خانه / نشریه / انتظار موعود / یاران امام زمان ایرانی هستند؟

یاران امام زمان ایرانی هستند؟

 ایران قوم نشان‌ شده برای زمینه‌ سازی ظهور امام زمان (عج) است گفت: یاران خاص امام زمان (عج) ایرانی تبار هستند. راز بقای ایران مأموریت ایران است به این معنا که ایران قوم نشان شده است و در این گردونه سه وظیفه مهم بر عهده دارد.
پرورش در حوزه فرهنگی و تمدنی، انتشار اسلام در سرزمین شرق به گونه‌ای که شرق حوزه فرهنگی تشیع شد و همراهی با حضرت حجت (عج) در تأسیس دولت کریمه از جمله این وظایف است.قوم نشان شده به معنای اصالت دادن به نژاد نیست چون خداوند از بدو خلقت به واسطه وجود صفات، فضایل و ویژگی‌ها افراد خاصی را منصوب کرده و با عنایت ویژه به آنها اجازه داده است تا حافظ سنت باشند.
وی با تأکید بر اینکه تا به حال زمین خالی از حجت نبوده و هیچ‌گاه خالی از حجت نمی‌شود، نشان‌شدگی به این معناست که در گذشته اقوامی در شرایط مأموریت خاصی را عهده‌دار شدند اما به دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به بت‌پرستی مبتلا شدند و این مأموریت از آنان سلب شد. وقتی که عزت رفت و نژادپرستی جایگزین شد خداوند این مأموریت را به دیگران واگذار کرد تا در عرصه زمین نیکی‌ها و فضایل را منتشر کنند. ایران ۶ هزار سال قدمت دارد. اگر به سابقه مردم ایران بنگریم به خوبی درمی‌یابیم که در این دوران هیچ‌گاه ایرانیان بت‌پرست و کافر نبودند.
یکی دیگر از دلایل ماندگاری مردم ایران تولد کسانی است که در نقاط مختلف این کشور به دنیا آمده‌اند. آغاز نهضت مردم ایران به وسیله مردمی از قم است. قم در سال ۷۳ در قلب ایران و بر اساس طرحی از سوی امام محمد باقر (ع) پایه‌گذاری شد و از آن پس این شهر همواره مورد توجه خاص ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی یادآور شد: گروه دیگر سلفی‌ها و وهابیون بودند که در خراسان قدیم (افغانستان) عمامه سیاه به سر کردند و خود را از دسته سید خراسانی معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه از خروج سید خراسانی تا ظهور امام زمان(عج) ۶ سال فاصله است، اظهار داشت: بیشتر یاران خاص امام زمان (عج) ایرانی یا ایرانی‌تبار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۵۹ امامزاده در ایران وجود دارد و همین نشان‌دهنده آن است که ایران قوم نشان‌شده برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) است.

همچنین ببینید

چند روایت معتبر از داستان ولادت امام مهدی (عج)

روایت حکیمه خاتون، عمه ی مکرمه امام حسن عسگری علیه السلام مرحوم شیخ صدوق، در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *