خانه / اخبار / اخبار دزفول / اقدامات ستاد زکات شهرستان دزفول در سال ۱۳۹۰

اقدامات ستاد زکات شهرستان دزفول در سال ۱۳۹۰

آقای “حسین صالحی زاده مشاور امام جمعه در امور فرهنگی روستاها” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “مجددز” پیرامون فعالیتهای فرهنگی انجام گرفته در “جمع آوری زکات روستاییان ”گفت:امسال تا کنون ۲ جلسه ی شورای زکات به ریاست امام جمعه ی محترم دزفول در محل دفتر ایشان برگزار گردیده است و۲۰ جلسه ی توجیهی در مساجد  روستاهای شهرستان دزفول  با مشارکت و تعامل کمیته ی امداد  ،ادارات زیربط در امور کشاورزی و روستایی از جمله بخشداران محترم  و با سخنرانی  مبلغین برگزار گردیده  است. سازمان تبلیغات اسلامی نیز همایش مبلغین زکات در دزفول را در اردیبهشت  ماه سال جاری با سخنرانی رییس ستاد زکات دزفول  ”حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی ” برگزار نموده است.

وی افزود: با توجه به سفارشات “نماینده ی محترم ولی فقیه و امام جمعه ی دزفول ”در خصوص فرهنگ سازی در زمینه ی زکات امسال سعی ما بر این است با توجه به برنامه های پیش بینی شده مشارکت مردم در امورات زکات جلب و مبلغ بیشتری جمع آوری گردد.

“این عضو شورای زکات شهرستان “خاطر نشان کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۶۶ میلیون تومان زکات با تلاش کلیه ی اعضا به ویژه مسئولین محترم کمیته امداد در سامانه ی آن کمیته  واریز گردیده است که ۱۰ نفراز پرداخت کنندگان زکات در یک حرکت نمادین در بین الصلاتین نماز جمعه معرفی و لوح تقدیر توسط  امام جمعه محترم به آنها اهدا شد .

دبیر شورای فرهنگی روستا  با ذکر این حدیث از”امام صادق (ع) ”که فرموده اند : “زکات مخارج فقراست اگر همه ی مردم زکات مال خود را بدهند فقیری باقی نخواهد ماند” خاطر نشان کرد: زکات یکی از دستورات قرآن و از فروع دین اسلام بوده که در آیات قرآن همراه با نماز ذکر شده است  تا به حدی که اگر کسی زکات مالش را ندهد  نمازش قبول نیست .

وی در پایان از کلیه ی فعالان فرهنگی ، ائمه ی جماعات مساجد روستایی جهت تشویق و ترغیب مردم روستا به ویژه کشاورزان نسبت  به انجام فریضه ی الهی زکات تلاش نمایند.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *