خانه / دفترچه خاطرات / دفترچه خاطرات / ۱۳۷۶-اردوی بیشه پوران -رضا همه دان

۱۳۷۶-اردوی بیشه پوران -رضا همه دان

اردوی تابستانه بیشه پوران سال  1376 طی  روزهای ۹ الی ۱۲ شهریور برپا شد. محل اسکان بچه های جلسه مدرسه ای واقع در مرکز روستای بیشه بود که شامل ۴ اتاق و یک سالن در اختیار جلسه بود.

یک روز قبل از حرکت ۵ نفر از بچه های جلسه به آنجا رفته و مدرسه را آماده حضور بچه ها کرده بودند و برخوردی نیز با سرایدار مدرسه داشتند در این اردو سرایدار مدرسه برخوردهای نامناسبی با بچه های جلسه داشت.

تدارکات این اردو بر عهده برادران مهدی آماده و علی احسانی فر و حسن تنورساز بود که بسیار خوب ارائه شد  و نیز امور فرهنگی اردو بر عهده برادران محمد همهدان و غلامرضا جاودان بود که آن نیز بخوبی انجام شد.

برنامه هایی که در این اردو انجام شد شامل چندین مسابقه از جمله ویژه نامه اردو ، پرسش پاسخ و برپایی دعای توسل و زیارت عاشورا ، انجام مصاحبه با بچه های جلسه  و نمایشگاه کوچک عکس بود.

همچنین هرکدام از گروه ها نیز برنامه هایی خاص گروه خود مثل مطالعه کتابهای کوچک داشتند.در روز سوم بچه های جلسه به سر بیشه رفتند صبحانه را نیز بین راه صرف کردیم . کوه جای با صفایی بود و درختان گردویی نیز داشت که بچه ها نیز تعدادی گردو چیدند ولی در ادامه راه متاسفانه تعدادی از بچه ها بدلیل خستگی از ما جدا شده و برگشتند.

از ویژگیهای که این اردو داشت محدودیتهای زیادی مانند کوچک بودن فضای مدرسه بود بطوری که بچه ها مجبور بودند در سالن مدرسه فوتبال بازی کنند . سرایدار مدرسه و همسایه های اطراف و فضای شلوغ و غیر معنوی بیشه بود که تا حدودی برای مسئولین اردو ایجاد محدودیت می کرد .

در اینجا باید از زحمات  برادران غلامحسین نژاد حسینی(مسئول اردو) و خصوصا محمود رضا هدایتی راد(مسئول جلسه) تشکر بسزایی جهت برپایی  این اردو انجام داد.

رضا همه دان

همچنین ببینید

اردوی نوروزی نونهالان۹۴ (فتح المبین)

بسم رب الشهدا والصدیقین آخرین روزهای تعطیلات بود از هدر رفتن تعطیلاتم خیلی پشیمان وناراحت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *