خانه / اخبار / اخبار دزفول / شورا اساس مدیریت روستایی

شورا اساس مدیریت روستایی

دهیارسنجرازتوابع بخش مرکزی دزفول ،شورا اسلامی ودهیاری را به عنوان دو نهاد مفید و ثمر بخش در مدیریت روستایی دانست.

به گزارش دزفول تایمز، محسن خیره کش درگفت وگو با خبرنگارما افزود: درآمدزا نبودن بخش کشاورزی به دلیل عدم یکپارچگی اراضی زراعی و باغی سبب بروز مشکلات مالی فراوانی برای دهیاری‌ها شده است.

وی اظهار کرد: به منظور انسجام و افزایش توان مالی و اجرایی دهیاری‌ها و امکان خدمات‌رسانی بیشتر به روستاها، تعاونی دهیاران با تجمیع حداقل امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات یک مجموعه نسبتاً قوی را برای انجام پروژه‌های عمرانی و دیگر خدمات روستایی به وجود آورده است.

دهیارسنجر بخش مرکزی دزفول، فعالیت‌های عمرانی این  دهیاری را شامل حمل زباله و نخاله‌های ساختمانی و اجرای تمام پروژه‌های جدول‌بندی، بلوار، پازل پیاده‌رو و شن‌ریزی معابر برشمرد.

خیره کش افزود: اجرا و نگهداری پروژه‌های فضای سبز، حمل آب شرب ، شستشوی معابر و لایروبی نیز از وظایف عمرانی دهیاری به شمار می‌رود.

عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی دزفول نیز با اشاره به فعالیت‌های خدماتی این تعاونی اظهار کرد: تعاونی فوق در این زمینه اقدام به ساماندهی و متمرکز کردن امور مالی دهیاری‌ها در تعاونی دهیاران به منظور ارائه خدمات بهتر به دهیاری‌ها و نیز کاهش هزینه‌های جاری آنها کرده است.

منبع:روناش

خیره کش اضافه کرد: این شرکت برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها دو کارشناس عمران و معماری را به عنوان مسئول فنی دهیاری‌های بخش مرکزی دزفول دعوت به همکاری کرده است و علاوه بر آن پاسخگویی به استعلام‌های بنیاد مسکن روستایی جهت وام های مقاوم سازی را برای واگذاری به متقاضیان با استناد به نقشه طرح هادی روستایی برعهده دارد.

وی گفت: امضا و مهر پروانه‌های ساختمانی صادره از دهیاری‌ها به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها و همچنین نظم‌دهی و نظم‌پذیری به بافت و کالبد روستا بخش دیگری از وظایف خدماتی این شرکت تعاونی است.
 

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *