خانه / نشریه / معارف اسلامی / پایان جهان در سال ۲۰۱۲…

پایان جهان در سال ۲۰۱۲…

altدانشمندان سازمان ملی هوا و فضای آمریکا، ناسا، اعلام کردند که برخلاف پیش بینی‌ برخی کتاب‌ها، فیلم‌ها، گروه‌های فرقه‌ای و سایت‌های اینترنتی، هیچ گونه شواهد مستدالی مبنی بر اینکه جهان در سال ۲۰۱۲ به پایان می‌رسد، وجود ندارد. نظریه‌های مربوط به آخرالزمان در سال ۲۰۱۲ براساس ادعاهایی بود که بااستناد به تقویم قوم مایا گفته بودند سیاره‌ای به نام “نیبیرو” در حال نزدیک شدن به کره زمین است.مدتی است که شایعات درباره اینکه جهان در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به پایان خود می‌رسد، بر سرزبان‌ها افتاده است.

اما اکنون دانشمندان این شایعات را پس از تحلیل همه سناریوهای ممکن برای به پایان رسیدن جهان، بی اساس دانسته‌اند.

سازمان ناسا اعلام کرد: در سال ۲۰۱۲ هیچ اتفاقی برای کره زمین نخواهد افتاد. دانشمندان معتبر سراسر جهان در رابطه با سال ۲۰۱۲ هیچ گونه تهدیدی را علیه زمین تشخیص نداده‌اند.

براساس تئوری‌های آخرالزمان در سال ۲۰۱۲، سیاره نیبیرو که یک سیاره افسانه‌ای است و توسط سومری‌ها کشف شده، در حال حرکت به سوی کره زمین است. برخی پیشتر پیش بینی کرده بودند که آخرالزمان در ماه مه سال ۲۰۰۳ اتفاق می‌افتد اما پس از آنکه در این تاریخ اتفاق نیافتاد تاریخ آن را تا دسامبر ۲۰۱۲ به تعویق انداختند!

تعیین این تاریخ مرتبط با پایان یکی از چرخه‌های تقویم باستانی قوم مایا در انقلاب تابستانی و زمستانی در سال ۲۰۱۲ است اما دانشمندان اظهار می‌دارند که تقویم مایاها در این تاریخ به پایان نمی‌رسد و تنها یک چرخه جدید آغاز خواهد شد که مشابه با تقویمی است که امروز ما از آن تبعیت می‌کنیم. ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ تنها پایان یکی از دوره‌های بلند مدت تقویم مایا است که بعد از آن می‌بایست یک دوره دیگر آغاز شود.

 داستان‌هایی که درباره سیاره نیبیرو و آستروییدها و شهاب سنگ‌های پراکنده‌ای که قرار است به زمین برخورد کنند، مطرح شده، یک حقه اینترنتی است.

ناسا در ادامه بیانیه خود گفت: اگر سیاره نیبیرو و یا به اصلاح “سیاره ایکس” واقعیت داشت و به قصد برخورد به سوی زمین در سال ۲۰۱۲ در حال حرکت بود، ستاره شناسان دست کم از یک دهه قبل می‌بایست آن را دیده و در تعقیب تحرکات آن بوده باشند و می‌بایست در حال حاضر با چشم غیر مسلح در آسمان دیده شود.

همچنین ببینید

چرا به امام عصر(عج) ربیع الانام می گویند؟

یاصاحب الزمان(عج)! باز بهار رسید و «تو» بهار انسانها نیآمدی. فصل نو شد و باز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *