خانه / شهدای مسجد / 19-شهید کریم راجی / مصاحبه با برادر جانباز سید کاظم علوی همرزم شهید

مصاحبه با برادر جانباز سید کاظم علوی همرزم شهید

 

س–  نحوه آشنایی با شهید؟

ج- از اوایلی که به مسجد آمدم (ابتدایی) با ایشانآشنا شدم و او هم مسئول جلسه بود و معلم ما محسوب می شد.

           

س–  خصوصیات اخلاقی شهید؟

مانند همه شهدا شاخص و نمونه بود و در ماه رمضان به بنایی می رفتند و خود سازی می کردند تا لذت روزه را بهتر بچشند.با بچه ها شوخی می کرد و اگر شوخی بی موردی از کسی مشاهده می کرد و یا موردی از کسی می دید به شدت برخورد می کرد و طرف مقابل هم که اخلاق شهید را می دانست حساب خود را می کشید و از شهید راجی دلگیر نمی شد.

در کار جمعی بسیار مدیریت به خرج می داد و با  این که سن کمی داشتند ولی جز معدود کسانی هستند که تا حالا توانسته اند از پس کارهای مدیریتی به خوبی بر آیند.

 در گفتار خیلی خنده رو و بشاش بود و با همه صمیمی بود و با  اینکه اختلاف سنی با بچه ها داشت ولی با هر یک از آنها با توجه به مقتضیات سنی برخورد می کرد در قرار ها همیشه اولین کسی بود که حضور داشت و در نماز ها اولین نفر حاضر می شد و خلاف عهدی از ایشان ندیده و نشنیده ام.معلم قرآن بود و از خانواده اش سراغ داریم که ذکرهای شبانه اش مانند بقیه شهدا و بهتر بگوییم داغ تر از شهدای بعدی بود.

چنان با بچه های مسجد کارهای اخلاقی و عبادی دینی و اعتقادی می کرد گویی که بچه ها و برادرها خودش هستند و چنان دلسوزی می کرد که تا حالا کسی با آن شور و عشق ندیده ام که کار کرده باشد.

 

س–  تاثیر شهادش ؟

ج- همین که جزئ اولین شهدای انقلاب در سپاه و مسجد بود و بچه ها انقدر به ایشان علاقه داشتند که غیر از روزهای پنج شنبه در طول هفته چند بار مزار وی را زیارت می کردند.

 

س–  آخرین سفارشات  شهید؟

ج- مورد خاصی حضور ذهن ندارم ولی وصایای وی چنان ارزش والایی داشتند که باید جزء اساسنامه جلسه باشد ، مرتب توصیه می نمود که جلسه و دعای کمیل ترک نشود و به خانواده های شهدا سر بزنند.

 

س–  چگونگی شهادت  ؟

ج- طی یک عملیات مرزی که به دنبال منافقین و اشرار بودند ماشین آنها دچار اشکال می شود و از تمام کسانی که داخل ماشین بودند ایشان به فیض شهادت می رسند.

 

همچنین ببینید

زندگینامه شهید کریم راجی-شماره ۱

بسم رب الشهداء و الصدیقین   نام پدر : احمد     تاریخ تولد ۱۳۴۱     شماره …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *