خانه / اخبار / اخبار دزفول / گره کور آزاد راه پس از پنج سال تلاش طاقت فرسا باز شد

گره کور آزاد راه پس از پنج سال تلاش طاقت فرسا باز شد

alt رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهردزفول و مسئول ویژه پیگیری آزاد راه در سالهای اخیر در این باره اظهار داشت: به رغم اینکه مسیر آزاد راه تهران – بندر امام قبل از انقلاب اسلامی به تصویب نهایی رسیده و به منظور آغاز عملیات اجرایی یکی از کارگاه های آن در شرکت غله شوشتر احداث گردید و بر این اساس در سال های اخیر هزینه های هنگفتی برای تملک اراضی قسمت هایی از این واریانت، و برخی از ابنیه ها و پل های بزرگ همچون پل چهارم دزفول و پل کابلی شوشتر صورت پذیرفت؛ متأسفانه در سفر دوم ریاست جمهوری به خوزستان ردیف بودجه ای تحت عنوان مطالعه ی آزاد راه اندیمشک به اهواز به تصویب رسید.
غلامعلی سلیم گندمی گفت: بهمین خاطر کار مطالعه ی سه واریانت شامل کریدور اندیمشک – شوشتر – اهواز و کریدوری تحت عنوان اندیمشک- شوش- اهواز و کریدور سه شامل اندیمشک – جنوب شوش – بستان و اهواز آغاز گردید و در مدت زمان کوتاهی پس از یکسری لابی ها مسیر اندیمشک- شوش- اهواز به تصویب رسید. انتشار این خبر موجی از نگرانی را در بین مردم بوجود آورد، از این رو شورای اسلامی شهر با تشکیل جلسات و روشنگری، ضمن آگاه نمودن آحاد مردم، اقدام به رایزنی با شورا شهرهای مسیر آزاد راه نمود.
وی افزود: ظرف مدت دو هفته چندین جلسه در شوراهای دزفول، شوشتر، گتوند و ملاثانی تشکیل شد و صدای اعتراض مردم این مناطق با پوشش خبری مناسب به گوش مسئولین رسید و به رغم اینکه مسئولین ارشد استان با بیان مصاحبه ای مکرر قول مساعدت دادند که آزاد راه نباید از مسیر قانونی خود منحرف گردد اما عوامل پشت پرده با فعال کردن تیم های منسجم، مطالعه ی فاز دوم کریدور دو را در دستور کار خود قرار دادند و زمینه را برای میخ کوبی مسیر مورد نظر هموار نمودند.
این عضو شورای شهر اذعان کرد:مردم شوراهای شمال استان به نشانه ی اعتراض در اقدامی شایسته با چند دستگاه اتوبوس در جلوی ساختمان وزارت راه و ترابری تجمع نمودند و سر انجام پس از چند ساعت تحصن و برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در همان محل با وساطت وزیر راه و ترابری جناب دکتر بهبهانی و قول مساعدت ایشان تحصن شکسته شد.
وی ادامه داد:پس از این اتفاق، مسئولین چنان پنداشتند که با این قول شفاف وزیر محترم مشکل آزاد راه به زودی حل و فصل خواهد شد اما با ادامه پیگیری ها مشخص شد دست های پنهان با شدت هرچه تمام در برابر خواسته های به حق مردم مقاومت می کنند، و در این فرایند کسانی که منافع شخصی خود را بر مصالح ملی مملکت اسلامی ترجیح می دادند هرگز حاضر نبودند یک قدم از خواسته ی خود عقب نشینی کنند.
سلیم گندمی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر با سماجت تمام و با تشکیل یک کمیته ی ویژه، با تشریک مساعی مدیریت شهری به خصوص نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی برای مطالبه ی این حق مسلم هم پیمان شدند. در این مسیر سخت با حضور در بیش از ۷۵ مأموریت، به وزارت را ه و ترابری و اداره کل راه و ترابری در استان و طی نشست های متعد با وزیر و معاون مربوطه سرانجام کریدور یک به دلیل کوتاهی مسیر ، رعایت قوانین پدافند غیرعامل، وجود شهرهای متعدد استان در مسیر این کریدور و بارانداز ترافیک به شرق کمربندی اهواز ، مورد اقبال وزارت قرار گرفت و پس از سی سال انتظار گلنگ این مسیر توسط رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد در مورخ ۹۰/۱۲/۲۵ به زمین زده شد.
انتشار این خبر مسرت بخش از طریق رادیو و تلویزیون و سایر رسانه ها شور و نشاط مردم شهرهای شمال استان را در آستانه ی فرا رسیدن سال جدید مضاعف نمود. به امید اینکه هرچه سریعتر شاهد آغاز این عملیات اجرایی پروژه ی بزرگ باشیم.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *