خانه / اخبار / اخبار دزفول / شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول تشکیل جلسه داد

”حجت الاسلام والمسلمین “سید محمد علی قاضی دزفولی” در جلسه “شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول” که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد با بیان حدیثی از امام جعفر صادق (ع) مبنی بر اینکه آدمی چنانچه به ریسمان الهی چنگ زند وبه قضای الهی راضی و گمان نیک به خداوند متعال داشته باشد در دنیا وآخرت نگران نخواهد بود تصریح کرد: همه باید برای انجام هرکاری در توکل به خداثابت قدم باشیم.
“امام جمعه دزفول” دربخشی دیگر از سخنان خود با تقدیر از حضور مردم متدین دزفول در مراسم عزاداری هفتم محرم وتشکر از مدیر کل صداوسیمای خوزستان بخاطر پوشش آن درشبکه واستان اظهارامیدواری کرد این برنامه در سال آینده با برنامه ریزی بهتر و با محتوای غنی تر وباهرچه با شکوهتر در شهرستان نمونه کشور برگزارشود.
“رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول” همچنین خبر از پخش مراسم شب اربعین دزفول با همکاری صداوسیمای خوزستان را داد و یاد آورشد همه دست اندرکاران با همکاری و حضورگسترده مردم دراین زمینه با دقت وبا نظم وانضباط بر نامه ریزی دقیقی داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین “سید محمد علی قاضی دزفولی” برگزاری مجالس روضه خوانی امام حسین (ع) کاری ارزشمند توصیف کرد وضمن انتقاد از تشکیل مجالس زنانه در شب یاد آورشد باید این مجالس مدیریت شود واز تشکیل آن در شب اجتناب کرد.
“امام جمعه دزفول” افزود: دراین مجالس باید از نشر مسائل خرافی وانحرافی  جلوگیری کرد وشایسته نیست صدای زن نامحرم ازبیرون شنیده شود.
امام جمعه دزفول تاکید کرد: بانیان محترم روضه ها باید از منبری های توانمند دعوت کنند واز خواندن ماررضایی دراین مجالس پرهیزنمایند.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول همچنین تجلیل از نخبگان ، علما ، شهدا وبزرگان این شهرستان را امری لازم وضروری دانست وتصریح کرد:توجه به این مهم در ادارات ونهادها نباید به فرهنگ چاپلوسی وریا تبدیل شود وباید مراقب این جهت باشند.
درادامه این جلسه اقای “احسانی نیا” فرماندار ویژه شهرستان دزفول از همه دست اندرکاران برگزاری مراسم هفتم محرم بویژه هیات های مذهبی تشکر کرد
فرماندارویژه شهرستان دزفول  همچنین از عموم نخبگان وفغالان مذهبی خواست نسبت به تعیین مسیرهای جدید عزاداری تاسوعا وعاشورای حسینی دزفول با توجه به روند روبه رشد جمعیت و فضای کم وتنگ در مسیرهای سابق اهتمام بیشتری ورزند.
همچنین چندتن از اعضای شورا نقطه نظرات خود را در خصوص آسیب ها ونقاط ضعف و مثبت مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی در دزفول بیان کرده ومسئول ستاد اربعین دزفول گزارشی از عملکرد این ستاد را ارائه داد وخواهان همکاری بیشتر مسئولان با این ستاد شد.
درجلسه شورای فرهنگ عمومی دزفول  ”سید نظر زاده” گزارشی از روند پیگیری تاسیس نمایندگی سازمان اسناد ملی در دزفول راهم ارائه داد.
منبع»مجددز

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *