خانه / اخبار / اخبار دزفول / االسلام علیک یا امامزاده سبزقبای غریب

االسلام علیک یا امامزاده سبزقبای غریب

دزنا ۲۴″ بیش از ده سال است که بنای قدیمی آستان مقدس «حضرت محمد بن موسی الکاظم علیهما السلام»معروف به «سبزقبا» در شهرستان دزفول  جهت تجدید بنا و نوسازی ، تخریب شده و ساخت بنای جدید آغاز گردیده است.

روند بسیار کند ساخت و ساز این مکان مقدس ، نگارنده را بر آن داشت تا از باب تذکر مطالبی را  به رشته تحریر در آورده به امید توجه بیشتردلسوزان به این مسئله بسیار مهم.

 

بنای قدیمی و تخریب شده سبزقبا

3 (1)

ضریح مطهر

36474083034163977990

 محدث کبیر، سید «نعمت‌الله جزایری(ره)»، در کتاب «المجموعه»، صاحب این بقعه مقدس  را برادر تنی و خونی ، حضرت امام «رضا (ع)» می‌داند و همچنین می‌فرماید، آقا سید محمد برادر اعیانی حضرت امام رضا(ع) است و تشریف‌ فرمایی حضرت امام«رضا» (ع) از راه دزفول، زمانی که عازم طوس بوده، برای زیارت قبر مقدس سید محمد بوده است.

سید نعمت‌الله جزایری(ره) نقل می‌کند: از این جهت معروف است به سبزقبا «لان میله‌ الی‌ الثوب‌ الاخضر.» چون رغبت به جامه سبز رنگ داشته است.

همه روزه زائرین زیادی از تمام نقاط ایران و حتی جهان ، جهت عرض حاجت و زیارت این بقعه مبارکه مشرف می شوند . 

 

نمای  نیمه کاره فعلی 

14505363470136321362

هنگا می که در مقابل حرم نیمه کاره و غریب این امامزاده قرار می گیری باورت نمی شود که اینجا مزارمطهر برادر« امام رضا »علیه السلام باشد و جهت عرض ارادت بر زبانت این جمله جاری می شود:السلام علیک یا امامزاده سبزقبای غریب…

ضروری ترین مسئله در این بنای فرهنگی و مذهبی کشورمان ، که می تواند قطب فرهنگی شمال خوزستان باشد  ، تسریع در ساخت علی الخصوص تکمیل گنبد طلایی این آستان مقدس می باشد که علاوه بر همت مسئولین  دلسوز می تواند با جلب کمک های مردمی این منطقه هر چه سریع تربه سر انجام برسد.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *