خانه / اخبار / اخبار دزفول / برپایی مراسم اعتکاف در ۴۳ مسجد

برپایی مراسم اعتکاف در ۴۳ مسجد

حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: امسال مراسم باشکوه و پربرکت اعتکاف در ۴۳ مسجد این شهرستان و شهرهای حومه آن برگزار می‌شود.

وی درباره نحوه ثبت نام در این مراسم معنوی گفت: افرادی که می‌خواهند از برکات این مراسم معنوی پرفیض بهره‌مند شوند می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی و یا حضور در مساجد ثبت نام به عمل آورند.

بیگدلی در ادامه افزود: مساجدی که ثبت نام آنها برای شرکت در این آیین معنوی حضوری است از طریق رادیو دزفول و سایت‌های محلی دزفول اعلام می‌شود.

*ثبت نام تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد

وی درباره مهلت ثبت نام در این مراسم خاطرنشان کرد: ثبت نام برای حضور در آیین باشکوه اعتکاف در بعضی از مساجد از دو روز پیش آغاز شده است و  ثبت نام بعضی مساجد از اوایل هفته آینده آغاز و تا ۱۰ رجب (۳۱ اردیبهشت ماه) ادامه دارد.

بیگدلی درباره مساجد در نظر گرفته شده برای اعتکاف افزود: ۴۳ مسجد برای برگزاری مراسم پربرکت اعتکاف آماده هستند که از این تعداد ۲۱ مسجد در سطح شهرستان و ۲۲ مسجد در روستاها و شهرهای اطراف دزفول واقع هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۴ مسجد ، خاص خواهران در نظر گرفته شده که هفت مسجد واقع در شهر و هفت مسجد در روستاها و شهرهای حومه دزفول و پنج مسجد به صورت مشترک برای برپایی این مراسم آماده شده‌اند.

*پیش‌بینی حضور ۲ هزار و ۲۵۰ نفری

وی از میزان حضور خواهران در مراسم اعتکاف گفت: سال گذشته میزان حضور خواهران ۵۳ درصد و آقایان ۴۷ درصد بود که حضور خانم‌های جوان و نوجوان در این مراسم بیشتر دیده می‌شد.

بیگدلی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در این مراسم شرکت و از برکات معنوی این مراسم استفاده کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد افزایش و به ۲ هزار و ۲۵۰ نفر برسند.

وی بیان کرد: برنامه‌های زیادی از جمله سخنرانی، کلاس‌های بحث و گفتمان، مداحی و روضه‌خوانی برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *