خانه / اخبار / اخبار دزفول / مشروح نشست خبری نماینده دزفول

مشروح نشست خبری نماینده دزفول

به گزارش خبرنگار روناش ، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی برای دومین بار و پس از بیش از ۱۳ ماه میزبان رسانه های محلی بود .

البته از ۱۷ مرداد روز خبرنگار تا کنون ، بیش از یک ماه گذشته است ، و این نشست در واقع به مناسبت دهه کرامت برگزار گردید .

در این مدت انتقادات بسیار زیادی به نماینده دزفول شده و چندین بار نیز خبرنگاران از وی درخواست برگزاری نشست خبری را کرده ، که بالاخره در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه چهارشنبه این امر انجام پذیرفت و تا بامداد پنج شنبه نیز ادامه یافت .

در این نشست همانند اکثر نشست های خبری شهرستان بدون درنظر گرفتن مدیریت زمان صورت گرفته و بدموقع بودن جلسه نیز باعث این شد که بیشتر خبرنگاران حاضر نتوانند سوال های خود را مطرح نمایند و آن را به جلسه ای دیگر موکول کرده که امیدواریم این بار ۱۳ ماه به طول نینجامد !

عباس پاپی زاده پالنگان نخست با اشاره به نقش و جایگاه رسانه و اهمیت آن در تحولات کنونی در جهان افزود : رسانه ها در جوامع مدنی به شفاف سازی و روشنگری رویدادها پرداخته و اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن به جامعه منتقل می کنند.

وی آگاهی بخشی و نزدیک کردن سلایق مختلف جامعه را از وظایف رسانه ها دانست و گفت : رسانه ها اخبار را به دور از سلایق شخصی ، در چارچوب قانون و در راستای مصلحت جامعه منتشر کنند .

پاپی زاده با اشاره به اینکه بخش مرکزی دزفول با بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت حتی یک درمانگاه هم ندارد ، از رسانه ها خواست تا این مساله را تا رفع مشکل با جدیت مطرح نمایند .

نماینده مردم دزفول در ادامه به سوالاتی پاسخ داد که اولین آن ها درباره بیمارستان تامین اجتماعی بود که سال هاست هنوز بر سر زمین و محل احداث آن اختلاف نظر وجود دارد ، و پاپی زاده در این باره اینطور گفت : دزفول بیش از ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد که این افراد حق عضویت داده و بیمارستانی تحت این عنوان وجود ندارد که به آنان خدمات رسانی نماید . این بیمارستان از مصوبات سفر هیات دولت قبلی بوده و هزینه ای چند میلیاردی را می طلبد که سازمان تامین اجتماعی و رئیس وقت آن گفتند که نمی شود برای زمین پول بدهیم و مساله را با وزیر مربوطه وقت و هیات مدیره وقت سازمان هم مطرح کردیم و هنوز هم پیگیر آن بوده و اخبار تکمیلی را نیز متعاقبا اعلام خواهیم کرد .

وی گفت : در یک منطقه ۹۱۹ هکتار زمین وجود دارد که ۳-۴ سال پیش قرار شد به یکی از بنیادها داده شود که اگر این اتفاق می افتاد زمین مورد نظر از دست رفته بود . قرار بوده در این زمین گاوداری چند هزار راسی ایجاد شود و صنعت و تکنولوژی به این محل آورده شده و نهایتا ایجاد اشتغال گردد . بنده هم چند بازدید را از محل مذکور داشته ولی چیز خاصی که نشان از انجام رخدادهای فوق باشد را ندیده ام ، و فقط ۲۰-۳۰ هکتار آن درختکاری شده که این درخت ها خشک شده و مجددا درختکاری شده اند . چرا کار این زمین در سیکل اداری کُند دنبال می شود نمیدانم ؟!

نماینده مردم دزفول درباره ۲ نماینده شدن دزفول و اینکه چرا دزفول یک نماینده را در مجلس شورای اسلامی داشته و برای مثال یک شهرستان کوچکتر از دزفول ۳ نماینده را دارد ، اظهار داشت : طبق قانون در هر دهه می شود ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه کرد ، که در مجلس نیز پس از انجام مطالعات چندین ساله و دفاع نمایندگان قرار بوده این امر انجام پذیرد و فقط باید دولت مصوبه را جهت تصویب به مجلس بفرستد . بنده نیز مصوبه افزایش نماینده برای دزفول را تحویل کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی داده ام .

خبرنگاری از پاپی زاده درباره شایعاتی مبنی بر دخالت وی در امور انتصابات شهرستان دزفول را مطرح نمود و گفت که خود شما نیز همیشه گفته اید که در انتصاب ها نقشی ندارید . پاپی زاده گفت مثلا چه انتصاباتی ؟ و خبرنگار مذکور نیز به انتصاب پورفرخی (فرخوند) به سمت ریاست امور عشایر و جایمند به سمت ریاست اداره صنعت ، معدن و تجارت دزفول اشاره نمود .

پاپی زاده قبل از پاسخ ، از شناخت پورفرخی اظهار بی اطلاعی کرده ! و سپس اینگونه دفاع نمود : بنده در انتصابات نظر مشورتی داده و کسی را پیشنهاد نکرده ام . برای مثال وظیفه خود می دانم که به استان بگویم چرا فلان مدیر ضعیف را منصوب کرده و یا چرا از فلان نیروی قوی استفاده نکرده اید ؟ اما گزینه پیشنهاد نداده ام .

وی افزود : ما دزفولی زیاد داریم که هم اکنون در نقاط مختلف کشور سمت های عالی دارند . حال خوب است به آنان بگویند برید به شهر خودتون . آیا این خیانت نیست ؟

پاپی زاده سپس درباره جوان و کم تجربه بودن و عدم داشتن سابقه کافی پورفرخی (فرخوند) رئیس اداره امور عشایر دزفول نیز گفت : این شخص فرزند دزفول بوده و پدرش نیز شهید می باشد . وی فرزند عشایر است و از من و شما هم به مسائل عشایر آگاه تر می باشد .

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مساله که پس از تشنج های به وجود آمده بر سر معاون فرمانداری ویژه دزفول ، عملا این معاون هیچگونه قدرت اجرایی را نداشته و این به ضرر شهر است و چرا شما در این مساله ورود نمی کنید ، بیان داشت : من نمی گویم که در این مساله مشورت داده ام یا نه . از بعد این جریانات بگم که من خواستم این مساله رو کدخدامنشی حل کنم ، ولی مشکل حل نشد . اما بنده قطعا و مجددا به این مساله ورود خواهم کرد ، چون دارد به ضرر شهرستان می شود .

عباس پاپی زاده پالنگان درباره ایجاد مرز هوایی مستقل برای دزفول نیز تشریح کرد : به هر استان یک مرز هوایی داده می شود . اما خوزستان ۲ مرز هوایی را در شهرستان های اهواز و آبادان دارد . برای ایجاد مرز در دزفول هم چند مشکل وجود دارد . یکی از دکل های مخابراتی بر سر راه است که برای رفع این مشکل ۱۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته ایم . میله ۶۰ متری پرچم واقع در میدان رودبند نیز بر سر راه بوده که درحال رفع و رجوع آن هستیم . و همچنین محل ساخت برج طاووس نیز مشکلاتی را داشته که پیگیر رفع آن می باشیم .

این نماینده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار روناش مبنی بر اینکه مردم دزفول در زمینه مسکن مشکلات فراوانی را داشته که باید مداوم به اداره کل راه و شهرسازی در اهواز مراجعه نمایند ، و شما از معاونت مدیرکل شدن اداره راه و شهرسازی دزفول خبر داده اید ، گفت : ما با اصرار زیاد مدیرکل را راضی کرده ایم که این اداره به معاونت مدیرکل ارتقا پیدا کرده است . دزفول فرمانداری ویژه دارد و کلیه ادارات آن نیز باید ارتقا پیدا کنند . ما نمی خواهیم مساله همانند فرمانداری دزفول شود که فقط نام آن ویژه شده است . در راستای اداره راه و شهرسازی ، مدیرکل باید تفویض اختیار کرده و بگوید که مثلا آقای نظریان به عنوان معاون بنده و رئیس این اداره در شهرستان دزفول می تواند این موارد را انجام دهد ، و یا در این موارد حق امضا داشته باشد . و حتی اختیاراتی را می تواند به وی بدهد که مردم حتی از شهرهای دیگر جهت امضا به وی مراجعه نمایند . هدف ما مدیریت منطقه ای است .

پاپی زاده همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به دریافت کد گمرک برای شهرستان دزفول تحت عنوان “واحد ارزیابی شهرستان دزفول” اشاره کرد و گفت : تجار و بازرگانان دزفول از این پس جهت انجام کارهای گمرکی خود نیازی به مراجعه به اهواز نخواهند داشت .

وی در پایان جلسه کد گمرک کسب شده برای دزفول را در اختیار خبرنگار روناش قرار داده ، که رقم آن ۴۰۱۰۳ می باشد .

از نماینده مردم دزفول مساله بنرهایی که در سطح شهر حاکی از تلاش های نماینده در زمینه های مختلف نصب می شوند مطرح شد ، که از این موضوع برخی مسئولین نیز که مدعی پیگیری در این زمینه ها هستند را ناراحت کرده ، و در کل مشکلات و حواشی را به وجود آورده ، سوال شد ، و وی نیز توضیح داد : خیلی جاها موافق نیستم این تبلیغات انجام شود ، ولی واقعا صدایمان به جایی نمی رسد .

وی درباره پاشنه زاگرس ، ایجاد صندوق حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی ، توسعه راه های ارتباطی دزفول به ویژه در مناطق صعب العبور ، کشف و سرمایه گذاری بر روی مناطق بِکری که هنوز کسی نمی داند این مناطق جزء دزفول هستند ، حل مشکلات ورزشگاه شهید مجدیان ، ارتقای دانشکده علوم پزشکی دزفول به دانشگاه و غیره نیز توضیحاتی را ارائه نمود .

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ، در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه ، از زحمات خبرنگاران محلی دزفول تقدیر و تشکر به عمل آورد .

 

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *