خانه / اخبار / اخبار دزفول / امام جمعه دزفول:اهداف بلند نظام در وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود

امام جمعه دزفول:اهداف بلند نظام در وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود

به گزارش خبر نگار” پایگاه اطلاع رسانی مجد دز”حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی درخطبه های نمازجمعه دیروز با اشاره به ۲۵ آذرماه روز پژوهش تحقیق و فناوری و آغاز هفته ی پژوهش گفت: گسترش و تعمیق علم بر اساس تحقیق و پژوهش استوار است که فرآیند آن تولید اندیشه ،علم ،ثروت ملی و معنوی  و فرهنگی است .

ایشان با اشاره به رشد سریع علمی و فرهنگی کشور توسط جوانان دانشمندکشورمان گفت: شهرستان دزفول هم مانند سایر نقاط کشور در حال توسعه ی علمی است و گام های بلندی را در این زمینه برداشته اند و حوزه ی علمیه نیز به صورت کمی و کیفی در حال پیشرفت می باشد .

“امام جمعه ی دزفول” با اشاره به وجود سرمایه های علمی و فرهنگی خوب در سطح شهرستان افزود: دانشگاه صنعتی جندی شاپور توانسته به خوبی مراحل رشد را طی کند که باعث شده رتبه های علمی تایید شده  ای بدست آورد و دانشگاه آزاد اسلامی دزفول علارغم همه ی مسائل حاشیه ای موجود با راه اندازی دانشکده ها و رشته های علمی متعدد در شرف تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع است و دانشگاه نوپای علوم پزشکی شهرستان توانسته سطح بهداشت و درمان را در سطح شهرستان و منطقه ارتقا بخشد .

“رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول”با رضایت بخش دانستن شرایط علمی شهرستان از دولت محترم ,وزارت علوم و فناوری و بهداشت و درمان خواستار حفظ فضای علمی -دانشگاهی شهرستان شد و خاطرنشان نمود: ازمسئولان تقاضادارم با ایجاد تغییر و تحولات لطمه ای به فضای علمی به وجود آمده در سطح شهرستان  وارد نشود تا حاصل تلاش هزاران دانشجو و هیئت علمی  واساتید را با سیاست زدگی در مراکز علمی و دانشگاهی آسیب نبیند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با ۵+۱ در ژنو،از تیم مذاکره کننده ی ایران خواست که: با هوشیاری مذاکرات را دنبال کنند و مردم هم باید با هشیاری روندمذاکرات را دنبال کنند و برنامه ی هسته ای ایران بهانه ای بیش نیست.ایران توانسته قدرت های جهانی را به چالش بکشد و ایران یکطرف و تمام قدرت های جهان در طرف دیگر مذاکرات هستند و تیتراخباررسانه های خارجی به این مذاکرات اختصاص دارد ولی باید مراقب بود به این ها نمی شود اعتماد کرد و مستکبران هیچ تفاهمی را محترم نمی شمارند و اگر امروز عهدی می بندند فردا آنرا انکار می کنند.

“امام جمعه دزفول” گفت: آمریکا سه هدف راهبردی را در مذاکرات دنبال می کند : اول توقف غنی سازی بومی ایران،دوم بازگشت به عقب و معکوس سازی و سوم برچیده شدن برنامه ی هسته ای ایران ؛  آنها قصد دارند فعالیت صنعتی هسنه ای ایران را به سطح آزمایشگاهی نزول دهند ولی سوخت را از آنها بخریم و به آنها وابسته شویم که هر وقت خواستند آنرا قطع کنند.

  ایشان در پاسخ به سخنان اخیررییس جمهور آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت :پیچ و مهره های برنامه ی هسته ای ایران با خون شهیدانمان محکم شده و بازشدنی نیست و هیچ قدرتی نمی تواند ملت ایران را از حق هسته ای محروم بکند.

“حجت الاسلام قاضی دزفولی” با اشاره به سخنان فرمانده ی سرافراز سپاه پاسداران سرلشگر جعفری اظهار داشتند که :موشک های دوربرد ما در تمام نقاط کشور مستقراند و دشمن اگر بخواهد تمام آنها را بمباران کند از توان موشکی ایران کاسته نخواهد شد و پهباد ۲۰ ساعت پروازی که توانایی حمل موشک  هوا به زمین را دارد بسیار در توان نظامی  ما موثر بوده است چه بسا توان نظامی ایران بوده که آنها را پای میز مذاکره کننده کشانده است .

تیم مذاکره کننده ی ما باید این را به دشمن بفهمانند که با تحریم و یا بی تحریم چه با حمله ی نظامی نمی تواند سد راه ما که راه امام و شهیدان است بشود. منوط کردن غنی سازی به نظارت استصوابی ۵+۱خلاف قانون اساسی و استقلال کشور است  به همین خاطر است که پایه ی حقوقی ژنو در پاره ای از ابهام است .

ایشان با اشاره به ۲۷ آذرماه  سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود : وحدت حوزه و دانشگاه نباید در حد شعار باقی بماند وحدت باید تبدیل به عمل و رفتار شود اهداف بلند نظام در وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود و فرمایشات رهبر انقلاب با شورای انقلاب فرهنگی ناظر بر این تعامل و همکاری بین حوزه و دانشگاه است و باید توصیه های آقا عملی شود .

ایشان با گلایه از اسفالت برخی خیابان ها از شهردار جدید دزفول خواست که در برنامه ی کاری خود قرار دهد .

ایشان وظیفه ی اصلی نیروی انتظامی را ایجاد امنیت در جامعه دانست و سرقت های روزانه ، زورگیری ها و نیز دزدیدن کابل های برق که عامل اصلی قطعی برق دانسته و از مسئولین خواست  که تلاششان را  در ایجاد امنیت بیشتر کنند.

امام جمعه دزفول در پایان انتصاب سید احمد آوایی نماینده سابق دزفول درمجلس شورای اسلامی در مسئولیت جدید آرزوی توفیق و خدمت بیشتر به مردم دزفول کرد.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *