خانه / نشریه / چهار سوي علم / ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ هک شدند.

ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ هک شدند.

altکمتر از یک هفته بعد از ورود جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروساف، ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر نسخه ۱۰ توسط فرانسوی‌ها هک شدند. کمپانی امنیتی ووپن VUPEN اعلام کرد موفق شده است سیستم عامل ویندوز ۸ و مرورگر آن، اینترنت اکسپلورر را هک کند.

گفته می‌شود ویندوز ۸ امن‌ترین فیچرها را روی خود دارد و کارشناسان این ویندوز را قوی‌ترین از لحاظ امنیتی خطاب کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، کمپانی امنیتی ووپن اعلام کرده با استفاده از اکسپلویت صفر روزه توانسته ساختار امنیتی ویندوز ۸ و اینترنت اکسپلورر ۱۰ روی آن‌را بشکند.

این کمپانی به وسیله آنچه شکاف‌های چند گانه روی سیستم عامل گفته می‌شود این کار را انجام داده است.
چائوکی باکرار مدیر شرکت ووپن روی اکانت توئیتر خود ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد ما معمولا اطلاعات ریز را به خریداران می‌دهیم.

ویندوز ۸ از با توسعه موارد امنیتی از روی ویندوز ۷ و ویستا ساخته شده است اما به گفته کمپانی ووپن منحصربه‌فرد و تک ساخته نشده‌است.

البته شکستن این ویندوز کار ساده‌ای نیست و به گفته مدیر ووپن اگر ساده بود تاکنون قبل از ووپن، دیگران این کار را انجام داده بودند.

 

کار اصلی این کمپانی پیدا کردن حفره‌ها و شکاف‌های امنیتی و فروش اطلاعات به شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل و اپل و .. قبل از اینکه سایر هکرها بتوانند با استفاده از این رخنه‌ها بدافزار تولید کرده و به دیگران حمله کنند.
این کمپانی توضیح بیشتر فنی در این باره نداده است و ظاهرا باگ روی فلش رخنه مذکور را باعث شده است.ظاهرا مایکروسافت نیز در جریان قرار گرفته است. مایکروسافت نیز بدون توضیحی گفته ما با کشف کنندگان حفره ها کار می کنیم تا جلوی حملات را بگیریم(بدون اینکه اشاره مستقیمی به ووپن کند).

منبع : سایت خبری ایتنا

همچنین ببینید

گلی که موجب حیرت‌دانشمندان شد+عکس

دنیای گیاهان بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما می دانیم. هر روز گیاهانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *