خانه / اخبار / اخبار دزفول / پروژه سردخانه های نگهداری از واکسن در معاونت بهداشتی دزفول افتتاح شد

پروژه سردخانه های نگهداری از واکسن در معاونت بهداشتی دزفول افتتاح شد

پروژه سردخانه های نگهداری واکسن درمعاونت بهداشتی دزفول افتتاح شد پروژه سردخانه های موسوم به زنجیره سرمای محل نگهداری واکسنها با اعتباری افزون بر۸۰۰ میلیون ریال درمعاونت بهداشتی شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.. 

رییس دانشکده علوم پزشکی دزفول روز سه شنبه در آیین افتتاحیه این این پروژه با حضور یکی مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان محلی در معاونت بهداشتی واقع دربیمارستان یازهرا سابق دزفول گفت: این زنجیره سرما شامل دو سردخانه می باشد که یکی از سردخانه ها زیر صفر درجه و سردخانه دیگر بالای صفر درجه قالبیت دارند.
دکتر'عبدالرحیم صائمی ' افزود: این مجموعه توانایی نگهداری واکسن های شهرستان دزفول و ۵ شهر دیگر را تا ۲۰ سال آینده دارد.
وی گفت: با این زنجیره واکسن ها تا سه ماه نگهداری خواهند شد و قابلیت وصل به ژنراتور را دارد به طوری که در مواقع قطعی برق نیز جوابگو خواهد بود.
دکتر صائمی با ارائه گزارشی از عملکرد دانشکده علوم پزشکی گفت: با وجود اینکه فقط یک سال و هفت ماه از عمر دانشکده علوم پزشکی دزفول می گذرد با تلاش شبانه روزی پرسنل دانشکده فضای بهداشتی، آموزشی، خدماتی و درمانی شمال خوزستان در مسیر رشد و توسعه قابل توجهی قرار گرفته و امیدواریم با تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه و افزایش رشته های پزشکی این خدمات بیش از پیش شوند.
وی با اشاره به خدمات و برنامه های کنونی دانشکده علوم پزشکی دزفول گفت: مرکز جراحی قلب، مرکز نازایی و کلیه خدمات آن، اضافه کردن ۱۵ تخت ویژه icu، راه اندازی پزشکی هسته ای دزفول توسط بخش خصوصی، اخذ مجوز مرکز رادیوتراپی، کلنگ زنی پردیس دانشگاهی علوم پزشکی در آینده نزدیک، پایگاه امداد جاده ای با تخصیص چهار آمبولانس در سال جدید، اخذ مجوز احداث بیمارستان تأمین اجتماعی، راه اندازی دستگاه سی تی اسکن در مرکز اورژانس دزفول در آینده نزدیک را از برنامه های در حال اجرا یا آماده بهره برداری دانشکده علوم پزشکی دزفول است.
دکتر صائمی افزود: در حال برنامه ریزی برای احداث بیمارستان ویژه بانوان هستیم که مجوز ساخت آن گرفته شده و محل بیمارستان یازهرا سابق دزفول برای احداث این بیمارستان در نظرگرفته شده که جزو اولین شهرهای کشور خواهیم بود که این بیمارستان را احداث خواهد کرد.
وی تصریح کرد: مرکز MRI کوثر بیمارستان بزرگ دزفول نیز با اعتباری افزون بر ۲۷ میلیارد ریال با سرمایه گذاری دولتی آماده بهره برداری است که امیدواریم هرچه سریعتر دستگاه از آلمان وارد شود تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
رییس دانشکده علوم پزشکی دزفول با تقدیر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات به شهرستان دزفول گفت: در تلاش هستیم با همکاری و حمایت مسوولان حاکمیت دولت را در بخش بهداشت و درمان به اوج خود برسانیم.
دکتر صائمی تأکید کرد: با خدمات و تجهیزاتی که به شهروندان ارائه شده آمار مرگ و میر بیماران قلبی، نوزادان، مادران، سرطانی ها در دزفول کاهش یافته که این نشان می دهد خدمات بهداشتی که در شهرستان دزفول ارائه شده موجب رضایت مردم بوده است.
امام جمعه دزفول نیز در این آیین خاطر نشان کرد: شهرستان دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس بارها تخریب و بازسازی شد و آسیب های بسیاری را متحمل شد که بخش بهداشت و درمان نیز از این قائده مستثنی نبود و این مسئله باعث عقب ماندگی های بسیاری در این بخش شده است.
حجت الاسلام 'سید محمد علی قاضی دزفولی' تصریح کرد: با گذشت این سالها و با تأسیس دانشکده علوم پزشکی دزفول که با همت مسئولان انجام شد در بخش های پزشکی، مدیریتی و انسانی گامهای بلندی در شهرستان دزفول برداشته شد و با توجه به زمینه و بستر این شهرستان هرچه در دزفول سرمایه گذاری صورت گیرد مفید خواهد بود و ثمر بخش می باشد.
مسئول پروزه های زنجیره سرمای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در این آیین ضمن تقدیر از حمایت و تلاش های مسوولان شهرستان دزفول گفت: در امر واکسیناسیون کوشش فراوانی در کشور صورت گرفته و با توجه به اینکه برای موفقیت این امر سلامت واکسن ها بسیار مهم است سعی کردیم در این بخش جزو کشورهای اول باشیم.
'غلامعباس زمانی' با اشاره به برنامه های کشوری در این حوزه گفت: آنالیز زنجیره سرما و ارتقای زنجیره سرما ویژه واکسن ها از برنامه های کشوری است که امیدواریم این برنامه های در تمام نقاط کشور اجرایی شوند.

به نقل از دزفول تایمز

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *