خانه / اخبار / اخبار دزفول / ساعت و مسیر استقبال از ضریح امام حسین (ع)

ساعت و مسیر استقبال از ضریح امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگار روناش ، ضریح جدید امام حسین (ع) که طراحی آن را استاد محمود فرشچیان عهده دار بوده است ؛ پس از عبور از استان های قم ، مرکزی و لرستان عصر امروز وارد اندیمشک و فردا نیز به دزفول می آید ؛ و پس از گذر از کلیه مسیرهای تعیین شده در ایران ، عملیات انتقال آن به کربلای معلی صورت می گیرد .

alt

این ضریح هم اکنون در خرم آباد لرستان قرار داشته ، و قبل از ورود به اندیمشک ممکن است جهت استقبال در مناطق روستای بیدروبه ، بخش حسینیه و منطقه دوکوهه نیز توقفی داشته باشد ؛ و سپس در حدود ساعت ۱۷ الی ۱۸ وارد اندیمشک شده و مسیر حرکت آن از میدان آزادی کوی نور این شهرستان به سوی مقبره شهدای گمنام اندیمشک خواهد بود .

همچنین این ضریح ساعت ۷ صبح فردا (سه شنبه) وارد دزفول شده و مسیر حرکت آن از دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و میدان امام حسین (ع) تا بقعه متبرکه امامزاده رودبند (ع) جنب مزار شهدای گمنام این شهرستان خواهد بود . و از مردم شهیدپرور و متدین دزفول دعوت به عمل می آید تا جهت استقبال ، صبح فردا ، در محل دانشگاه مذکور واقع در جاده دزفول – اندیمشک حضور پرشور به هم رسانند .

گفته شده است که نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز ، استاندار خوزستان و برخی از مدیران کل برای مراسم اندیمشک حضور خواهند داشت ؛ استاندار خوزستان چند روز پیش نیز در جلسه شورای اداری و سه نشست کارگروه دیگر در اندیمشک حضور داشته است .

کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امـام حسین (ع) از خرداد ۱۳۸۷ فعـالیت خـود را آغاز کرد . برای ساخت این ضریح تا کنون بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجوهات نقدی و ۱۴۳ کیلوگرم طلا از سوی مردم جمع آوری شده است .

در ساخت ضریـح پنج تن نقره و ۱۲۰ کیلو طـلا استفاده شده ، و برای تزئینات داخلی ضریح هم از هنرمندان اصیل ایرانی از جمله خاتم کاری ، مقرنس کاری و معرق کاری استفاده شده است .

نگـارگر این طـرح استاد فرشچیان و خطاط آن استاد حسینی موحد است ، که در کنار این هنرمندان بـزرگ ، استادان دیگری از استان های شیراز ، اصفهان و قم نقش به سزایی را داشته اند .

ساخت ضریح امام حسین (ع) یک کار سنگین و بی‌ نظیری است که چهار سال به طول انجامیده ، و اساتید برجسته عملیات ساخت را بر عهده گرفته ، و چوب آن نیز از کشور برمه انتخاب شده است .

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *