خانه / اخبار / اخبار دزفول / سه چهره ماندگار دزفول تجلیل می شوند

سه چهره ماندگار دزفول تجلیل می شوند

ˈعبدالرضا احسانی نیا ˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در آیینی که به منظور تجلیل از سه چهره ماندگار شهرستان دزفول برگزار می شود از حبیب نقاش از نقاشان بنام ،عبدالمجید عروه از بزرگان معماری و حاج ملک جراح از طبیبان سنتی دزفول تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی اظهار داشت:این آیین به منظور تجلیل از این چهره های ماندگار ، شناخت و معرفی آنها به جوانان و بیان فعالیت های این عزیزان برگزار می شود.
احسانی نیا گفت:آیین تجلیل از سه چهره ماندگار شهرستان دزفول شامگاه پنجشنبه ۲۲ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز در همین رابطه گفت:حبیب نقاش از نقاشان بنام و از چهره های ماندگار هنر نقاشی قهوه خانه ای است که به رغم کهولت سن همچنان به خلق آثار ماندگار مشغول است.

ˈ غلامعلی تاج ˈ در ادمه افزود:آثار هنری این هنرمند نقاش الهام گرفته از حماسه بزرگ عاشورا و اشعار حافظ و سعدی است که در ابعاد مختلف به تصویر کشیده شده و تاکنون ۴۰ تابلو در ابعاد مختلف خلق کرده است.

وی گفت:مرحوم حاج ملک جراح نیز از طبیبان سنتی دزفول بوده که حق زیادی بر گردن مردم دزفول دارد.

تاج اظهار داشت:عبدالمجید عروه نیز از بزرگترین معماران دینی مذهبی است که آثار معماری فراوانی در دزفول و شهرهای دیگر به ارمغان گذاشته است.

لازم به ذکر است آقای عروه معماری و کاشی کاری مسجد صاحب الزمان (عج) را بر عهده داشته اند.

منبع: مهراب

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *