خانه / نشریه / چهار سوي علم / یک کوله پشتی با عملکردی مشابه یخچال

یک کوله پشتی با عملکردی مشابه یخچال

به نقل از Gizmodo ، درست است که یخچال‌ها برای شما تازگی و خنکی نوشیدنی‌هایتان را فراهم می‌کنند، اما اگر قصد یک سفر دور و دراز و رفتن به دل طبیعت وحشی را داشته باشید، بردن یک یخچال، آن هم در صورت نبود انرژی مورد نیاز آن، اندکی نابخردانه به نظر می‌رسد.

یک کوله پشتی با عملکردی مشابه یخچال + تصاویر

اینجاست که باید به وسایل انعطاف‌پذیر اما با عملکردی مشابه یخچال‌ها متوسل شد. شرکت YETI برای رفع چنین مشکلاتی دست به ساخت یک کوله‌پشتی خنک‌کننده به نام Hopper زده است که مهندسی آن طبق ادعای سازنده مانع از آب‌شدن یخ‌های شما و بالطبع گرم‌شدن مواد غذایی می‌شود.

یک کوله پشتی با عملکردی مشابه یخچال + تصاویر

Hopper شاید نخستین کوله‌پشتی با چنین عملکردی نباشد، اما ادعاهای آن در ساخت و قابلیت‌هایش قطعا جدید است. اطراف این کوله ۲۴ لیتری را حدود ۳ سانتیمتر لایه ای جهت ایزوله آن تشکیل داده است. همین لایه در زیر این کوله‌پشتی به ۴ سانتیمتر می‌رسد تا در صورت قرارگیری در یک سطح گرم، یخ‌های درون آن اندکی نیز حرارت را حس نکنند.

یک کوله پشتی با عملکردی مشابه یخچال + تصاویر

زیپ بالایی این کیف از مدلی ضد نشت آب و هوا ساخته شده که حتی در صورت آب‌شدن کامل یخ، خروج آبی را مشاهده نخواهید کرد. لایه فابریک درون کیف و بیرون کیف کاملا ضدآب است، پس خبری از ریزش یا ترشح آب و آزار و اذیت فرد حمل‌کننده نخواهد بود.

Hopper طبق اعلام شرکت سازنده از ماه اکتبر فروش خود را آغاز می‌کند، اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

منبع : دیجی کالا

همچنین ببینید

گلی که موجب حیرت‌دانشمندان شد+عکس

دنیای گیاهان بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما می دانیم. هر روز گیاهانی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *