خانه / نشریه / معارف اسلامی / خاطرات خواندنی از حجه الاسلام قرآئتی

خاطرات خواندنی از حجه الاسلام قرآئتی

هر چه خدا گفته عمل کردم
در سفرى به همدان، خدمت عالم بزرگوار آقاى حاج ملاعلى همدانى قدّسسرّه رسیدم و از ایشان داستان عجیب و جالبى شنیدم که فرمود: روزى وارد صحن امام حسین (ع) شدم دیدم گوشه اى شلوغ است، جلو رفتم و سؤال کردم چه خبر است؟ بچه اى را نشان دادند و گفتند: از مناره صحن بالا رفته و از آنجا به پائین پرت شده است، پدر این طفل که حمّال است در وسط زمین و آسمان خطاب به بچّه کرده که بایست، همانجا مانده و آنگاه او را سالم پائین آورده اند.

از پیرمرد با تعجّب سؤ ال کردم چه چیز باعث شده شما به این مقام برسى؟
گفت: این کار مهمى نیست، ما اصرار کردیم گفت: رمز این کار این است که من از اوّل بلوغ سعى کرده ام هر چه خدا فرموده عمل کنم، امروز من هم یک چیز از او خواستم، خداوند عزیز و قادر قبول کردند.

غروب آفتاب، مطالعه ممنوع
حدیثى را نزد دکترى چشم پزشک خواندم که: غروب آفتاب، مطالعه نکنید که براى چشم ضرر دارد.
ایشان گفت: اتّفاقاً از نظر طبّ نیز این مطلب ثابت شده است که در سیستم بینایى چشم دو نوع سلول داریم، سلّول هاى مخروطى و سلّول هاى استوانه اى که روز و شب شیفت عوض مى کنند. سلّول هایى که غروب آفتاب مى آیند سلّول هاى سُست و تنبل هستند، لذا مطالعه در آن زمان به بینایى چشم ضرر مى زند.

ولایت فقیه
در کربلا خدمت حضرت امام خمینى قدّس سرّه بودم که فردى به ایشان گفت: مکّه بوده ام و ایام حجّ و طواف جمعیّت زیاد بود به طورى که نزدیک بود شانه هایم بشکند، اگر همه مسلمان شوند و جمعیّت طواف کننده زیاد شود، چه باید کرد؟ معظم له فرمود: ما آن زمان طواف مستحب را حرام خواهیم کرد.

{xtypo_info}گفت: مگر مى شود مستحب خدا را حرام کرد؟ امام فرمود: بله معناى ولایت فقیه همین است، زمانى که طواف مستحبى ضرر بزند و مزاحمت براى واجب ایجاد کند، همین کار را باید کرد و وظیفه هم، همین خواهد بود{/xtypo_info}.

حقوق حلال       
یکى از علماى بزرگوار که از مدرّسین حوزه علمیه قم هستند مى گفت: در رژیم شاه وقتى مرا دستگیر کرده و به زندان انداختند، مأمورى خیلى مرا اذیت مى کرد. به او گفتم: چرا اینقدر اذیت و آزار مى کنید؟ گفت: آقا ما از شاه حقوق مى گیریم، اگر اینکارها را نکنیم که حقوقمان حرام مى شود.

همچنین ببینید

چرا به امام عصر(عج) ربیع الانام می گویند؟

یاصاحب الزمان(عج)! باز بهار رسید و «تو» بهار انسانها نیآمدی. فصل نو شد و باز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *