خانه / شهدای مسجد / 14-شهيد احمد حلمي / پیام شهید احمد حلمی

پیام شهید احمد حلمی

بسم اللّه الرحمن الرحیم

 

الحمد للّه الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا ان هدانا اللّه

سپاس خداوندی را که در طریق حق هدایتمان نمود و اگر او هدایتمان نمی کرد ما خود را نمی یافتیم

.

من احمد حلمی اعزامی از ستاد بسیج مسجد امام حسین (ع) هستم و امّا پیامی که شما توقع دارید من بدهم این که به عنوان یک وصیت یا به عنوان یک یادبود یا به عنوان یک یادگار از من بماند باید یک پیامی باشد تقریباً جامع و کامل و آن طوری باشد که بتوانند دیگران از آن استفاده کنند که متأسفانه من آن نیستم که این پیام را بدهم .

 پیام من پیام پیشوای من امام حسین (ع) است، پیامی است که امام حسین(ع)  در ظهر عاشورا می دهد ، امام حسینی(ع)  که در ظهر عاشورا در صحرای کربلا موقعی که برای ندا می دهد من اینجا برای انجام تکلیف آمده ام.

بّچه های او به اسارت می روند جوان او و دیگر یارانش در این راه شهید می شوند کشته می شوند. همه زجر و تلخی های این راه را می داند منتها چون انجام تکلیف است خیلی خوشحال می رود.

ظهر عاشورا موقعی که تمام یارانش شهید شده اند ندا می زند هل من ناصرٍ ینصرنی آیا کسی است مرا یاری دهد. هیچ شده است که این سؤال را از خودمان بکنیم که  امام حسین(ع) در ظهر عاشورا از چه کسی کمک می خواست ، موقعی که تمام یارانش شهید شده اند از کی کمک می خواست می دانید موقعی که این سخن را می گوید موقعی است که تمام یارانش بشهادت رسیده اند و خودش در میدان جنگ است و ندا می زند هل من ناصرٍ ینصرنی.

 آیا اینجا از ابوالفضل غرقه به خونش کمک می خواهد،

 آیا از علی اکبرش کمک می خواست،

 آیا از عون و جعفر کمک می خواست،

 از قاسم کمک می خواست،

 از حبیب بن مظاهر کمک می خواست،

 از کی کمک می خواست؟ این را برای چه گفت؟

 آیا نمی دانست که کسی دیگر نیست یاریش دهد؟

 آیا نمی دانست که کشته ها دیگر کمکش نمی کنند؟

 چرا می دانست،‌ می دانست که دیگر علی اکبرش در این حال نمی تواند کمکش کند،

می دانست که دیگر تمام یارانش شهید شده اند یاری برایش باقی نمانده است منتها با این حال می گوید هل من ناصرٍ ینصرنی،

 در حقیقت  هل من ناصرٍ ینصرنی را برای ما گفته است برای من و تو، برای تاریخ گفته است که هرگاه که اسلام احتیاج داشته باشد بر ما تکلیف است دفاع از آن و باید برویم .

ای انسانهایی که خودتان را شیعه امام حسین(ع) و امام علی(ع)  و دوازده امام (ع) می دانید هرگاه که اسلام احتیاج داشته باشد، کربلا دوباره تکرار شده است و باید به ندای امام حسین(ع) پاسخ داد.

در کربلا پیرمرد داشتیم، نوداماد داشتیم، جوان داشتیم، کودک داشتیم، الان هم داریم در اسرای کربلا زن بود، بچه بود،شیرخواره بود، زن آبستن بود، تمام اینها بودند تمام در اسارت چه زجرها کشیدند، چه سیلی ها که خوردند، پیرمرد داریم که به اسارت برده اند بچه داریم که به اسیری برده اند زن آبستن داریم بچّه های شیرخواره داریم .

 در کشته ها حبیبٍ بن مظاهر داریم کودک سیزده ساله داریم قاسم ها داریم علی اکبر ها داریم علی اصغرها دادیم ابوالفضل ها دادیم الان دوباره دارد روز عاشورا تکرار می شود تمام اینها را داریم .

 ما ادعا می کنیم که شیعه امام حسین(ع)  هستیم باید حسین(ع)  گونه قیام کنیم باید حسین(ع)  گونه دفاع ازدینمان بکنیم دفاع از ناموسمان بکنیم در این راه ممکن است که کشته بشیم، معلول بشویم سختی ها دارد به اسارت گرفتن ها دارد زجر دارد تمام این ها را ما باید با جان و دل قبول بکنیم همانطوری که شهدایمان قبول کرد اند همانطوری که خانواده های شهداء قبول کردند ما هم باید قبول کنیم. ما باید این دفاع را انجام یک تکلیف بدانیم همانطوری که امام حسین(ع)  انجام تکلیف می دانست.

 و امّا برادر ها من آنچه که می دانستم گفتم آنچه که برای خودم الگو قرار دادام را گفتمدیگر بقیه اش با خودتان است. من هر چه که خواستم برای خودم توجیه کنم که به جبهه نروم، نتوانستم، هر که برای خودش توجیه می کند که به جبهه نرود باید روز قیامت پاسخگو باشم.

 من برای انجام تکلیفم به جبهه آمدم، هر چند که می توانستم برای خودم توجیه کنم امّا این توجیهاتم را نمی توانستم روز قیامت بگویم.

انشاء اللّه حاضرم این جان ناقابل مرا که با ارزش ترین چیز هم برای من و هم برای دیگران است در این راه  با کمال میل  تقدیم خدای مهربان می کنم ودر این راه شهید بشوم،در چه راهی؟ در راه انجام تکلیف خداوند.

 انشاء اللّه خداوند همه ما را به راه راست، راه صراط المستقیم هدایت فرماید ،

خداوند انشاء اللّه به ما توفیق بدهد که آنچه که خودش از ما می خواهد آنچه که باید انجام بدهیم انشاء اللّه انجام بدهیم ،

و انشاءاللّه خداوند از ما راضی و خشنود باشد ،

و از خدا می خواهم که تا گناهان ما را نیامرزیده است از این دنیا نبرد،

خدایا تا زمانی  که زندگیم چرا گاه شیطان باشد ، مرا از این دنیا مبر،

خداوندا ان شاء اللّه این راهی که رفتم از ما قبول بکند،

 خداوند انشاء اللّه امام عزیزمان را این فرزند زهراء فرزند امام حسین(ع) انشاء اللّه تا قیام حضرت مهدی(عج)  و در کنار حضرت مهدی(عج)  برای اسلام و برای مسلمین انشاء اللّه نگه بدارد

                                                                

 و السلام علیکم و رحمه اللّه وبرکاته

 

همچنین ببینید

مصاحبه با عبدالمجید حلمی برادر شهید

  ۱ـ رفتارش شهید؟ ایشان نسبت به دیگران بسیار خوش برخورد بود و دیگران را …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *