خانه / اخبار / اخبار دزفول / دکتر زیباکلام : توقیف روزنامه قانون ، نمایش قدرت دستگاه قضایی بود / واکنش عباس قائد : رئیس جمهور به موضوع توقیف روزنامه قانون رسیدگی کند

دکتر زیباکلام : توقیف روزنامه قانون ، نمایش قدرت دستگاه قضایی بود / واکنش عباس قائد : رئیس جمهور به موضوع توقیف روزنامه قانون رسیدگی کند

«تاسف آور است که قوه قضاییه مثل آب خوردن، روزنامه‌ها را به هر دلیلی توقیف می‌کند. این قوه یک روزنامه را به دلیل یک لغت، روزنامه دیگر را به دلیل گزارش و رسانه‌ای دیگر را برای انتشار خبری تعطیل کرد.»

دکتر زیباکلام : توقیف روزنامه قانون ، نمایش قدرت دستگاه قضایی بود / واکنش عباس قائد : رئیس جمهور به موضوع توقیف روزنامه قانون رسیدگی کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با ارزیابی از عملکرد روزنامه قانون گفت: این روزنامه را یک رسانه معتدل، میانه‌رو و مسئول می‌دانم. این روزنامه در دوسال گذشت…

«تاسف آور است که قوه قضاییه مثل آب خوردن، روزنامه‌ها را به هر دلیلی توقیف می‌کند. این قوه یک روزنامه را به دلیل یک لغت، روزنامه دیگر را به دلیل گزارش و رسانه‌ای دیگر را برای انتشار خبری تعطیل کرد.»

دکتر زیباکلام : توقیف روزنامه قانون ، نمایش قدرت دستگاه قضایی بود / واکنش عباس قائد : رئیس جمهور به موضوع توقیف روزنامه قانون رسیدگی کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با ارزیابی از عملکرد روزنامه قانون گفت: این روزنامه را یک رسانه معتدل، میانه‌رو و مسئول می‌دانم. این روزنامه در دوسال گذشته نشان داد برای اینکه تیراژ خود را بالا ببرد حاضر نیست هر عنوانی را در صفحه اول خود کار کند.

به گزارش گروه رسانه روناش ، صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار سایت قانون با تاکید بر اینکه روزنامه قانون، هتاک نبود، ادامه داد: تا آخرین روز چاپ این رسانه، شاهد توهین به جناح یا شخصی از سوی قانون نبودیم.

وی با بیان اینکه روزنامه قانون در دوسال گذشته شکایتی نداشته است، اظهار داشت: روزنامه قانون به تدریج توانسته بود جایگاهی در بین لایه‌های  دانشگاهی و با سواد جامعه پیدا می‌کند.

زیبا کلام تاکید کرد: تاسف آور است که قوه قضاییه مثل آب خوردن، روزنامه‌ها را  به هر دلیلی توقیف می‌کند. این قوه یک روزنامه را  به دلیل یک لغت، روزنامه دیگر را به دلیل گزارش و رسانه‌ای دیگر  را برای انتشار خبری تعطیل کرد.

وی اظهار داشت:‌تصور می‌کنم قوه قضاییه، جلو دار  جریان اصولگرایی و مخالف دولت شده است و می‌خواهد نشان دهد هیچ تغییر و اتفاقی در ۲۴ خرداد ۹۲ رخ نداده است.

به اعتقاد این فعال سیاسی، قوه قضاییه با تعطیل کردن روزنامه‌ها، تلاش می‌کند به مردم القا کند فکر نکنند نقشی دارند و توانستند دولت جدیدی روی کار بیاورند بلکه قوه قضاییه همه کاره مملکت است و این قوه می توانند در تمام امور تصمیم‌گیری کند.

زیبا کلام افزود: اگر آمار بگیرید، متوجه خواهید شد که در ۱۰ ماه گذشته تعداد روزنامه‌های توقیف شده و افرادی که به اتهام تشویش اذهان عمومی به دادگاه انقلاب احضار شدند قابل مقایسه با دوران دولت احمدی نژاد نیست. البته بدون در نظر گرفتن وقایع ۲۲ خرداد ۸۸٫

این استاد دانشگاه تاکید کرد: به نظر من قوه قضاییه می‌خواهد بگوید، کسی تصور نکند با روی کار آمدن دولت جدید، فضای سیاسی کشور تغییر کرده، آزادی سیاسی بیشتر شده است. برای همین است که  قوه قضاییه اصرار دارد اعمال قدرت کند و نمایش قدرت از خود نشان دهد.

——————————————–

اگر قرار است برخورد قانونی با رسانه ها صورت بگیرد باید با همه یکسان رفتار شود و این را نمی پسندیم که در حق مطبوعات بی انصافی و بی عدالتی شود. بنابراین به مسئولان ناظر تاکید داریم که پس از بررسی های کافی در خصوص رسانه ها اقدام کنند. لذا تصمیم دارم در خصوص موضوع روزنامه قانون با وزیر ارشاد صحبتی داشته باشم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف روزنامه قانون اظهار داشت: من به عنوان نماینده‌ای که حامی دولت یازدهم بوده و هستم، در این شرایط از رئیس جمهور و وزیر ارشاد و سایر نهادهای مسئول و ناظر بر مطبوعات درخواست می کنم به سرعت موضوع توقیف روزنامه قانون را حل و فصل کنند.

به گزارش گروه رسانه روناش ، عباس قائد رحمت در گفتگو با خبرنگار سایت قانون ضمن بیان این مطلب افزود: عجیب است که در سال فرهنگ که مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر این مقوله داشتند، چنین برخوردهای عجولانه ای با مطبوعات و رسانه ها صورت می گیرد. این در حالیست که مسئولان مرتبط با حوزه مطبوعات باید سعه صدر داشته باشند و مهمتر اینکه مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه در توقیف روزنامه قانون شائبه برانگیز است برخورد یک بوم و دو هوای برخی نهادهای مسئول است. چرا که در ابتدا روزنامه قانون توقیف شده ، سپس متوجه شده اند که این خبر برگرفته از سایت دیگری است و آن سایت هم توقیف شده است. در حالیکه باید ابتدا عوامل اصلی انتشار خبر را بررسی کرده و با سعه صدر تصمیم گیری صورت بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولان اگر جایی مر قانون را رعایت نکردند، عین قانون را رعایت کنند توضیح داد: توقیف نزدیک به ۹ رسانه در دولت یازدهم با شعارهای دولت تدبیر و امید منافات دارد و ما از رئیس جمهور و سایر مسئولین و همچنین وزیر ارشاد تقاضا داریم هر چه سریعتر مساله را مورد بررسی دقیق قرار دهند. رئیس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی در ادامه افزود: طبق قانون ، مطبوعات آزادی بیان دارند و صورت خوبی ندارد که چنین برخوردهایی با رسانه ها صورت بگیرد. از طرفی منکر این نمی شویم که رسانه ها نیز باید در راستای نشر اخبار صحیح قدم بردارند.

قائد رحمت در خصوص برخورد دوگانه صورت گرفته با روزنامه قانون تاکید کرد: اگر قرار است برخورد قانونی با رسانه ها صورت بگیرد باید با همه یکسان رفتار شود و این را نمی پسندیم که در حق مطبوعات بی انصافی و بی عدالتی شود. بنابراین به مسئولان ناظر تاکید داریم که پس از بررسی های کافی در خصوص رسانه ها اقدام کنند. لذا تصمیم دارم در خصوص موضوع روزنامه قانون با وزیر ارشاد صحبتی داشته باشم.

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *