خانه / اخبار / اخبار دزفول / مبتکر دزفولی۳۰۰ وسیله کمک آموزشی ساخت

مبتکر دزفولی۳۰۰ وسیله کمک آموزشی ساخت

altیک معلم خلاق و مبتکر دزفولی برای آموزش بهتر و آسان تر دروس به دانش آموزان ابتدایی بیش از ۳۰۰ وسیله کمک آموزشی ساخت.

به گزارش دزفول تایمز" محمدرضا جاهد" معلم کلاس سوم مقطع ابتدایی مدارس دزفول گفت: این وسایل که با استفاده از اقلام بلا استفاده و دور ریختنی در منزل ساخته شده در سهولت یادگیری دروس ریاضی، فارسی و علوم مقطع ابتدایی نقش مهمی دارند.

alt

وی که ساخت وسیله آموزش جدول ضرب، جدول الکتریکی ۱۶ کاره برای آموزش دروس قرآن ، ریاضی، فارسی و علوم، جدول ترکیب رنگها، کتابهای گردون، جعبه هوش، ماکت دروس کتاب فارسی سوم دبستان و نیز بنرهای آموزش قرآن را در پرونده خود دارد افزود: این وسایل کمک آموزشی را در مدت چهار سال به صورت ابتکاری و به منظور سهولت فراگیری دروس طراحی و ساخته است.

این معلم با ذوق اظهار داشت: تاکنون تعداد ۵۰ وسیله آموزشی ابتکاری خود را در دفتر آموزش و پرورش دزفول به عنوان آثار و تالیفات به ثبت رسانده و برخی از این وسایل برای آموزش دروس دوره ابتدایی در تعدادی مدارس این شهرستان از سوی معلمان مورد استفاده قرار می گیرد.   جاهد، با ساخت این وسایل کمک آموزشی توانسته است دروس کلاس سوم ابتدایی را با بکارگیری شیوه های جدید آموزشی و متنوع به دانش آموزان آموزش داده به طوری که دانش آموزان کلاس وی از زرنگ ترین دانش آموزان مدارس دزفول هستند.
معلم خلاق دزفولی، وسایل کمک آموزشی را در منزل خود نگهداری کرده و به مناسبت روز معلم نمایشگاهی از این وسایل برپا کرده است و گروه های دانش آموزی به همراه معلمان ضمن بازدید از این وسایل با نحوه کاربرد آنها آشنا می شوند.
وی، خواستار حمایت بیشتر آموزش و پرورش از این گونه ابتکارات و خلاقیت ها از سوی معلمان شد و گفت: در صورت حمایت و پشتیبانی مالی و سازمانی از سوی آموزش و پرورش ، برنامه ها و طرح های ابتکاری جدیدی که در نظر دارد عملی کرده و شیوه های جدیدی در آموزش دروس ارایه خواهد داد.

جاهد که برای دومین سال به عنوان معلم تلاشگر از بین معلمان دزفول انتخاب شده، ۱۲ سال سابقه تدریس در نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش دزفول دارد .

تاکنون چندین نمایشگاه از وسایل آموزشی طراحی شده توسط این معلم مبتکر در ساری، اهواز و دزفول برپا شده که با استقبال خوب دانش آموزان و فرهنگیان روبرو شده است.

    

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *