خانه / مصاحبه / پیشکسوتان / سلطانعلی رومیانی

سلطانعلی رومیانی

۱romiani-soltan-ali– لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شدید؟
ج- با سلام خدمت همه دوستان مسجد، اینجانب سلطانعلی رومیانی متولد سال ۱۳۵۳ هستم و از سال ۱۳۶۸ تاکنون در مسجد حضور دارم و از خدا می خواهم که توفیق خدمت خالصانه را در این مسجد و فضای معنوی آن به همه ما عنایت فرماید. انشاالله.

۲- جلسات قرائت قرآن در زمان شما چگونه بود؟
آن زمان جلسه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شد. ابتدا مسئول جلسه جناب آقای ناصر افخم قرآن تلاوت می کرد و بعد به ترتیب بچه ها قرآن می خواندند و سپس مسئول جلسه آیات آن شب را تحت الفظی می کرد و بعد از آن آیات شب بعد تلاوت می شد. پس از قرائت قرآن هم نوبت به اجرای برنامه آن شب می رسید .

اعضای جلسه به چند گروه تقسیم و در هر گروه حدود ۱۰ نفر  عضویت داشتند. هر گروه اسم و سرگروهی مشخص داشت از جمله گروه رسول الله که اینجانب در آن بودم. گروه های دیگر جندالله، بقیه الله، ثارالله، روح الله  و حزب الله بود . گروه ها هم در ایام هفته برنامه های مختلفی داشتند و اعضای هر گروه برنامه هایی را که سرگروه مشخص می کرد را  می بایست اجرا کنند . از جمله برنامه های گروه ها شعار هفته ، برنامه های خودسازی، حدیث و دعای کمیل بود .

 

۳-  برخی از برنامه های تاثیر گذار جلسه؟

از جمله برنامه های خوب جلسه بررسی خطبه متقین از  نهج البلاغه بود که توسط آقای ناصر افخم برای بچه ها اجرا می شد. از دیگر برنامه های تاثیرگذار جلسه سخنرانی های آقای دکتر سنگری در جلسه بود. بیان اخلاق و بزرگ منشی شهیدان با آن حالی که آقای سنگری بیان می کرد ما را محو سخنانان خود می کرد. ایشان مرتب این جمله را می گفت که ای عزیزان الان که اینجا شما نشسته اید این آرامش و صفا و صمیمیت مرهون فداکاری و دعاهای جمعه شب این شهیدان است. در زنده نگه داشتن نور قرآن در این مسجد و تربیت اسلامی و قرآنی در این مسجد کوشش کنید.

اردو بزرگترین، تفریحی ما بود. بخصوص  اردوهایی بزرگ که از شب قبلش با شوق و ذوق وسایلمان را  به مسجد می آوریم .

همچنین تمیز کردن آن موقع مسجد با جارو دستی و شستن قالی ها.

۴- مسئولیت های شما در دوران حضورتان در مسجد صاحب الزمان (عج) جنوبی چه بوده است؟
مسئولیت خاصی نداشتم و بیشتر تابع سرگروه بودم. برنامه های گروه از طریق سرگروهمان علیرضا هدایتی به ما محول می شد و ما انجام می دادیم.
 

۵- تاثیر مسجد در زندگی شما؟
خدا را شاکرم که این بنده ی حقیر را لایق دانست که در فضای معنوی مسجد بزرگ شوم.زمانی که به جلسه جوانان می رفتیم چنان جو جلسه من را مجذوب خود کرده بود که اگر یک یا دو شب به مسجد نمی رفتم دچار دلتنگی می شدم.

۶-نظر شما راجع به دوستان مسجدی؟
دوستان مسجدی باید از  بچه های کوچه و خیابان متفاوت باشند و دارای الگویی مناسب باشند ، بحمدالله عزیزان و بزرگوارانی در این مسجد حضور دارند که وجودشان در این مسجد مایه خیر و برکت است.  از جمله برادر عزیز جناب آقای حسن مشیری که واقعا از ته دل ایشان دوست دارم و الگوی اینجانب در مسجد هستند واقعا خدا حفظش کند هم برای ما و هم برای مسجد واقعا دیدن ایشان باعث دلگرمی بچه هاست من خودم این احساس را دارم .

 

۷-  بهترین و بدترین خاطره شما؟
بهترین و بدترین خاطره اینجانب عزیزانی بودند که در کنارشان بودیم اما از حوادث بد روزگار دستشان از این دنیا کوتاه شد چه شبها و روزهایی که با این عزیزان در تلخ و شیرین روزگار در کنار همدیگر بودیم فراقشان دهان و زبانمان را بند می آورد سنگینی غم از دست دادنشان بر دلهامان سنگینی می کرد، من جمله علی فائزی نیا، حسین عبدالپور، رحیم ابیض نژاد، محمدرضا طحان پور، علی رضا عنایت ، امیر مورث نوری و عزیزان دیگری که یادم نیست.

۸- پیام شما برای اعضای کنونی جلسات قرائت قرآن؟
پیام من به اعضای کنونی جلسات تلاش در جهت حفظ و ادامه این راه و انتقال این میراث به نسلهای بعد است که ما هر چه داریم از این مسجد است و بس.

۹- اولین کلمه ای که پس از شنیدن کلمات زیر به ذهنتان می رسد بیان کنید؟

قرآن:زنده کردن دلهای مرده ما و نزدیکی به قرب الهی.

شهید:قلب تاریخ است .

مسجد صاحب الزمان (عج) جنوبی:مامن دلهای شکسته مان. خدایا ما را با انسان های این مسجد در روز قیامت محشور کن.

نماز:نماز آرامش دهنده دلها.

مسئول جلسه: الگوی بچه های جلسه از همه لحاظ.

اردو:شادی ، سر زندگی و امید به زندگی.

 

۱۰- دیدگاه شما راجع به پایگاه اینترنتی مسجد؟از زحمات شما مسئولین محترم  پایگاه اینترنتی کمال تشکر و قدردانی را دارم. سایت مسجد پل ارتباطی عمیقی است که شما برادران عزیز بین بچه های مسجد ایجاد کرده اید خدا خیرتان دهد. امیدوارم که یاد و خاطره بزرگوارانی که در این مسجد بودند همیشه در یادها بماند.

 

همچنین ببینید

alt

قاسم حاجی غلامرضا

س۱- خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شدید؟ من که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *