خانه / اخبار / اخبار دزفول / بابک زنجانی ۳۰ هزار میلیارد تومان پول گرفته و ردی به جا نگذاشته / برخی برای جلوگیری از عدم انصراف مردم از یارانه ، بحث وزرای میلیاردی و جشن سع

بابک زنجانی ۳۰ هزار میلیارد تومان پول گرفته و ردی به جا نگذاشته / برخی برای جلوگیری از عدم انصراف مردم از یارانه ، بحث وزرای میلیاردی و جشن سع

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: خیلی از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار می‌آوردند که عده‌ای را از دریافت یارانه حذف کنیم و معتقد بودند که چرا باید یارانه بگیرند.

بابک زنجانی ۳۰ هزار میلیارد تومان پول گرفته و ردی به جا نگذاشته / برخی برای جلوگیری از عدم انصراف مردم از یارانه ، بحث وزرای میلیاردی و جشن سع src= به گزارش حوزه دولت روناش ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در مراسم هفته سلامت که در تالار همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته قدم‌های خوبی در زمینه بهداشت برداشته شد…

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: خیلی از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار می‌آوردند که عده‌ای را از دریافت یارانه حذف کنیم و معتقد بودند که چرا باید یارانه بگیرند.

بابک زنجانی ۳۰ هزار میلیارد تومان پول گرفته و ردی به جا نگذاشته / برخی برای جلوگیری از عدم انصراف مردم از یارانه ، بحث وزرای میلیاردی و جشن سع src= به گزارش حوزه دولت روناش ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در مراسم هفته سلامت که در تالار همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته قدم‌های خوبی در زمینه بهداشت برداشته شده و در حال حاضر در دور افتاده‌ترین روستاها و مناطق عشایری خانه‌های بهداشت فعال هستند و تاثیر خوبی در مرگ و میر گذاشته و روند مثبتی داشته است.

وی افزود:‌ سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در زمینه سلامت فرصت جدیدی برای مسئولان است تا همه دستگاه‌ها را درگیر کار کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها برای ارتقاء بهداشت و سلامت همت کنند و متولی این کار نیز وزارت بهداشت است که باید برنامه‌های مدون و مفیدی داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: مسئولان باید به مردم در زمینه سلامت فردی و جامعه آگاهی دهند و این موضوع بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پزشکی وضعیت مطلوبی داریم، تاکید کرد: در حال حاضر خیلی از افراد از سایر کشورها و حتی از اروپا برای درمان به کشور ایران سفر می‌کنند.

جهانگیری به موضوع هزینه‌های درمان اشاره کرد و گفت: هزینه‌های درمان مطلوب هیچ‌کس نیست و دغدغه بسیاری از مردم است.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: هزینه درمان در کشور با هیچ استانداری قابل قبول نیست و لذا یکی از اولویت‌های دولت یازدهم کاهش هزینه‌های درمان از جیب مردم است.

وی موضوع هدفمندی یارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولان وقت در مورد هدفمندی یارانه‌ها تعبیر جراحی اقتصادی را به کار می‌بردند و از طرف دیگر دنبال تعادل در عرضه و تقاضای انرژی بودند، اما هیچ کدام حاصل نشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ان شاءالله بخشی از کسری‌هاجبران خواهد شد و به بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای خواهد شد. امنیت غذایی هم مورد توجه خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: مشکلات پیش‌روی دولت بسیار زیاد است، اما مصمم به حل مشکلات هستیم.

وی افزود: سیاست‌های اشتباه دولت باید نقد شود، اما نقد با تخریب فرق می‌کند. برخی‌ها فقط تخریب می‌کنند و هنگامی گله می‌شود که چرا تخریب می‌کنید، می‌گویند خودتان گفتید انتقاد کنید. غافل از اینکه اقدامات آنها تخریب است تا انتقاد.

جهانگیری گفت: وقتی منافع و مصالح ملی در پیش است، باید مصلحت‌های دیگر کنار گذاشته شود. باید مصلحت‌های سیاسی کنار گذاشته شود.

معاون اول رئیس‌جمهور به فرآیند ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: خیلی از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار می‌آوردند که عده‌ای را از دریافت یارانه حذف کنیم و معتقد بودند که چرا باید یارانه بگیرند، اما دولت حذف را کار تندی می‌دانست و از خود مردم درخواست کرد کسانی که به یارانه نیاز ندارند انصراف دهند و خودشان قضاوت کنند.

وی افزود: عده‌ای فکر می‌کردند اگر مردم به میزان قابل توجهی از دریافت یارانه انصراف دهند موفقیت دولت خواهد بود و لذا در همین ایام ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها بحث وزرای میلیاردی و یا موضوع جشن کاخ سعدآباد و بریز و بپاش‌ها را مطرح کردند تا مردم بگویند دولت وزیر میلیاردی دارد و بریز و بپاش می‌کند و چرا باید انصراف دهیم.علاوه بر آن اس ام اس‌هایی که پخش می‌شد و جایش اینجا نیست که درباره آن سخن بگویم، اما از همه مردم سپاس‌گزاری می‌کنم. از آنهایی که انصراف دادند تا دولت را یاری دهند نیز سپاس‌گزاری می‌کنم.

بابک زنجانی ۳۰ هزار میلیارد تومان پول گرفته و ردی به جا نگذاشته / برخی برای جلوگیری از عدم انصراف مردم از یارانه ، بحث وزرای میلیاردی و جشن سع src=

جهانگیری ادامه داد: حتی برخی خانوارها هنوز مطرح می‌کنند ما از دریافت یارانه انصراف می‌دهیم و اینها همه فهم بالای مردم را نشان می‌دهد که آینده‌نگر هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار نیاز جامعه بوده که مستلزم آن سلامت آحاد مردم است.

وی توسعه انسانی را اصلی‌ترین بعد توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: سلامت ضامن آسایش، پیشرفت و آبادانی کشور است و ما اگر دنبال این شاخص‌ها هستیم باید سلامت مردم را تضمین کنیم.

جهانگیری ضمن تشکر از تیم سلامت جامعه و وزارت بهداشت در دنبال کردن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در امر سلامت، اظهار داشت:با تلاش‌های شخص آقای هاشمی وزیر بهداشت دولت در اسفندماه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جدا از بودجه اختصاص یافته به این وزارتخانه اختصاص داد و علاوه بر آن نیز قرار شده ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان گفت: مشکلات در این زمینه بسیار زیاد است و هیچ‌کس انتظار ندارد که در حل مشکلات راه صد ساله  را یک شبه رفت.

جهانگیری: بابک زنجانی ۳۰ هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی پول گرفته و ردی به جا نگذاشته است

اسحاق جهانگیری با حضور در میان اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در مورد هدفمندی یارانه‌ها، گفت: آنچه در وضعیت فعلی وجود دارد یک فاجعه ملی است، چون درآمد حاصله از هدفمندی یارانه‌ها به اندازه نصف هزینه‌ای است که اجرای این طرح بر دوش دولت می‌گذارد.

او در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ابراز نگرانی کرد که دولت قبل ۲۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرده اما در عوض ۴۲ میلیارد تومان پرداخت کرده و این یک ضرر در این بخش محسوب می‌شود چراکه قرار بود با افزایش هزینه‌های آب و برق این دو سازمان سامان پیدا کنند اما الان وضعیت اداره برق و شرکت آب به گونه‌ای است که آنها حتی هزینه تعمیرات تجهیزات خود را ندارند.

او در عین حال به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: وی هنوز حاضر به ادای بدهی‌های خود به دولت نشده است و دولت هم راهی برای استیفای قهری آن ندارد؛ گرچه درآمدها و ثروت بابک زنجانی با حمایت‌هایی در ایران کسب شده اما او تقریبا هیچ سرمایه‌گذاری موثری در داخل کشور انجام نداده است و جز قطعه زمینی در ایران‌ زمین و هواپیمایی قشم سرمایه‌ای در ایران ندارد تا بدهی دولت از آن تامین شود.

جهانگیری در عین حال گفت که دولت کاری به حامیان و ریشه‌های حمایت از بابک زنجانی ندارد و فعلاً فقط به دنبال تادیه پول‌های خود از اوست.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در بحث فساد آقای بابک زنجانی درحوزه نفت، ۴ میلیارد دلار از پول نفت را گرفته است. ۲ میلیارد دلار نیز به همین ترتیب گرفته تا به طرف پیمانکار بدهد. اکنون نه آن ۴ میلیارد را به دولت و نه آن ۲ میلیارد دلار را به پیمانکاران داده است.

او گفت: دولت در صدد است پولی که بابک زنجانی دریافت کرده را بگیرد. او ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به دولت بدهکار است که این مبلغ نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان می‌شود. در این میان او از سازمان تامین اجتماعی نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان پول گرفته که آن را نیز پرداخت نکرده است. اکنون او هیچ ردی از این پول‌هایی که گرفته برجا نگذاشته و دست همه خالی است.

جهانگیری در ادامه درباره سهام عدالت نیز گفت: این بخش نیز به ویرانه‌ای شبیه است. دولت پیش کارخانه‌های دولتی را ۱۲۰ میلیارد تومان فروخته است ولی این سهام هیچ سامانی ندارد. نه کارها به روال قانونی صورت گرفته و نه پرداخت‌ها قانونی انجام شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در مورد سیاست خارجی دولت تدبیر و امید و مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ نیز گفت: در بحث سیاست خارجی وضعیت خوب است و فضای مذاکرات تاثیر خوبی بر روند این مذاکرات برداشته و پیش‌بینی دولت این است که در ۶ ماه به توافقات کلی برسیم.

جهانگیری مسکن مهر را یک پروژه مشکل‌دار خواند و گفت: از سوی بانک مرکزی حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان پول به این بخش تزریق شده که همین تورم زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.

منبع : انتخاب

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *