خانه / نشریه / معارف اسلامی / بقیع؛ بهشت خاکی شیعیان

بقیع؛ بهشت خاکی شیعیان

baghiمی‌خواهم از بهشت بگویم، آنجا که وعده‌گاه مومنان است، کمی نزدیکتر از آسمان. بارگاه بقیع ویران شد، این حرم همچون چادر زهرا(س) و خیمه زینب در شراره می‌سوزد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، با پایان نماز صبح در حرم نبوی (ص) و باز شدن در قبرستان بقیع زائران کشورهای مختلف بخصوص ایرانیان دسته دسته به زیارت این مکان مقدس می روند.

زائران ایرانی به طور منظم و در قالب کاروان های مختلف از استان های کشور و با راهنمایی روحانیون همراه به زیارت بقیع می آیند و با حضور آنهاست که زیارت این مکان برای دیگران معنا و مظلومیت و حقانیت اهل بیت (ع) برای دیگران معنا می یابد.

 

alt2

دیدن هر زائر شیعه ایرانی که به محض حضور در بقیع، محزون و گریان از مظلومیت ائمه و اهل بیت (ع) می شود برای همگان تاثیر گذار است.

 

alt3

تک تک زائران ایرانی و شیعی با وجود سخت گیری های ماموران سعودی، بقیع را چون نگینی دربر می گیرند و زیارت ائمه (ع) و اهل بیت (ع) را روضه غریبی آن بزرگواران را سر می دهند.

 

alt

بقیع اولین مدفن و مزاری است که به دستور رسول اکرم(ص) و به وسیله مسلمانان صدر اسلام به وجود آمده است. در این حرم مطهر قبر چهار تن از ائمه هدی؛ امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) قرار دارد.

 

alt

 

در فضیلت بقیع احادیث متعددی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است. از جمله در حدیثی فرمودند: "از بقیع هفتاد هزار نفر، که صورتشان مانند ماه شب چهارده است، محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت می‌شوند".

 

alt
 

در حدیث دیگر آمده است که؛ رسول خدا(ص) در بقیع حضور یافتند و اهل قبور را بدین گونه خطاب می‌کردند: "درود بر شما، خداوند ما و شما را بیامرزد، شما پیشاهنگان ما بودید و ما هم در پی شما خواهیم آمد".

alt

alt

alt

alt

alt

alt

 

همچنین ببینید

چرا به امام عصر(عج) ربیع الانام می گویند؟

یاصاحب الزمان(عج)! باز بهار رسید و «تو» بهار انسانها نیآمدی. فصل نو شد و باز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *