خانه / اخبار / اخبار دزفول / میهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول / برای هشت شهید گمنام ، گمنام تر شده (فصل ۱)

میهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول / برای هشت شهید گمنام ، گمنام تر شده (فصل ۱)

علی موجودی در آخرین به روز رسانی وبلاگ الف دزفول نوشت :

بالانویس ۱:

قریب به سه سال دندان روی جگر گذاشتم تا این مطلب را ننویسم. منتظر ماندم تا شاید آقایان به وعده هایی که دادند عمل کنند. اما دیگر تاب و تحملش را ندارم که بگذارم این حرف ها توی دلم بماند. می خواهم فریادش بزنم. هر کس ناراحت شد، بگذار ناراحت بشود. هر کس بی انصافی را به خود…

به گزارش روناش ، علی موجودی در آخرین به روز رسانی وبلاگ الف دزفول نوشت :

بالانویس ۱:

قریب به سه سال دندان روی جگر گذاشتم تا این مطلب را ننویسم. منتظر ماندم تا شاید آقایان به وعده هایی که دادند عمل کنند. اما دیگر تاب و تحملش را ندارم که بگذارم این حرف ها توی دلم بماند. می خواهم فریادش بزنم. هر کس ناراحت شد، بگذار ناراحت بشود. هر کس بی انصافی را به خودش گرفت به جای اینکه دنبال من باشد تا گوشم را بپیچاند، برود و کاری بکند. راهی بیاندیشد. قصد دارم در چندین پست متوالی شامل انتقاد، درددل، فراخوان و پیشنهاد، از این درد بگویم تا تلافی سه سال سکوتم را در بیاورم. همسنگران الف دزفول، این چند روز همراهیم کنید.

اولین فصل را با هم بخوانیم :

میهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول

(فصل اول)

میهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول / برای هشت شهید گمنام ، گمنام تر شده (فصل ۱)

تصویر اولین روزهای یادمان که امروز باید دید به چه روزی افتاده است

سیزدهم مرداد ماه ۹۰ بود که در ساعت ۹:۴۲ صبح خبری با عنوان«بقیع شهدای گمنام دزفول» در خصوص یادمان شهدای گمنام دزفول در سایت خبری تحلیلی الف منتشر شد و پس از آن سایت تابناک در ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه همان خبر را در صفحه اول خود درج کرد و پس از آن، این خبر در صفحه اول بسیاری ازخبرگزاری ها همچون پایگاه تحلیلی خبری ۵۹۸ ، بی باک نیوز ، نت ایران ، جوان امروز، خبر فارسی و بسیاری از سایت ها و خبرگزاری های دیگر خصوصا خبرگزاری های شهرستان دزفول قرار گرفت.( لینک خبر در الف –  لینک خبر در تابناک )

خلاصه و مضمون خبر منتشر شده انتقاداتی در خصوص یادمان شهدای گمنام دزفول در محورهای زیر بود :

۱- تاریخ تشییع و تدفین این هشت شهید والامقام گمنام در سال ۱۳۸۰ بوده وپس از دفن تا سال ها مزار این عزیزان دریک فضای خاک آلود و سوت و کور و بدون روشنایی و چونان بقیع بدون ساختن یادمان بوده است.

۲- محل دفن این شهدا، بر خلاف سایرشهرها، در مکانی دور از ورودی‌های اصلی شهر و حتی دور از میادین و گذرگاه‌های اصلی شهر انتخاب شده است.

۳- متولیان امر از همان ابتدا کوتاهی و قصور را آغاز و حتی مراسمات سوم، هفتم و اربعین این شهدای والامقام به صورت خودجوش و توسط هیات‌های مذهبی شهرستان دزفول برگزار گردیده است.

۴- چندین سال طول کشیده تا ساختمان یادمان این شهدای عزیز تکمیل شده است.

۵- سنگ مزار شهدا روی محل دفن قرار نگرفته و به اشتباه نصب گردیده است.

۶- پس از تکمیل یادمان، عدم رسیدگی به آن از نظر نظافت، محوطه سازی و نیز عدم روشنایی و . . .  باعث شده که پس از غروب آفتاب دیگربرای زائرین قابل استفاده نباشد.

۷- بارها محل یادمان ، تبدیل به محل بازی فوتبال  و یا محل چرای دام گردیده است.

۸-تا مدت های زیادی حتی یک چراغ در یادمان روشن نبود که به همت بچه های بسیج این امر با عنایت!! فرماندار محترم وقت تحقق یافته و یک!! چراغ نصب گردیده است.

۹- عدم وجود نگهبان در این منطقه و نیز تاریکی مطلق آن، باعث حضور معتادان و نیز افرادی!!! گردیده که گاه خانواده‌ها از ترس حضور آنان فقط از دور فاتحه ای خوانده و وارد محوطه نشده اند.

۱۰- عملیات ساخت و ساز مرکز فرهنگی دفاع مقدس باعث گردید که در ورودی یادمان برای مدت ها بسته شده و دیگر زائران حتی نتوانند وارد محوطه شوند.

—————————————————————————————————————————

نشر این خبر اولین واکنش را از سوی سرهنگ بهزاد جولائی رئیس وقت مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به دنبال داشت و محوریت و خلاصه جوابیه ایشان به صورت زیر بود :

 ۱- گزارش درج شده در تابناک سیاه نمایی و کم انصافی است.

۲- ۷۰ درصد فضای پیرامون یادمان تکمیل و مرکز در حال ساخت وساز می باشد و بهم ریختگی و خاک آلودگی ها از این جهت است.

۳- محل یادمان با وجود حسینیه ثاراله به عنوان بزرگترین حسینیه استان خوزستان، موزه دفاع مقدس، بقعه متبرکه امام زاده رودبند، جاده ساحلی دز و… بسیار مورد وثوق مردم دزفول می باشد.

۴- موزه مرکز فرهنگی دفاع مقدس که در جنب مزار شهدای گمنام قرار دارد در حال تجهیز و تکمیل فیزیکی و محتوائی قرار دارد که در آینده ای نزدیک تکمیل می شود.

۵- با طراحی جدید یادمان در آینده ای نزدیک شاهد تغییراتی در حد انتظار مردم دزفول هستیم.

———————————————————————————————————————————

دومین واکنش به خبر توسط مهندس برنجی معاونت مهندسی وقت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با محوریت مطالب زیر بود که  در تابناک منتشر گردید :

۱- مطلب منتشر شده شائبه یکسونگری و تعمد دارد و نقدی غیرمنصفانه و سیاه نمایی است.

۲- از حدود ۳ سال پیش اعتبارات عمرانی قابل توجهی جهت تکمیل مجموعه مرکز فرهنگی و پارک موزه  با محوریت شهدای گمنام تخصیص یافته است.

۳-تاریکی فعلی محوطه یادمان نیز به علت برداشتن پایه های روشنایی به صورت موقت به علت قرار داشتن در مسیر خاکبرداری پروژه بوده است.

۴- کارهای عمرانی در حال اجراست و به محض دریافت اعتبارات مراحل تکمیلی انجام می شود.

و البته در همان روزها انصار حزب الله در دفاع از گزارش مربوطه برآمده و نقدی بر واکنش مرکز فرهنگی دفاع مقدس نوشت.

 ( لینک جوابیه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و نقد انصار حزب الله )

—————————————————————————————————————————————

میهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول / برای هشت شهید گمنام ، گمنام تر شده (فصل ۱)

تصویر مربوط به مرداد ۹۰ می باشد

و حال پس از گذشت سه سال از این حرف و حدیث ها برای اولین فصل از پرداختن به این شهدای مظلوم و گمنام که با تدبیر!! مسئولین دزفول گمنام تر گشته اند ، فقط چند سوال طرح می کنم :

 مردم شریف و شهید پرور دزفول!

 ۱- کدامیک از ده مورد مطرح شده در گزارش مطروحه سیاه نمایی و کم انصافی بوده و کدامیک دروغ و بر خلاف واقع بوده که هم رئیس وقت مرکز فرهنگی و هم معاونت عمرانی مرکز حفظ آثار آن را سیاه نمایی، یکسو نگری ، تعمد و غیرمنصفانه دانسته اند ؟

 ۲- آن هفتاد درصدی که رئیس وقت مرکز فرهنگی دفاع مقدس فرمودند تکمیل شده است،طی این سه سال به ۱۰۰ درصد نرسیده است؟ و یا رسیده است و ما از درک آن عاجریم؟

۳- محل یادمان مورد وثوق کدامیک از آحاد مردم است؟ که ایشان فرموده اند محل یادمان مورد وثوق مردم شهیدپرور است.

 ۴- حسینیه ثارالله  که بجز  مراسم ده روز محرم  (که البته سالها در مصلی جمعه برگزار گردید)  چه امتیازی برای دزفول و چه نقشی در امور فرهنگی دزفول دارد؟ که البته پس از بیش از یک دهه از آغاز کار هنوز درگیر کارهای عمرانی است و اصولا چه ارتباطی با یادمان دارد و چه توجیهی برای کم لطفی در حق یادمان است؟

 ۵- این آینده نزدیک که ایشان فرمودند، کی است ؟ سه سال ؟ پنج سال ؟ ده سال ؟ کی ؟

۶-  ایشان طراحی جدید یادمان را عنوان کرده اند به این معنا که این یادمان تخریب و دوباره با طرحی نو ساخته شود. این امر چقدر منطقی و قابل قبول است و اگر تخریب شود واقعا دوباره ساخته می شود؟

 ۷- معاون محترم عمرانی وقت ، عدم روشنایی را موقت دانسته اند .  خواستم از ایشان بپرسم واژه «موقت» در دائره المعارف ایشان چند روز ، ماه و یا سال است ؟ اکنون که از آن موقت سه سال گذشته است و روشنایی یادمان انجام نشده است.

و باقی سوالات را خوانندگان الف دزفول بپرسند.

 سه سال پیش هم میشد این سوالات را پرسید ، اما من صبر کردم و جواب ندادم و ننوشتم تا با گذر زمان مردم بدانند تمام این واژه ها حرف است و فقط حرف و کسی قصد عمل ندارد و فقط چون گزارش در تابناک منتشر شده است ، آقایان قصد ماست مالی دارند.

و تمام این حرف هافقط مقدمات و یادآوری هایی بود برای شروع چند فصل نقد و درددل و پیشنهاد که در روزهای آینده به یاری خدا در الف دزفول منعکس می گردد.

 به یاری خدا در فصل دوم (پست بعدی) به پیشنهادات و انتقاداتی در ارتباط با یادمان خواهم پرداخت.

پانویس:

از سرهنگ صفار رئیس کنونی مرکز فرهنگی بخاطر تلاشهای شبانه روزی اش برای راه اندازی مرکز و تمام فعالیت های عمرانی و خصوصا فرهنگی که دارد انجام می دهد و اغلب خود در جریان آن هستم ، سپاسگزارم. این موارد که مطرح می شود ، فقط و فقط در ارتباط با مسئله یادمان و شهدای گمنام است و امید دارم که سبب خیر شود.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *