پند نیکو

نور را از ظلمت شب بیرون کش تا چراغ راهت باشد. برادرم یکی از خصال نیکویت سنگینی و وقارت بوده و هست، جهد بسیار کن تا مبادا در اثر غفلت و انجام افعال سبک شیاطین آن را از کفت بربایند. دیگر از خصائصی که تذکر در پاسداریش بی ضرر نمی باشد ادب و گفتار مؤدبانه ات می باشد که ادب بزرگی شخص را می رساند و هیبت و منزلت او را بسیار گرداند پس بکوش که ادب زینت گفتار و کرامتت باشد.

خود را در میان مشکلات خدائی داخل کن تا پخته گردی و در گردنه های خطرناک زندگی سقوط نکنی و بتوانی پلی بسازی که هم خودت را از آن عبور (دهی) و هم نجات دهنده دیگران باشی. دلباخته و دلسوخته ۱۴ انسان کامل شو تا از آسمان ولایت و طهارت بی بهره نمانی که افتخار اولیاءاللّه در صحرای محشر عشق و محبت ائمه طاهرین می باشد همواره بر راه حق استوار باش و از هیچ کس و هیچ چیز دلهره ای به خود راه مده مسلّم بدان انجام دقیق حق، کشیدن زحمات دارد، زجرها و دردها دارد و… امّا مطمئن باش این سختیها در آخرت مبدل به لذات می شوند. آرامش دنیا را مخواه تا امان آخرت یابی.

برادرم، امید حیاتم، چراغ راهم، تپش قلبم… هجرت تو جانم را به درد آورده، مهرت یکدم قرارم نمی دهد دست خودم نیست تمام اعضاء و جوارح و وجودم مهرت را در خود جای داده و هیچگاه خارج نمی شود.

( آنچنان مهر تو اندر دل و جان جای گرفت        که اگر سر برود از دل و از جان نرود.)

 برادرم ارادتمند شمایم؛ برادرم علی با تمام وجود دوستت دارم فراموشم مکن.

همچنین ببینید

دفتر خاطره

  بسمه تعالی چه روزی بود همه در خود بودند و کارهای شخصی می کردند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *