خانه / اخبار / اخبار دزفول / تمام کنایه‌ های شیخ به احمدی‌ نژاد و دوستانش

تمام کنایه‌ های شیخ به احمدی‌ نژاد و دوستانش

گروه سیاسی روناش : «بی قانونی در پسران بعضی از همین آقایانی است که امروز از شما حمایت می کنند. پسر آقای ناطق چطور میلیاردر شد؟ خود آقای ناطق چطور زندگی می کند؟ این ها حامیان شما هستند. بی قانونی اینها است.» بیان این سخنان توسط محمود احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی زمینه ساز یک اتفاق بزرگ در جریان سیاسی راست گرایان ایران شد.بعد از این سخنان، ن…

تمام کنایه‌ های شیخ به احمدی‌ نژاد و دوستانش

گروه سیاسی روناش : «بی قانونی در پسران بعضی از همین آقایانی است که امروز از شما حمایت می کنند. پسر آقای ناطق چطور میلیاردر شد؟ خود آقای ناطق چطور زندگی می کند؟ این ها حامیان شما هستند. بی قانونی اینها است.» بیان این سخنان توسط محمود احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی زمینه ساز یک اتفاق بزرگ در جریان سیاسی راست گرایان ایران شد.بعد از این سخنان، ناطق نوری دچار یک تحول اساسی شد. تحولی که با دلخوری اساسی از احمدی نژاد و قهر سیاسی با اصول گرایان به خاطر سکوت در قبال سخنان احمدی نژاد آغاز شد. ناطق نوری که در این رفتار احمدی نژاد را برخلاف سوگند ریاست جمهوری او می‌دانست، بعد از اتفاقات سال ۸۸ تصمیم گرفت که در هر مراسمی و هرمجلسی که احمدی نژاد در آن سخنرانی می‌کند، جلسه را ترک کند و پای سخنرانی او ننشیند.هرگاه این دو در یک جلسه بودند و قرار بود، احمدی نژاد سخنرانی کند، لنزهای دوربین عکاس‌ها به سمت ناطق می‌چرخید تا لحظه خروج او را از سالن ثبت کنند. این دلخوری ناطق نوری در فضای سیاسی ایران بی سابقه بود.


بعد از این اتفاقات، ناطق نوری روزه سکوت کرد تا اینکه در ماه رمضان سال ۹۱، شیخ نور تصمیم گرفت در مراسم احیای ماه رمضان در حرم مطهر امام رضا سکوت خود را بشکند. ناطق نوری در جوار حرم امام رضا سخنان خود را در این مراسم اینگونه بیان کرد که :« انسان باید عدالت سیاسی داشته باشد مثلا کسی که در انتخابات شرکت می کند نباید برای اینکه رای بیاورد حریفش را تخریب کند و آبروی او را ببرد و عدالت نیز اقتضاء می کند از کسی که آبرویش رفته است نیز حمایت شود.»
وی همچنین ادامه داد:« فامیل بازی و زد و بند در امور جامعه سبب تزلزل و دلسردی مردم می شود، با حاکمیت عدل در جامعه مردم می بینند همه در برابر قانون یکسانند.» این سخنان ناطق نوری، بر مذاق دوستداران احمدی نژاد خوش نیامد و آنها با برهم زدن مراسم احیای حرم امام رضا، مخالفت خود را با این سخنان بیان کردند.حجت الاسلام علی عسگری از همراهان ناطق نوری در آن مراسم، حادثه مشهد را اینگونه بیان می‌کند:« وقتی بحث ایشان به موضوع عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی رسید، برخی از عواملی که از قبل توسط جریان‌های خاص سازماندهی شده بودند، شروع به همهمه کردند و به بیان مباحث سیاسی در مراسم شب قدر اعتراض کردند.

آنها ابتدا سعی داشتند با اعتراض‌های چندنفره و فرستادن صلوات در اطراف تریبون، فضا را ملتهب کنند. بعد از چند بار که اقدام به فرستادن صلوات کردند، آقای ناطق گفت صلوات جای خودش را دارد و صحبت خود را ادامه داد. چون در ادامه بحث آقای ناطق، موضوع عدالت سیاسی مطرح شد که البته هیچ وقت به سود این جریانات نبوده، آنها مجددا شروع به شعار دادن کردند و از عبارت «مرگ بر ضد ولایت فقیه» استفاده کردند.در حالی که مشخص بود حضور این افراد برنامه‌ریزی‌شده و به قصد بر هم زدن سخنرانی آقای ناطق است، اما ایشان توانست ابتکار عمل را به دست بگیرد و بدون توجه به اهانت‌های این جمع محدود، بحث را تا انتها ادامه دهد و اجازه ندهد که آنها به اهداف‌شان برسند.»

این سخنان ناطق، اولین انتقاد جدی رئیس سابق مجلس به سیاست‌های محمود احمدی نژاد بعد از حوادث سال ۸۸ بود که با واکنش تند و خلاف اخلاق طرفداران رئیس دولت دهم همراه شد. بعد از این حمله بازهم ناطق رسم سکوت خود را در پیش گرفت.

او در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهید بهشتی برگزار می‌شد لب به گلایه گشود و دلخوری خود را از این نامهربانی‌ها عیان کرد. ناطق نوری اعلام کرد که بنا به دلایل و عواملی مدتهاست که صحبت نمی کند و به همین دلیل سخنرانی را فراموش کرده است.

ناطق نوری به کنایه به تخریبهایی که علیه وی و دیگر چهره های منتقد افراطیون در سالهای اخیر انجام شد و وی را ساکت فتنه نامیده بودند، گفت: به دلیل همین سکوت من را می توان جزو ساکتین به شمار آورد. اما اینجا می گویم که من همین سکوت و ساکت بودن را از شهید بهشتی آموختم.

ناطق نوری پس از تغییر دولت، کمی از لاک گوشه نشینی خود خارج شد و لب به سخن گشود و حتی از نمایندگان مجلس خواست، در انتصاب مدیران دولت یازدهم دخالت نکنند.

دلخوری ناطق از احمدی نژاد اما هنوز فروکش نکرده است و او در معدود سخنرانی‌هایی که انجام می‌دهد از احمدی نژاد و اشتباهات او سخن به میان می‌آورد. «شیخ نور» در جلسه ترجمان سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی، نیز لب به انتقاد از احمدی نژاد گشود و گفت:« متاسفانه در چند سال اخیر سیاست های کلی نظام از سوی دولت و نهادهای قانون گذار مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته است.»

فرارسیدن شب‌های احیا، بازهم این فرصت را در اختیار ناطق قرار داد تا در حین سخنرانی خود، کنایه‌ای نیز به دولت قبل بزند و از قوه قضائیه بخواهد هرچه سریع تر به پرونده‌های قضایی او و دولتمردانش رسیدگی کنند.

او که اینبار در حرم امام خمینی سخنرانی می‌کرد، خطاب با زائران حرم امام گفت:« اگر بنا شود مسئولی بگوید هرگونه دلم خواست بیت‌المال را هزینه می‌کنم و تا هنگامی که مسئولیت دارد بگوییم که مصلحت نیست سخنی مطرح کنیم و پس از نیز بگوییم که حالا آن فرد رفته و دیگر به مرده لگد نمی‌زنند، پس چه زمانی باید حساب بیت‌المال رسیدگی شود؟ مگر ما نمی‌گوییم شیعه علی و پیروی ایشان هستیم؟»

رفتار سیاسی ناطق نوری طی این چهار سال گذشته نشان می‌دهد او به دنبال احقاق حقی است که معتقد است در مناظره سال ۸۸، زیرپا گذاشته شد است. از لحن بیان او می‌شود فهمید، آتش دلخوری او از احمدی نژاد و اصول گرایان هنوز خاموش نشده است و«شیخ نور» از هرفرصتی برای نشان دادن این نارضایتی استفاده می‌کند.

در آخر باید دید که قوه قضائیه چه پاسخی به درخواست‌های ناطق نوری برای محاکمه احمدی نژاد، خواهد داد.

منبع : پارسینه

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *