خانه / شهدای مسجد / 19-شهید کریم راجی / مصاحبه با برادر علیمحمد ریسمانباف همرزم شهید

مصاحبه با برادر علیمحمد ریسمانباف همرزم شهید

 

س–  نحوه آشنایی با شهید؟

ج-طی دوران تحصیلی درهنرستان وهمسایگی و رفت و آمد با یکدیگر در مسجد با هم آشنا شدیم.

       

س–  خصوصیات اخلاقی شهید؟

ج-روحیات بسیار بالایی داشت و همیشه صورتی بشاش و خنده رو و سرشار از معنویت داشت. نماز شب را به جا می آورد و تعقیبات نماز را همیشه می خواند و فعالیت فرهنگی نیز داشت و همچنین در مسجد جامع دعا کمیل برگزار می کند.

او بچه بسیار متین و استواری بود چنانچه در زندانهای ساواک در مقابل انواع شکنجه ها تحمل و از معرفی دوستان خود امتناع می کرد.

اخلاق و منش کریم راجی زبانزد دوستان بود و همیشه با گشاده رویی با دوستان صحبت می کرد. بچه ها را دور هم جمع می کرد و پیرامون مسائل دینی و غیره با هم بحث می کردند.

از لحاظ گفتار و وفای به عهد ایشان بسیار چشمگیر بودند به طوری که وقتی می خواستند به تظاهرات بروند خودش یک ساعت قبل در محل حاضر می شد و به عهد خود عمل می کرد.

 شجاعت او زبانزد بچه ها و بود زمانی که اعلامیه های امام می رسید تمام آنها را سر وعده به بچه ها می رساند و هیچگاه نمی ترسید و شجاعت را مدنظر خود قرار داده بود .

 

س–  فعالیت های شهید؟

ج-مسئولیتها را به نحو احسن می پذیرفت و از زیر بار کارها فرار نمی کرد به طوری که وقتی به او می گفتند باید به بچه ها آموزش نظامی دهد او آنرا قبول می کرد و کارهایش را انجام می داد. در جلسه نیز خودش به بچه ها نهج البلاغه درس می داد. درمسجد جامع نیزمسولیت هایی نیزداشت و درجلسه های گروهی نیز فعالیت داشت.

 

س–  خاطره ای از   شهید؟

ج-وقتی می خواستیم جلسه قرائت قرآن را کنار آب ببریم می گفت ما باید حتما شنا و تیراندازی  را یاد بگیریم که برای آینده خوب است در کنار آب قرآن را تفسیر می کرد و بیشتر تکیه او بر روی آیات جهاد بودند.

 

س–  دوستان نزدیک  شهید؟

ج- عبد الحسین شاحیدر- علیرضا محمودی عشیری.

 

س–  محل دفن  شهید؟

ج-درشهیدآباد دزفول- قطعه شهدای انقلاب نزدیک قبرشهید محمدعلی مؤمن.

 

تهیه کننده:

 مهرداد پور رفیعی

 چهار شنبه ۲۲/۴/۷۹

 

همچنین ببینید

زندگینامه شهید کریم راجی-شماره ۱

بسم رب الشهداء و الصدیقین   نام پدر : احمد     تاریخ تولد ۱۳۴۱     شماره …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *