خانه / نشریه / چهار سوي علم / برتری LED به LCD در بازار تلویزیون ایران

برتری LED به LCD در بازار تلویزیون ایران

alt

در حالی‌که رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تهران از اقبال بلند تلویزیون‌های ال‌سی‌دی در سطح بازار دیجیتال تهران خبر داده است فعالان بازار و همچنین نمایندگی‌های فروش تلویزیون در برندهای مختلف از رشد تقاضا برای نمونه‌های LED و تلویزیون‌های هوشمند خبر می‌دهند و معتقدند تلویزیون‌های LCD دیگر مانند سابق رکورددار فروش بازار تلویزیون نیستند. 

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر نمونه‌های LED جزو پرفروش‌های بازار هستند و همچنین میزان تقاضا برای تلویزیون‌های SMART یا هوشمند نیز نسبت به ماه‌های قبل در حد قابل توجهی افزایش یافته است.

کارشناسان و فعالان بازار تلویزیون، کاهش قیمت‌ها و همچنین ارائه هدایای ضمن خرید را به خریداران، عامل موفقیت نمونه‌های LED و همچنین نمونه‌های هوشمند در بازار می‌دانند.
این درحالی است که «ابراهیم درستی» در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد، به دلیل اینکه قیمت تلویزیون‌های ال‌سی‌دی کمتر از نمونه‌های ال‌ای‌دی و سه بعدی است، همچنان بیشترین میزان تقاضا مربوط به تلویزیون‌های ال‌سی‌دی است.



به گفته وی، بالا بودن بهای انواع تلویزیون‌های ال ای دی نسبت به ال‌سی‌دی باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی به خرید این نوع تلویزیون‌ها نداشته باشند و همچنین با وجود تبلیغات زیادی که برای این تلویزیون‌ها شده است، بازار این تلویزیون‌ها بی‌رونق باشد.اما معروفی، یکی از فعالان بازار و همچنین مدیر بازاریابی بخش صوتی و تصویری شرکت ال‌جی اعلام کرده‌اند که این نمونه‌های LED هستند که در بازار فروش بالایی دارند و به نظر می‌رسد LED‌ها توانسته‌اند تا حدودی جایگزین نمونه‌های LCD در بازار تلویزیون شوند. اتابکی، یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که در حال حاضر به دلیل نزدیکی قیمت تلویزیون‌های LED و LCD، میزان تقاضا برای LEDها افزایش یافته است گفت، در چهار پنج ماه اخیر میزان تقاضا به سمت نمونه‌های LED رفته است و افرادی که قصد خرید یک تلویزیون ارزان قیمت دارند به سمت LCD‌ها می‌روند.

امیری، مسوول یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات صوتی و تصویری پاناسونیک هم در این باره می‌گوید، پاناسونیک بیشتر در حوزه نمونه‌های پلاسما فعال است و در ماه‌های گذشته هم میزان تقاضا برای نمونه‌های پلاسما و به ویژه پلاسماهای سه بعدی افزایش یافته است. اما میزان تقاضا برای نمونه‌های LCD تا حدودی کاهش یافته است.فعالان بازار همچنین در مورد بازار تلویزیون‌های سه بعدی می‌گویند، با وجودی که دیدن تصاویر سه‌بعدی توسط تلویزیون‌های سه‌بعدی منوط به استفاده از عینک‌های مخصوص است اما بازار این تلویزیون‌ها در شش ماه اخیر رشد کرده است و می‌توان گفت با افزایش محتوای سه‌بعدی و همچنین کاهش قیمت‌ها و عرضه عینک‌های سبک و ارزان، بازار این کالا هم با افزایش تقاضا مواجه شده است.

این در حالی است که ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری اعلام کرده است، متاسفانه در حالی که تلویزیون‌های سه‌بعدی با امکانات بالاتری نظیر کیفیت بالای تصویر، ضخامت بسیارکم، قاب‌های ظریف، مصرف کم انرژی و طول عمر بیشتر نسبت به سایر تلویزیون‌ها در بازار عرضه شده‌اند، اما تا کنون نتوانسته‌اند مورد استقبال عموم خریداران تلویزیون قرار گیرند. رییس اتحادیه صوت و تصویری و لوازم یدکی تهران افزود: به مرور زمان و با کاهش قیمت تلویزیون‌های ال‌ای‌دی سه‌بعدی این نوع تلویزیون‌ها با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبه‌رو می‌شوند و در سال‌های آتی جایگزین تلویزیون‌های ال‌سی‌دی می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

همچنین ببینید

گلی که موجب حیرت‌دانشمندان شد+عکس

دنیای گیاهان بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما می دانیم. هر روز گیاهانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *