبر شهادت مادرم و عزیزم را بشنوم. ولی چه باید کرد، تنها چیزی که توانستم در آن لحظه اول خبر شهادت مادرم بگویم آیه ی شریفه ی قرآن کریم بود که می فرماید: الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون. آری بازگشت همه ی ما بسوی خداست و این راهی است که همه ی ما باید بپیمائیم، حال هر انسانی به نحوی این راه را         می پیماید. یکی در صراط و راهی که نتیجه اش اعلی علیین است و کس دیگر در راهی که     نتیجه اش اسفل السافلین است. آری پس از خواندن این آیه که پشت در خانه خواندم بداخل اتاق رفته و سجده ی شکر بجا آوردم و خدا را حمد و سپاس و شکرگذاری کردم

    29/11/60: … مهدی چرا مدتی است که در طول روز قرآن نمی خوانی؟ مگر قرآن نیست که انسان را پرورش می دهد؟ مگر قرآن چراغ هدایت انسان و تو نیست؟ حال تو اینقدر به خود جرات داده ای که دیگر از قرآن دور شده ای؟ حال اینقدر به حرفهای فریبنده شیطان گوش     داده ای تا جایی که ترا از قرآن دور کرده است؟ مهدی! بخوان قرآن، بخوان قرآن را!   

 

                                                                                والسلام

                                                             برای شادی ارواح طیبه شهدا صلوات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *