خانه / شهدای مسجد / 10- شهيد عبدالكريم تيغ كار / مصاحبه با خدارحم تیغکار برادر شهید

مصاحبه با خدارحم تیغکار برادر شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

                           

۱-  معرفی شهید؟

 شهید عبدالکریم در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. در همان آغاز طفولیت عشق و علاقه خاص به نماز و احکام داشت و به فرامین مقدس اسلام مقید بود همیشه نمازش را سر وقت و در مسجد و به جماعت می خواند و تعصب خاصی نسبت به این مسئله داشت و او کمتر از دیگران حرف میزد و بیشتر پدر و مادر را یاری می داد.

 

۲- علاقه شهید؟

شهید عبدالکریم به مسایل مذهبی و مسجد علاقه خاص داشت همیشه در نماز جماعت مسجد صاحب الزمان جنوبی (عج) شرکت می جست و نماز شب و روزه های واجب و مستحبی را به جای می آورد و همیشه به ائمه تأسی و متوسل می شد و علاقه خاص به ابا عبدالله الحسین سرور و سالار شهیدان داشت و وقتی ایام محرم فرا می رسید او سر از پا نمی شناخت و برای برپایی عزای حسین (ع) همراه با دوست شهید عزیز خود (شهید یوسف جاموسی) تا پاسی از شب نسبت به برپایی تکیه اباعبدالله الحسین اقدام می نمودند و دیگر علاقه وافری به امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب اسلامی قدس سره داشتند و در آخر وصیت نامه اش قید شده که امام را تنها نگذارید.

شهید عبدالکریم تیغ کار چون دنیا را مانند پلی برای رسیدن به جهان آخرت می دانست و این امر را از سرور و سالار شهیدان در ذهن داشت هیچ وقت خود را متعلق به این دنیا و آرزوهای دنیایی نمی دانست و خود را مشغول آن نمی کرد و او فقط آرزویش رضایت الهی و ملاقات با خدا و همنشینی با ائمه بود و با وجود کمی سن او در این راه جز به شهادت آرزویی نداشت .

 

۳- علت رفتن به جبهه؟

وقتی که امام رحمه الله علیه جهاد را واجب کفایی اعلام نمودند. شهید بزرگوار دست از پا نمی شناخت و با وجود سن شانزده سالگی او جهاد را بر خود تکلیف کرده بود، وقتی به بسیج مراجعه می نمود به او جواب رد می دادند ولی او دین خود را به دیگران منتقل می نمود و از این رو مسئولین بسیج مجبور به اعزام شهید عبدالکریم به جبهه نمودند تا او نیز به وظیفه خود عمل نماید و او خود نیز در وصیت نامه اش این امر را قید نمودند که من برای یاری کردن دین و مولایم اباعبداللّه به جبهه آمده ام.

 

۴ـ فعالیت های شهید ؟

شهید عبدالکریم در زمان انقلاب نونهالی بیش نبود ولی با این وجود چون در آن زمان نونهالان محل در فعالیت های انقلاب خصوصاً راهپیمائی ها شرکت می جستند شهید عبدالکریم نیز در راهپیمائی ها شرکت می جست.

 

۵ـ رفتارش با پدر و مادرتان ؟

شهید عبدالکریم به پدر و مادر عشق می ورزید و به ایشان احترام خاص می نمود در مشکلات زندگی همراه و همپایشان بود و با کار کردن بعضی از مشکلات مادی را کمک پدر و مادر حل می نمودند.

شهید عبدالکریم همیشه به ما متذکر می شد که پایبند به مسائل اسلامی و شرعی و انقلابی باشید. نماز را به پا دارید و روزه بگیرید و احترام پدر و مادر را داشته و با همدیگر مهربان باشید و انقلاب را یاری نمائید و پیرو ولایت فقیه و رهبر انقلاب باشید.

شهید عبدالکریم تیغ کار در چندین عملیات با شکوه از جمله والفجر۸ ، فکه(پیچ انگیزه)، کربلای۴و۵ شرکت جسته بود از عملیات فکه که بر می گشت جریان جبهه را از او سؤال کردم. او یک مقدار از عملیات فکه تعریف نمود و ایشان فرمودند قرار بود یکی از گردان ها همراه گردان ما وارد عملیات فکه شوند ولی چون عملیات لو رفته بود تعداد زیادی از همرزمانش در آن عملیات جامانده بودند هر چه از شهید سؤال کردیم فلانی چه شد و آیا از ایشان خبری داری خود را مقید به اسرار نظامی می دانستند و هرگز اسرار آن عملیات را فاش نکردند و فقط ایشان فرمودند که عراقی ها ما را محاصره کرده بودند و به هر شکل بود خودم و چند نفر دیگر که به دلیل گرمای منطقه در رمل ها به خواب رفته بودند از آن مهلکه نجات دادم.امید است که تمام ما ادامه دهندگان راه شهیدان باشیم و همیشه میراث دار شهیدان باشیم نه میراث خوار شهیدان.         

                   والسلام. 

 

 

 

همچنین ببینید

دست نوشته ای از شهید تیغ کار – سری ۳

از وقتی که علی  و امیر از من دور شدند دیگر من طاقت ماندن در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *