خانه / شهدای مسجد / 42-شهید حمید محمود نژاد / متن مصاحبه شهید محمود نژاد

متن مصاحبه شهید محمود نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

الحمدالله رب العالمین والصلاه واللسلام علی سیدتنا و نبینا و حبیب قلوبنا و طبیب نفوسنا ابی القاسم محمد( صلی الله علیه و آله) و علی عتره الطیبین الطاهرین و الاولاد المعصومین  سیّما بقیه الله فی الارضین، حجه ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ان شاء الله

 

بنده حمید محمود نژاد بسیجی اعزامی از دزفول بسیج مسجد انصار الله.

در واقع ما خودمان را در آن حد نمی بینیم که به عنوان یک رزمنده واقعی مسلمان بخواهیم به این امت شهید پرور پیام بدهیم اما چون تکلیف است ما هم ادای تکلیف می کنیم.

 یک واقعیتی است که ما شیعیان . . . . من از وقتی متوجه این مسئله شده ام در هر جایی که صلاح دیده ام این مسئله را گفته ام، ما شیعیان یکبار در اول تاریخ اشتباه بزرگی مرتکب شدیم آن هم در زمان مولایمان حسین ابن علی بود که پشت به کربلا و پشت به عاشورا و پشت به جنگ کردیم و به پاس آن پشت کردن ما به جنگ، هزار و سیصد و اندی سال توسری خور این و آن شدیم هر جاهلی بر ما حکم راند، هر ظالمی ما را در محبس ها حبس کرد، هر کی آمد ما را به اسارت برد و هر کسی آمد ثروتهای معنوی و مادی ما را با تاراج برد به واسطه آن اشتباه هزار و سیصد سال توسری خور شدیم استدعای عاجزانه من این است که که نکند بار دیگر پشت به جنگ بکنیم چون دیگر معلوم نیست که اگر این بار پشت به جنگ بکنیم تا چقدر توسری خور خواهیم بود بعد از هزار و سیصد سال خداوند تفضلی کرد و به دست یک ابر مرد از تبار حسین و از فرزندان حسین دوباره عزت از دست رفته ملت شیعه و مسلمان را به این ملت بازگرداند کاری نکنیم که این عزت و شرف ما دوباره از بین برود.

عزت و شرف ما امروز در گرو جنگ است، امروز هر کس به هر وسیله و به هر نحوه که به جنگ صدمه بزند به مسئله جنگ آسیب برساند مسئله جنگ را تضعیف کند قدمی در جهت تضعیف رزمندگان و جنگ بردارد از نظر ما خائن به این ملت محسوب می شود در هر لباسی و هر پست و هر مقامی که می خواهد باشد امروز طبق فرمایش امام عزت ما در گرو این جنگ است ما برای عزت خویش باید بجنگیم اما مسئله مهم این است، جنگ در کجا؟ جنگ در کارخانه، جنگ در مدرسه، جنگ در حوزه، جنگ در دانشگاه، جنگ در محیط کار جنگ در کشاورزی، جنگ در اقتصاد ، جنگ در صنعت، در کجا؟ بی شک همه اینها هست اما اولویت با کدام است.

اولویت با سنگرهای جلو است اولویت با سنگرهای خط مقدم است چون سنگرهای خط مقدم است که اگر استوار باشد سنگرهای دیگر پا برجا می ماند ، خطوط مقدم جبهه است که اگر استوار باشد فضای در پشت جبهه امن می شود تا تمام فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این مملکت صورت پذیرد پس بر گردن  همه ماست تقویت خط مقدم جبهه است نبرد خونین است، وظیفه تک تک ما امت مسلمان این است که به ندای امام امت خمینی کبیر لبیک گوییم و در جای جای هر معرکه به هر نبرد حاضر باشیم که فعالیت اسلام را ثابت کنیم چه با خون، چه با اسارت، چه با  شهادت، چه با مفقود شدن و چه با پیروزی، مسئولیت باید صورت پذیرد، پس توجه داشته باشیم که هر کسی به این آرمان مقدس به هر نوعی لطمه بزند و صدمه بزند از نظرما خائن محسوب می شود.

 امروز جنگ اسلام و کفر، جنگ همه اسلام با همه کفر است و جنگ همه اسلام باید تمام سرمایه های اسلام در آن به کار رود تمام نیروهای اسلام باید بسیج شود ما چنانچه بخواهیم که کارخانه دارمان سر کارخانه اش باشد، کار گزارمان سر کارش باشد، کارمندمان در اداره اش باشد، روحانیمان در حوزه اش باشد، دانشجویمان در دانشگاهش باشد، محصلمان در مدرسه اش باشد و هر کس در سر کار خودش و جنگ هم به نحو مطلوب پیش برود مسلماً میسر نخواهد بود احتیاج به یک بسیج همگانی داریم تا انشاء الله همه با هم بعنوان یک واحد قیام کنیم برای خدا شاید که زیارت قبر مولایمان نصیب همگی ما بشود آخر این معنا ندارد که انسان شیعه حسین باشد یک عمر هم زندگی بکند اما از زیارت قبر مولایش محروم باشد ما شیعیان این ذلت را به کجا ببریم که شیعه امام حسین(ع) باشیم اما قبر شش گوشه حسین در ید ظالمان باشد و ما در این گونه مواقع سر گرم زندگی روزمره و روزمرّگی خود باشیم.

 بدانیم که زندگی برای ما مسلمانان یک آزمایش است، یک امتحان است، حیات برای ما تعهد است بکوشیم تا به مسئولیت ها و تعهدات خود پا بند باشیم و تکالیف خود را انجام دهیم، در آخر کلامی نیست، الّا دعای خیر برای امام امت و سایر روحانیت مسئول و مبارز و متعهد و امت شهیدپرور و دعای خیر جهت پیروزی رزمندگان و آرزوی زیارت قبر شش گوشه امام حسین.

 

والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته

 

همچنین ببینید

پیام آیت الله مهدوی کنی برای شهید محمودنژاد

    بسم الله الرحمن الرحیم و له الحمد و العظمه و الکبریاء شهادت یک شهود …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *