خانه / اخبار / اخبار دزفول / آیت الله سبط الشیخ انصاری:مطالبه ما ، امنیت روانی و دینی جامعه در پرتو دستورات قرآن است

آیت الله سبط الشیخ انصاری:مطالبه ما ، امنیت روانی و دینی جامعه در پرتو دستورات قرآن است

 شب گذشته جمع کثیری از امت حزب الله شهرستان دزفول در آستانه متبرکه سبزقبا نسبت به رواج بدحجابی در سطح شهرستان و بی توجهی مسئولان امر دست به تجمع زدند. در این تجمع که با حضور روحانیت و اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا برگزار شد، آیت الله شیخ رضاسبط الشیخ انصاری طی سخنانی به بیان علل بوجود آمدن شرایط موجود و مقصرین اصلی و راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی پرداختند
آیت الله سبط الشیخ انصاری افزود: در جامعه ما برخی قوانین وضعی و دست ساخت بشر که با کاستی ها و ضعف ها و گاه بی عدالتی های متعدد مواجهند دارای مجریان قوی برای اجرا و نظارت هستند و با متخلفین این قوانین به اَشد ترین مجازات ها  برخورد می شود لکن متاسفانه قوانین الهی و قرآنی چون “عفاف و حجاب” داری کمترین ضمانت اجرا بوده و خاطیان با فراغ بال و آرامش خیال در جامعه به زیر پانهادن این قوانین مشغولند و برخی مدیران فقط نظاره گر این قانون شکنی ها هستند.
رئیس حوزه علمیه شیخ انصاری، علت اصلی بوجود آمدن وضع فعلی را در یک کلام “بی تفاوتی” مردم و علی الخصوص مدیران جامعه دینی اعلام نمودند و افزودند: فریضه ” امر به معروف و نهی از منکر “ یک اصل عقلایی در تمام جوامع حتی یک جامعه غیر مسلمان است. خوبان جامعه با اهل معصیت مسامحه می کنند و ما متاسفانه هم جلسه زیاد می گیریم و هم سخن بسیار، لیک دوصد گفته چون نیم کردار نیست.
ایشان مقصر اصلی اشاعه فحشا و منکر در جامعه را ؛ بستر سازان بوجود آمدن گناه و معصیت دانسته و گفت : مثلاً در دانشگاه های ما که به نمایشگاه و آرایشگاه تبدیل شده، همه متولیان امر در آن دانشگاه از استاد گرفته تا مدیر و کارمند به نسبت های گوناگون در معصیتهای رخ داده مقصرند، چرا که همه با آن هجمه بی بندوباری ها و اختلاط ها رعایت نکردن حریم ها به “مداهنه” رفتار می کنند. شما رسانه ملی ما را بنگرید که چگونه از زن مسلمان شیعی برای فروش یک کالای صنعتی استفاده ابزاری می کند؟ آن مدیرانی که مومنین را به آرامش و حفظ امنیت در برابر این وضع اسف بار دعوت می کنند متاسفانه میز ریاست را طعمه فرض کرده اند. مطالبه ما، امنیت روانی و دینی جامعه در پرتو دستورات قرآن است.
“آیت الله انصاری” عمده ترین و اصلی ترین مطالبه مردم را، مطالبه دینی و اخلاقی دانسته و اضافه نمود: تجمع مومنین در این مکان مقدس برای دفاع از حریم اخلاق اسلام و ایمان است. اگر ما در دعایمان طلب امر دنیوی می کنیم، آن چیزی را می خواهیم که حسنه باشد یعنی پاک، حلال و مباح باشد و هزار متاع دنیوی حسنه را حاضریم با یک حسنه اخروی معاوضه کنیم.
ایشان در ادامه نسبت به برخورد منفعالانه و از موضع ضعف برخی مدیران در قبال حریم شکنی ها و زیر گذاشته شدن حرمت نهاد مقدس خانواده و حقوق ابتدایی شهروندی هشدار دادند و افزودند: امت حزب الله دزفول این عهد و پیمان را که در خروشی بی صدا نسبت به احقاق مطالبات دینی خود بسته اند، با آرام شدن شرایط نخواهند شکست و تا انتهای جان بر عهد و پیمان خود با امام و شهدا و رهبر فرزانه خود خواهند ماند، و در انتهای صحبتهایشان با انتقاد از وضعیت فرهنگی در پارکها، مراکز تفریحی و حاشیه رودخانه و . . . به مسئولان تاکید کردند که برای این معضل چاره ای بیاندیشند .
*از نکات جالب این تجمع حضور  چشم گیر روحانیت معظم بود.

پایگاه خبری انصار حزب الله

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *