راه شهید . . .

شهید وجودش اسلام است و با ریختن قطره قطره خونش به ما می گوید امام را تنها نگذارید خود را اصلاح کنید و توصیه اش اینست : حق و صبر

اسلام را می توان در حق و صبر خلاصه کرد ، تمامش حق و بمان بر آن که صبر است. ادامه راه شهید را با تعریف و شعر و سرود نمی شود ادامه داد، با مجلس بزرگداشت نمی توان راه شهید را رفت با نگاه کردن و تماشاگر شدن بر لاله های سرخ طبیعت جامعه، نمی توان گفت راه شهید را ادامه می دهیم

، بلکه باید تماشاگر نبود. باید رفت و بر تماشاگران راه خندید باید قدم ها را استوار کنیم و بر افق چشم دوزیم و دستها را گره بهم کنیم و با هم راه بیفتیم که شهیدان شمعند ، شهیدان راه را به ما می نشانانند شهیدان قلبند و ما را به طپش می اندازند ، طپشی دائمی و شمعی پایدار اگر که چشم بصیرت داشته باشیم و اگر شعور و درک نیز . اری شهیدان بر جاده تابناک تنها چشم دوخته اند و منتظر من و توی برادر هستند باشد که چشم شان را فروزان و لبهایشان را با خودسازی و دیگر سازی و در خط امام و رهبری او خندان کنیم… بامید انروز –باامید پرواز….

در حقیقت سه کلمه و واژه: آگاهی ، ایمان و عمل همراه همند. چرا؟

اگر ما سیری عمیق در قرآن بکنیم ، متوجه مطالب عجیبی می شویم به این ترتیب که: ۱- قرآن اولا از نظر تحقیق خود بهترین محقق است و خودش نمونه و بررسی و سیر کردن در طبیعت است.

۲- قرآن بوسیله تحقیق انسان را با آگاهی می خواهد برساند به این ترتیب که بعد از هر تحقیق و سیر کردن انسان خود به خود از وضع جهان اگاه می شود

۳- قران بعد از دو مطلب بالا انسان را به یک حقیقت برتر و بالاتر می رساند و می فرماید: افلا یؤمنون چرا ایمان نمی اورید، ایمان به کی چی؟ ایمان به مبدأ هستی به غیب که اساس دین است به پیامبران و کتابشان و به ملائکه.

 روح ایمان وقتی در کسی دمیده شد وجودش از وابستگی های دنیا خالی می شود نمونه اش علی (ع) نمونه اش محمد(ص) است که در تمام زندگی کمترین مخارج را داشت چرا؟ چونکه ایمانش دنیا را بیرون کرده بود ولی بر عکس!؟

انسان هایی که در زندگی فقط به مادیات فکر می کنند کسانی که وجودشان طلا و قدرت و مقام است ، اینها از وجود ایمان و اطمینان به خدا غافلند ایمانی که باعث اسایش در زندگی ایمانی که از سرگردانی رهایی بخش است و ایمانی که بالاخره سعادت بخش است.

ایمان در لابه لای کتابها نیست ایمان در طبیعت است در عمل است و در واژه ای پر هیبت ، زیبا ، پر محتوا و رسا : عبادت: است.

انسان هایی که وجودشان از ایمان لبریز شده است مؤمن در قرآن معرفی شده اند و خصوصیات مؤمن در قرآن بسیار جالب و عیتی مطرح شده است.

باشد که در زندگیمان ایمان حاکم باشد که مطمئناً در زندگی هیچگاه شکستی و حیرانی و سرگردانی و خلأ نخواهیم داشت.

 ۱۲/۶/۶۰

همچنین ببینید

نقش نهضت حسین(ع)

ان الحسن مصباح الهدی و سفینه النجاه حسین چراغی است دشمن شکن و کشتیرانی است …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *