خانه / اخبار / اخبار دزفول / در مرحله اول آب دز حق مردم دزفول است

در مرحله اول آب دز حق مردم دزفول است

امام جمعه دزفول با اشاره به انتخاب نماینده مردم دزفول به عنوان سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان به منویات و بیانات مقام معظم رهبری توجه کنند تا در راه برطرف کردن مشکلات کشور گام بردارند.

وی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: در روز ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی به فرمان امام راحل (ره) تاسیس شد، نهادی که از دل نهضت و انقلاب اسلامی نشات گرفت و در دفاع مقدس نقش سازندگی را برعهده داشت.

امام جمعه دزفول، کشاورزی را یکی از ارکان استقلال ایران اسلامی دانست و افزود: شهرستان دزفول یکی از قطب های کشاورزی کشور است و در راستای تحقق شعار سال جاری مبنی بر تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این منطقه همه تلاش ها باید در جهت توسعه کشاورزی باشد. دزفول از جهت اقلیم و آب و خاک شرایط منحصربه فردی دارد و می توان با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در این منطقه مشکل اقتصادی و بیکاری را برطرف کرد لذا مردم و مسوولان در این راستا باید توجه و عنایت ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام قاضی دزفول در ادامه به وضعیت خشکسالی و کمبود منابع آبی منطقه و شهرستان دزفول اشاره و خاطرنشان کرد که کشاورزی در دزفول مهمترین شغل است که ۷۰ در صد مردم این شهرستان به این شغل اشتغال دارند و آرامش مردم منطقه در جاری شدن آب حیات بخش رودخانه دز است.

امام جمعه دزفول گفت: در سال گذشته میزان بارندگی ۱۳۹ میلی متر بوده که نصف میزان عادی است و مخزن سد دز یک سوم آب دارد که با کم آبی زیادی از این حیث مواجه هستیم که باید در توزیع آب مدیریت و دقت کافی صورت گیرد.

وی افزود: نیروگاه سد کرخه نیز بدلیل کمبود آب تعطیل است و با مشکل کمبود برق نیز روبرو هستیم که از مردم تقاضا داریم در آستانه گرم شدن هوا در مصرف برق به خصوص در ساعات اوج مصرف صرفه جویی کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: از سرچشمه ، سد و رودخانه دز ۱۰ متر مکعب در ثانیه به قم می رود ، ۲۰ متر مکعب به سوسنگرد و شهرهای جنوبی استان ، ۲۰ متر مکعب به کارون برای کمبود آب این رودخانه و ۲۵ مترمکعب برثانیه در راستای طرح غدیر برای آب آشامیدنی شهرهای اهواز ، خرمشهر و شادگان می رود.

وی گفت: برداشت آب از سد دز باید متناسب به آورد رودخانه باشد و زمانی که آب کم است برداشت هم باید کم باشد و این نعمت خدادادی در مرحله اول حق مردم دزفول است.

امام جمعه دزفول در ادامه با اظهار تاسف از سکوت برخی مسوولان بخصوص مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در این خصوص گفت: طبیعت از این رودخانه سهمی دارد و در راستای برداشت های این چنینی از آب رودخانه بسیاری از بیشه زارها و آبزیان به خطر می افتند.

وی افزود: به مناسبت این عید خجسته پل پنجم دزفول که مقرر شده بنام زیبای غدیر نامگذاری شود افتتاح و بهره برداری خواهد شد تا از مشکلات ترافیکی شرق به غرب شهر کاسته شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: چند روزی است که برخورد با ناهنجاری های اجتماعی آغاز شده و مسوولان توانسته اند با مظاهر فساد برخورد کنند و گشت های ارشادی نیروی انتظامی موثر بوده زیرا آمار این ناهنجاری ها سیر نزولی پیدا کرده و امیدواریم که مردم نیز در کنار مسوولان از این اقدامات حمایت کنند و خود پیش رو باشند تا شهری سالم و سرزنده داشته باشیم.

منبع: مجد دز

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *