خانه / شهدای مسجد / 16-شهيد علي محمد خروسي نژاد / مصاحبه با نورمحمد خروسی نژاد- برادر شهید

مصاحبه با نورمحمد خروسی نژاد- برادر شهید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

     1ـ خصوصیات اخلاقی شهید؟

ایشان محبت بسیار زیادی داشتند و مردم را بسیار دوست داشتند و با اقشار مختلف مردم سر و کار داشتند حتی با قشر کارگر. از روی اخلاص و فروتنی دوستانه با آنها صحبت می کردند.

 فروتنی ایشان برای همه اقشار مردم بود. کلاً کسی که از روی اخلاص خدا را دوست داشته باشد به مردم کمک می کند و آنها را دوست دارد ایشان وقتشان را بیهوده تلف نمی کردند و همیشه به موقع کارهایشان را انجام می دادند بخصوص برای آمدن به مسجد، مدتی قبل از اذان در مسجد حاضر بودند ایشان وقتشان را تنظیم می کردند برای رفتن به حوزه. از نظر سعه صدر و تحمل در مقابل مشکلات بسیار مقاوم بود. کسی که خدا را دوست داشته باشد به خاطر خدا تحمل مشکلات زندگی هم برایش آسان خواهد بود و تا آنجا که ممکن بود تحمل می کرد.

نظر دیگران را که با او مخالفت بود تحمل می کرد و به آنها حرف می زد. ایشان همیشه قبل از اذان و نماز قرآن را به طور مرتب می خواند بخصوص نماز شب خود را همیشه و مرتب می خواند که گاهی اوقات ما از ایشان بی خبر عکس می گرفتیم. کسی که از خدا بترسد مطمئناً دارای شجاعت است که این شجاعت خود را در صحنه های جنگ نشان داد.در مقابل کسانی که دارای اخلاق بد بودند شجاعانه می رفت و با آنها صحبت می کرد. عشق به اهل بیت و مسئولیت پذیری ایشان بسیار بالا بود از جمله ایشان زیارت عاشورا را همیشه می خواندند و دوست داشت که زیارت مکه و کربلا را داشته باشد.

 

۲ـ خصوصیت بارز شهید ؟

مهمترین خصوصیت ایشان عبادتش بود و به موقع خواندن نمازهایش بود. ارادت بسیار زیادی نسبت به خانواده داشت.

 

۴ـ نظر شهید در مورد جنگ و شهادت ؟

کلاً از روی احساسات نبود از روی عقل و منطق خود بود و دوست داشت که به شهادت برسد برای رسیدن به شهادت عبادت می کرد، خودسازی می کرد. تا خداوند او را بپذیرد و به مرحله شهادت هم رسید.

 

۵ـ‍ مجروحیت شهید ؟

ایشان در جبهه پیچ انگیزه (فکه) و در گردان بلال در موقع عقب نشینی مورد اصابت گلوله قرار گرفت در قسمت بالای قلب ایشان و در بیمارستان قلب تهران تا هنگام بهبودی در آنجا بستری بودند.

خواهر و مادرشان در خواب ایشان را در یک فضای سبز و نورانی و خوشحال مشاهده کرده اند و مادرم از موقعی که ایشان را در خواب دیده اند متوجه شده اند که خداوند این شهید را پذیرفته و خیلی خوشحال شدند.

 ایشان به امام عشق می ورزیدند و می گفتند که ما از نظر سیاسی هر چه امام ما بگوید ما اطاعت می کنیم ایشان همچنین می گفتند اطاعت از ولایت اطاعت از رهبری است.

 

۹ـ‍ اخلاق ایشان با والدین؟

اخلاق ایشان ممتاز بود اگر کسی غیبت دیگری را می کرد ایشان شدیداً ناراحت می شد، ایشان از نظر اخلاقی حداقل دفع و حداکثر جذب را داشتند و همه اهالی محل و همسایه ها خاطرات خوبی از ایشان دارند و همه را دوست داشتند و اگر کسی کار خلافی می کرد ایشان او را نصیحت می کردند حتی ایشان احادیثی را روی کاغذ می نوشتند در مورد غیبت و آنها را روی دیوار می چسباندند.

 

۱۰ـ نحوه شهادت شهید ؟

در سال ۱۳۶۵ پس از یکی دو ماه که در پادگان کرخه برای آمادگی حضور داشت  در  عملیات کربلای۵ در گردان عمار در جبهه شلمچه به آرزوی دیرینه خود دست یافت.

 

۲۸/۵/۱۳۷۹

 

همچنین ببینید

مصاحبه با برادر حسن مشیری- همرزم شهید

  بسم الله الرحمن الرحیم   مرحوم شهید خروسی نژاد یکی از برادرانی بود که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *