خانه / مصاحبه / پیشکسوتان / احمد انصاری

احمد انصاری

ahmad ansariس۱- خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شدید؟

ج-  اینجانب احمد صالحی انصاری هستم و حدود ۲۴سال دارم. از سال ۱۳۷۸وارد مسجد صاحب الزمان (عج)  شدم و تقریبا ۷سال در جلسات مختلف با مسئول جلسه ها و ایده های مختلف حضور داشتم. همچنین در سال ۱۳۷۸ با تشویق ابوی گرامی تحصیل در حوزه علمیه را شروع کردم ،البته درس های کلاسیک خود را نیز در کنار دروس حوزوی  ادامه دادم والحمدالله در سال ۱۳۸۶ توسط آیت الله جزایری ملبٌس شدم و امسال هم فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث را از دانشگاه چمران اخذ نمودم . شغل فعلی‌ من تبلیغ بوده، البته با ستاد قرآن آموزش و پرورش همکاری هایی برای تدریس قرآن در مدارس قرآن نیز دارم.

 

س۲- فضای جلسات قرائت قرآن در زمان شما چگونه بود؟

ج- در مقطع نوجوانان فضای جلسه ی ما بسیار پرشور و زنده بود به گونه ای که کتاب های شهید مطهری در جلسه درس داده می شد. یادم هست که گاهی شب ها تعداد بچه ها به ۵۰ نفر می رسید که علت این امر را تلاش مسئول جلسه و جذب بالای جلسه بخاطر برنامه های جذاب و پر محتوا می دانم . در مقطع جوانان نیز پیشرفت خوبی در میان بچه ها دیده می شد و حتی بر روی بعضی از مسائل پژوهش هایی هم انجام شد که فکر کنم نمونه هایی از آن ها هنوز باقی مانده باشد لکن با رفتن بعضی از مسئول جلسه های قوی ناگهان شالوده جلسات پاشیده شد و بنده هنوز هم همانند آن جلسات را ندیده ام.

alt

 

 

س۳- برخی از برنامه های تاثیرگذار جلسه؟

ج- یکی از بهترین وکارآمدترین برنامه های جلسه،  برنامه ی احکام حاج آقا انصاری بود که واقعا هم تعلیم بود هم شوخی،البته برنامه های تفسیر آقای مالکی و برنامه بینش سیاسی آقا متین هم از جمله برنامه های مفید زمان ما بودن.

 

س۴- مسئولیت های شما در دوران حضورتان در مسجد صاحب الزمان (عج) ؟

ج- مسئولیت خاصی برعهده ی من نبود اما چند باری به عنوان معاون گروه و سرگروه در خدمت دوستان بودم . سال اولی هم که هیئت منتظران تشکیل شد فعالیت های خوبی در این هیئت داشته ام.

 

 

alt

س۵- تاثیر مسجد در زندگی شما؟

ج- مسجد به تمام معنا و بدون اغراق خط دهنده زندگی من بوده است.  دیانت، تقوا، احکام، اخلاق، دوستی بر مبنای اسلام ، همکاری صمیمانه، خدمت های صادقانه، مداحی و… از مسجد برای من به یادگار مانده اند.

 

س۶- نظر شما راجع به دوستان مسجدی؟

ج- دوستان مسجدی چون معمولا هم فکر و هم عقیده ام هستند بهترین دوستانم می باشند.

alt

 

س۷- بهترین و بدترین خاطره شما در مسجد؟

ج- بهترین خاطره ام متعلق به اردوی سردشت و ماجراهای آن است و بدترین خاطره ‍‍‌ی من برمی گردد به زمانی که خبر فوت مرحوم مهرداد خیراله را به من دادند مهرداد خیلی مذهبی محکمی نبود اما صفاتی همچون گذشت، مهربانی، احترام، خوش زبانی‌، غیرت و …داشت که خبر فوتش دنیا رو تو سرم زد. امیدوارم که دیگر در این مسجد شاهد این نوع خاطرات بد نباشم.

 

س۸- پیام شما برای اعضای کنونی جلسات؟

ج- بنده در حدی نیستم که پیامی بدهم لکن دوستانه عرض می کنم که بچه ها همانگونه که اعتقادات محکم و استوار در مسجد دارند همان طور هم وقتی از مسجد خارج می شوند این اعتقادات را داشته باشند و تحت تأثیر مجامع دانشگاهی‌ وکاری و…. قرار نگیرند یکی از مواردی که جای تأسف زیادی برای من دارد این است که تعدادی از نخبگان مسجد با خروج از مسجد، از اعتقادات گذشته خودشان برگشته اند یا شکل ظاهری‌ و مذهبی آنها تغیر کرده یا مخالف ولایت فقیه شده اند و یا از همه بدتر دیگران را هم از رفتن به مسجد منع می کنند. لذا توصیه میکنم اعضای کنونی جلسات پایه های اعتقادی خودشان قبل از خروج از مسجد محکم می کنند.

alt

س۹- اولین کلمه ای که پس از شنیدن کلمات زیر به ذهنتان می رسد بیان کنید؟

قرآن: انیس تمام لحظه ها

شهید: معنویت فضای مسجد

مسجد صاحب الزمان(عج): مسجدی با عقاید و تفکرات متفاوت

نماز: ارتباط عاشقانه با پروردگار

مسول جلسه: محور جلسه

اردو: کوله باری از خاطرات و سختی های شیرین

 

س۱۰- دیدگاه شما راجع به پایگاه اینترنتی مسجد؟

ج- هرچند که خیلی فرصت دیدن سایت را ندارم اما همان چند باری را که سرزده ام مطالب خوبی مشاهده کردم خصوصا آلبوم عکس ها که واقعا زنده کردن خاطرات بود. لطفا با افرادی که از مسجد جدا شده اند و عقاید شان عوض شده حتما مصاحبه کنید و علت را از ایشان جویا شوید شاید دلیلی برای کارشان داشته باشند!!!

 والسلام علیکم و رحمت الله

alt

همچنین ببینید

alt

قاسم حاجی غلامرضا

س۱- خودتان را معرفی کرده و بفرمایید از چه سالی وارد مسجد شدید؟ من که …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *