خانه / اخبار / اخبار دزفول / صف لیستها برای انتخابات شورای شهر

صف لیستها برای انتخابات شورای شهر

قدم به قدم به روز ثبت حماسه نزدیک می شویم ، حماسه ای که یکبار دیگر در دفتر تاریخ این کشور حماسه ساز  باید به زیبایی بدرخشد، همچون دوره های قبل؛ هرچند سال ۸۸ عده ای تلاش کردند تا به اعتبار این نظام الهی ضربه بزنند و همراه دشمنان این کشور و ملت شدند اما باز ملت آگاه حماسه آفریدند.
انتخابات ۹۲ دارد به آرامی رخ خود را نشان می دهد ، صف آرایی ها در حال تنظیم است ، در کنار انتخابات مهم ریاست جمهوری در این دوره ، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز برگزار می شود.
دزفول نیز دارد یواش یواش حالت سیاسی به خود می گیرد ،جلسات پی در پی فعالان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در گوشه و کنار شهر برگزار می شود.به برخی از تحولات اشاره می کنیم:
*۱۵۶نفر در دزفول قرارست در رقابت انتخاباتی شورای شهر میزان مقبولیت خود در محک انتخاب مردم قرار دهند و در کل شهرستان ۷۲۷ نفر وارد عرصه شده اند.
*خبر آمده است که این دوره قرارست کار مردم آسان تر شود و به تعداد اعضای شورای شهر برخی ها لیست ارائه دهند و مردم را ترغیب رای دادن به آن لیستها کنند. در نشریه “آوای دز” متعلق به نماینده سابق که به تازگی اولین شماره آن منتشر شده است و احتمال می رود که برای انتخابات نقش آفرینی ویژه ای بنماید ، از دو لیست نام برده شده است: یکی بنام “آبادگران”نیروهای منتسب به خود آقای آوایی و لیست دیگر “زاگرس نشینان” متعلق به آقای پاپی. (امید داریم که نشریات دنبال موج سازی و مج سواری از نوع تخریبی جهت اثبات حرف خود نباشد)
* تعدادی از نیروهای رزمنده و قدیمی شهر نیز چند مدتی است که در بقعه “عباسعلی” تشکیل جلسه می دهند و قرارشده که لیستی ارائه دهند . این جمع بعد از جریان انتصاب معاون فرماندار توسط استاندار ، تشکیل و گردهم آمدند.البته برخی اشخاص دیگر نیز پی گیر ارائه لیست هستند . البته باید مراقب بود تا برخی ها قوم گرایی را دامن نزنند .
*در ایام عملکرد شورای فعلی نیز بررسی می شود ، برخی ها در ارزیابی عملکرد شورای فعلی اینگونه اعتقاد دارند که: از عملکرد شورای فعلی راضی نیستند و حاشیه زیادی داشت. برخی ها نیز گفتند که شورای فعلی بیشترین امتیازش از مدیریت شخص شهردار بوده است و گرنه خودشان زیاد طرحی نداشتند و اگر دوایی در کنار شورای فعلی نبود کاری برای ارائه نداشتند. و همچنین این شورا به مدد قانون ۲ سال بیشتر عمرشان طول کشید و بهتر است کار را به تازه نفسها داد، البته برخی ها می گویند بلاخره باید از توان و تجربه این افراد استفاده شود و افراد صفرکلیومتر تا راه بیفتند زمان می برد.البته یک نکته ایی که این شورا داشت این بود که سخنگو نداشت و همه اعضاء در اذهان عمومی اظهار نظر می کردند و همگی از سوی شورا حرف می زدند
*برخی ها بر این اعتقادند که باید نقاط مثبت شورای فعلی را نیز بیان کرد تا به انتخاب خوبی در دوره جدید رسید.از نقاط مثبت شورای فعلی می توان از تعاملشان با همدیگر در عمل و اجرا نام برد، در کارهای اجرایی وحدت داشتند و همت همگی بر روی آبادانی دزفول بود . بلندنظری شورا و اتکاء به کارهای زیر بنایی نیز ار نکات مثبت این شورا بود.بهرحال انتخاب شهردار قوی از انتخاب همین شورا بوده است.به قول قدیمی ها: طاس خوب بوده است که ماست خوب شده است!
*در این دوره حضور فرماندهان بازنشسته نظامی چشم گیر است. البته از جوانان خوش فکر و فعال و باسواد نیز نباید غافل شد که در این دوره در کنار ریش سفیدان پا به عرصه رقابت گذاشته اند.(اسامی حاضرین در این دوره را در مطلب بعدی در خصوص انتخابات منتشر می کنیم، با اینکه گفته اند نزنید)
*تا الان خبری از جمع انتخاباتی اصولگرایان نداریم،جمعی که معمولا برای ایام انتخابات ظهور می کنند و بعد از انتخابات دیگر خبری ازشان نیست.
*جمع قرارگاه عماریون نیز در جلساتی به بررسی وضعیت انتخابات پرداخته است ، و قرارست عزم خود را جهت تبلیغات و بصیرت دهی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری جزم کنند، البته این جمع تاکنون تصمیمی جهت ارائه لیست نگرفته اند. البته سخنگوی این جمع اعلام کرد :جهت ارائه لیست در حال بررسی و رایزنی با صاحب نظران هستیم.
*جمعی با شعار “حق دزفول است که بهترین باشد” قرارست به میدان انتخابات بیایند، یکی از اعضای این جمع در گفتگویی با پلاک گفت: مبنای ما اصولگرایی و خدمت به مردم است و بدنبال تصویه حسابهای سیاسی نیستیم ، سعی داریم در ارائه لیست همه سلیقه ها مشارکت داشته باشند افرادی انتخاب شوند که مدت خدمت در شورای شهر را فرصتی برای دوختن کیسه برای خود ننمایند. وی گفت: چه خوب است هرکس وارد عرصه می شود دارایی خود را اعلام و بعد از دوره نمایندگی شورای شهر نیز این دارایی ها بررسی شود؛ به عقیده ما شورای شهر باید شورایی تخصصی طبق وظیفه ای که در قانون برای شورا ترسیم شده است باشد. روحیه تلاش و جوانی از خوصیات انتخاب این جمع است.همه در لیست ما جا دارند ،لر و دزفولی نیز ندارد.
*نظر اصلی را “مردم” با انتخابشان اعلام می کنند؛ اگر پای حرف مردم بنشینی می شنوی که خواسته هایشان از نمایندگانشان چیست ، مثلا می گویند: ۱- به فکر آبادانی شهر باشند ۲- دنبال جذب سرمایه و ایجاد اشتغال باشند ۳- فقط دنبال کارسازی برای نزدیکانشان نباشند در فکر جوانان جویای کار مردم نیز باشند ۴- حریم شهر را بدون کارکارشناسی توسعه ندهند ۵- دنبال کارهای زیربنایی باشند ۶- مختص باشند ۷- شورا فقط مهندس عمران نمی خواهد بلکه باید آشنا به مسائل فرهنگی نیز باشد و دغدغه ارزشها نیز داشته باشد. ۸- شجاعت دفاع از حق دزفول را داشته باشند
*آیا اعضای شورای شهر می توانند جلوی برخی از کارهایی که زیاد کار کارشناسی بر روی آنها صورت نگرفته است را بگیرند یا شفاف سازی کند؟! مثلا: بخشی از زمینهای دزفول به ساخت پالایشگاه اختصاص یافت و آنهمه تبلیغات رویش صورت گرفت و جوانان زیادی ثبت نام کردند و امیدوار شدند. راستی سرمایه گذار این طرح کجاست؟!! این طرح چی شد؟ و یا مثلا : ساخت این زیرگذرها با چه مبلغی تصویب شد و با اینهمه تاخیر که بوجود آمد با چه بودجه ای به پایان خواهند رسید انشالله؟!! چرا قبل از اقدام موانع بررسی نشده بود ؟! یا مثلا بودجه فرهنگی شهرداری چقدرش صرف فوتبال می شود؟! و چقدرش صرف کارهای فرهنگی و فرهنگ سازی می شود؟ مبلمان شهری چقدر برای شهرداری مهم است؟!چرا طرحهای شهرداری بعد از احداث رها می شوند ؟! چرا نگهداری امکان احداث شده  برای شهرداری زیاد اهمیتی ندارد؟ طرح کاندیداها در این موارد چیست؟
به گزارش انصار حزب الله دزفول،اینگونه مطالبات را در ایام نزدیک به انتخابات بیشتر مطرح و دنبال می کنیم و از کاندیداها سئوال خواهیم کرد

 

منبع : پایگاه خبری انصار حزب الله دزفول

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *