خانه / اخبار / اخبار دزفول / راه اندازی چند رشته جدید در دانشگاه جندی شاپور دزفول

راه اندازی چند رشته جدید در دانشگاه جندی شاپور دزفول

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو در چهار رشته جدید از مهرماه سال جاری گفت: رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های مهندسی نقشه‌‌برداری ـ عمران، شیمی آ‌فت‌کش‌ها و مرمت و احیای بناهای تاریخی در مقطع کارشناسی از مهرماه دانشجو پذیرش می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری دزفیل، هادی شریفی با اعلام این خبر عنوان کرد: رشته مهندسی نقشه‌برداری ـ عمران برای نخستین‌بار در سطح استان، رشته جدید شیمی ‌آفت‌کش‌ها با همکاری دفتر گسترش آموزش‌‌های عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به پتانسیل بالای کشاورزی منطقه و رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی که از رشته‌های مرتبط با معماری است، با توجه به قدمت ابنیه‌های قدیمی و معماری شاخص‌ دزفول و شمال خوزستان به منظور استفاده از پتانسیل‌های منطقه، با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شدند.
وی تصریح کرد: با افزودن این چهار رشته، تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول به مجموع ۱۵ رشته، سه ‌رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی افزایش می‌یابد. در حال حاضر هیچ رشته‌ای در مقطع کاردانی در این دانشگاه وجود ندارد.
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول یادآور شد: از سال ۸۹ بر اساس آیین‌نامه سازمان بخش بعضی رشته‌ها مانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی بدون گرایش شد اما هم‌اکنون در پنج رشته مقطع کارشناسی با گرایش دانشجویان مشغول تحصیل هستند که با احتساب این پنج رشته، تعداد رشته‌های تحصیلی فعال دانشگاه به ۲۰ رشته در چهار دانشکده مهندسی مکانیک و شیمی، مهندسی عمران، معماری و علوم پایه می‌رسد.

سایت دزفیل

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *