خانه / مصاحبه / پیشکسوتان / حاج آقا میاحی

حاج آقا میاحی

۱alt– خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شده اید؟
اینجانب عادل میاحی (المزیحل) از سال ۱۳۷۰ به دزفول آمده و سال ۱۳۸۰ توفیق خدمتگذاری در مسجد صاحب الزمان(عج) را پیدا کرده ام. آقای شاه حیدر از این حقیر برای اقامه نماز صبح و ظهر و عصر در این مسجد مقدس دعوت نمودند تا اینکه شهریورماه سال ۱۳۹۱ جهت ادامه تحصیل به شهرستان قم مراجعت نمودم. لیسانس مهندسی مکانیک را از دانشگاه بصره گرفته و در آن فضای خفقان و پر از ترس و اضطراب دوران حکومت حزب بعث عراق به صورت پراکنده و مخفیانه دروس حوزوی را خواندم.

۲- فضای مسجد و جلسات در زمان حضور شما چگونه بود؟
در زمانی که آقایان حجت عباسی(جلسه نوجوانان)، یاقدوس(جلسه جوانان) و شاه حیدر(پشتیبانی) مسئول بوده اند ارتباط خوبی با جلسات داشتم، با مرحوم مجتبی صحرانورد و آقای علوی هم همین طور. فضای جلسات بسیار خوب بود. یکی از تفاوت های اصلی جلسات قرائت قرآن شهرستان دزفول با دیگر شهرها نظم و مرتب بودن جلسات است. جلسات هرشب و به صورت منظم برگزار شده و هر شب برنامه خاصی برگزار می شود، این در حالی است که در شهرهای دیگر حتی قم هم جلسات بدین صورت نیستند.

۳- برخی از برنامه های تاثیر گذار جلسات؟
اردوی سردشت در زمانی که آقای اباذری مسئول جلسه نوجوانان بودند.

۴- فعالیت های علمی شما؟
در سال ۱۳۸۲ فوق لیسانس علوم قرآنی را از دانشگاه قم گرفته و از همان زمان تدریس در دانشکده اصول دین دزفول را آغاز کرده و تا قبل از رفتنم به قم در آنجا مشغول تدریس بودم و هم اکنون نیز در حال گرفتن دکتری علوم قرآنی هستم.

۵- تاثیر مسجد صاحب الزمان(عج) در زندگی شما؟
من درس عملی زندگی خود را در این مسجد مقدس خواندم. درس های زیاد از اعضای این مسجد مخصوصا جوانان عاشق ائمه و ولایت و همچنین پیرمردان بزرگ مسجد آموختم که در هیچ دانشگاه و حوزه ای تدریس نمی شوند.

alt

۶- نظر شما راجع به دوستان مسجدی؟
تقریبا با همه نمازگزاران و اعضای مسجد ارتباط داشته ام. مساجد انصارالله و صاحب الزمان(عج)

۷- بهترین و بدترین خاطره از مسجد؟
بهترین خاطره: پیرمردی بود که همه ساله دهه محرم پیش من می آمد و هر سال همان سوال شرعی سال گذشته خود را از من می پرسید و جالب اینجا بود خودش هم جواب می داد.
بدترین خاطره: روز خداحافظی از مسجد که خیلی گریه کردم، وفات مرحوم مجتبی سقای صحرانورد، تازه با ایشون آشنا شده بودم دو سه ماهی می شد…

۸- پیام شما برای اعضای جلسات؟
زادگاه تمام تحولات و انقلاب ها مسجد بوده قدر مسجد را بدانید اثرات معنوی بسیار زیادی بر انسان دارد. مساجد هیچ گاه نباید خالی بماند مخصوصا این مسجد که منصوب به امام زمان (عج) هست.

alt

۹- اولین کلمه ای که پس از شنیدن کلمات زیر به ذهنتان می رسد؟
قرآن: منبع خوبی ها
مسجد صاحب الزمان (عج): مدرسه عملی من
مسئول جلسه: هر روز یک نفر
حاج اقای انصاری: نمونه ای از متقیان
شهید: معلم ساکت
نماز: نشانه ای اتصال با خدا و بندگی او
اردو: تفریح

۱۰- دیدگاه شما راجع به پایگاه اینترنتی مسجد؟
سایت بسیار خوب و فعالی است، گرم و با حرارت جوانی.

همچنین ببینید

alt

قاسم حاجی غلامرضا

س۱- خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شدید؟ من که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *