خانه / اخبار / اخبار دزفول / رتبه اول دزفول در تولید گل

رتبه اول دزفول در تولید گل

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، “عبدالرضا مهران زاده”  در نشست شورای کشاورزی دزفول با تشریح ظرفیت های کشاورزی این شهرستان افزود:دزفول در تولید سبزی و صیفی و نیز بذر ذرت، شبدر،گندم و بذر کلزا و نیز تولید مرکبات،گل رز، گوشت قرمز و قارچ دکمه ای رتبه اول را در استان خوزستان دارد.
وی با اشاره به رتبه دوم شهرستان دزفول در تولید کلزا،طیور و شیر در استان خوزستان ،تعداد کل واحدهای دامی شهرستان دزفول را بیش از یک میلیون رأس عنوان کرد وگفت:از این تعداد ۸۵۰هزار رأس دام سبک و ۴۸ هزار و۳۱۵ رأس دام سنگین است.
مهران زاده میزان تولید محصولات باغی شهرستان دزفول را ۶۰ هزار تن عنوان کرد وافزود:میزان تولید دام وطیور شهرستان دزفول ۷۱ هزارو ۴۱۷ تن و میزان تولید آبزیان یک هزارو۷۸۴ تن می باشد.
وی اظهار داشت:تعداد بهره برداران زراعی و باغی شهرستان دزفول ۱۱ هزارو ۳۰۳ نفر و تعداد بهره برداران دامی این شهرستان پنج هزار و۵۴۱ نفر می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به تولیدات دامی این شهرستان گفت:شهرستان دزفول توانایی تولید شش هزارو ۷۸۹ تن گوشت قرمز را دارد واین درحالی است که نیاز این شهرستان به گوشت قرمز شش هزار و۴۶۶ تن می باشد.
مهران زاده توانایی ظرفیت تولید گوشت مرغ شهرستان دزفول را ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن عنوان کرد وافزود:نیاز شهرستان دزفول به گوشت مرغ ۱۰ هزار و۷۳۳ تن می باشد.
وی گفت:میزان تولید شیر در شهرستان دزفول ۵۴ هزار و۴۲۱ تن می باشد این درحالی است که نیاز شهرستان دزفول به شیر ۶۰ هزار و ۴۵۲ تن می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول میزان تولید عسل در این شهرستان را ۲۰۳ تن اعلام کرد وگفت:میزان مصرف عسل در شهرستان دزفول ۲۵۱ تن می باشد.
وی ظرفیت تولید ماهی ومیگو شهرستان دزفول را یک هزار و ۷۸۴ تن بیان کرد و گفت:سالانه شش هزار و ۲۹۷ تن میگو و ماهی در دزفول مصرف می شود.
“عبدالرضا احسانی نیا ” فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد مسوولان کشاورزی شهرستان دزفول گفت: شهرستان دزفول در بخش کشاورزی دارای ظرفیت های بی شماری است که باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه شهرستان استفاده شود.
وی افزود :با وجود اینکه دزفول در زمینه توسعه بخش کشاورزی رتبه اول را در استان خوزستان کسب کرده ولی هنوز جای کار وتلاش بیشتر وجود دارد.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *