خانه / اخبار / اخبار دزفول / مسئولان ارشد دزفول پاسخگو باشند !

مسئولان ارشد دزفول پاسخگو باشند !

به گزارش روناش ، میلاد گل داری خبرنگار و مدیرمسئول پایگاه خبری «روناش» ، در آستانه ۱۷ مرداد ماه سالروز گرامیداشت مقام خبرنگار ، یادداشتی را خطاب به مسئولان ارشد دزفول نگاشته ، که متن کامل آن در پی می آید :

(( در آستانه هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار قرار داریم و با ارج نهادن به مقام این عزیزان بزرگوار که یکی از سخت ترین مشاغل دنیا را هم ب…

به گزارش روناش ، میلاد گل داری خبرنگار و مدیرمسئول پایگاه خبری «روناش» ، در آستانه ۱۷ مرداد ماه سالروز گرامیداشت مقام خبرنگار ، یادداشتی را خطاب به مسئولان ارشد دزفول نگاشته ، که متن کامل آن در پی می آید :

(( در آستانه هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار قرار داریم و با ارج نهادن به مقام این عزیزان بزرگوار که یکی از سخت ترین مشاغل دنیا را هم برای حرفه خود برگزیده اند ، به آنان خسته نباشید و خداقوتی جانانه می گوییم .

قطعا نقد سازنده عزیزان خبرنگار و پاسخگویی مسئولین محترم همیشه کارگشا بوده و کشور را در آستانه رشد و پیشرفت قرار خواهد داد .

برخلاف نظر برخی افراد که بعضا در دولت پیشین به وفور از آنان یافت می شد و نقد را دادن بهانه به دست دشمنان می دانستند ، باور بنده حقیر این است که اتفاقا بهتر است مسائل گفته شود و مسئولین نیز بطور شفاف پاسخگو باشند ؛ و این می تواند باعث تعالی هرچه بیشتر کشور گردد . حال اگر دشمن میخواهد پوزخندی هم بزند ؛ به درک ! و برخی سعی داشتند با بستن دهان منتقدان ، بنا بر باور غلط خود ، بهانه به دست دشمنان و بیگانگان نداده و این چنین از پیشرفت کشور جلوگیری کرده و مردم را نیز نسبت به برخی مسئولین بدبین و بی اعتماد می کردند .

که اگر اینطور نبود الان در دولت جدید مجبور نبودیم هجمه ۸ سال ناگفته ها را یک جا بشنویم و گوشمان هم درد بگیرد و ذهنمان آشفته … ! و تمامی هم نداشته باشند …

اما از همه این ها که بگذریم ؛ مجدد مساله را بر روی شهر عزیزمان دزفول می آوریم ؛ و بدینوسیله بر خود لازم دانستم تا مطالبی را بطور سرگشاده با مسئولین ارشد این شهرستان که حقا بسیار هم زحمتکش هستند در میان بگذارم :

نخست از جناب نماینده شروع کنیم .

شاید از قریب به ۲۹ ماه پیش که ایشان منتخب مردم دزفول شدند و بخصوص از زمانی که کار ایشان رسما آغاز شد ، صدها بار این جمله را شنیده ام که گفته اند : میلاد ، آقای پاپی چکار می کند ؟!

عملکرد نه چندان مناسب تیم رسانه ای نماینده و اقدامات پوپولیستی صورت گرفته که حواشی ای را هم به همراه داشت و انتشار نشریه هایی در برهه های زمانی مختلف که در آن اقدامات برخی مسئولین زحمتکش سابق و فعلی زیر سوال رفته بود ، و همچنین دوری بیش از حد ایشان از خبرنگاران (حال یا بدلیل مشغله کاری یا کم کاری خبرنگاران یا هر دلیلی دیگر …) در راستای بیان مسائل و مشکلات و اقدامات صورت گرفته ، عمده ترین دلیل وجود سوال فوق می شد . البته حضور ایشان که جوان و با انگیزه هم بودند پس از دو دوره حضور نماینده ای موفق ، نام آشنا و با سابقه چون “سید احمد آوایی” معاون پارلمانی فعلی جناب آقای نعمت زاده (وزیر صنعت که زحمات زیادی را علی الخصوص در حوزه خودرو !! می کشند …) از دیگر سختی های کار برادر «عباس پاپی زاده» بود .

اوایل همه چیز خوب بود ؛ اما اکنون تنها طریقی که ما با آقای پاپی زاده ارتباط داریم ، از طریق وبسایت شخصی ایشان است که مصاحبه هایی از وی در آن قرار داده شده است .

ان شاالله امید است که در نشستی که دو یا سه بار بخصوص بمناسبت روز خبرنگار جناب آقای پاپی زاده با خبرنگاران در محل دفتر کارشان داشته اند ، امسال نیز این جلسه برقرار باشد و ایشان عملکرد موثر خود و دفتر محترمشان را بطور شفاف برای مردم بیان نمایند .

مسئولان ارشد دزفول پاسخگو باشند !

از نماینده که بگذریم ، بحث روی عملکرد شهردار و مجموعه تحت کنترل وی می باشد .

بنده بعنوان یکی از منتقدان جناب آقای دوایی از موفق ترین شهرداران دزفول ، تغییری را که بواسطه آنان به آقای دوایی نقد داشتم در دوران مدیریت جدید نمی بینم !

جناب آقای دوایی تمرکز خود را روی ساخت زیرگذر گذاشتند که آن اواخر نیز بشدت به مشکل برخوردند ، و آقای کرمی نیز ادامه نهضت آسفالت را با آسفالت های نیمه کاره (با تمرکز بر روی شمال شهر) کلید زده است !

البته مساله فوق الذکر که اشاره به بحث پاپی و آوایی داشت ، در رابطه با دوایی فر و کرمی نژاد هم صادق است ، و خدمات بسیار زیاد و محبوبیت مثال زدنی جناب دوایی ، سنگینی رسالت بیشتری را بر دوش جناب آقای مهندس کرمی تحمیل می کند .

البته هر دو شهردار در برگزاری جشن های پرتعداد در مکان های عمومی و هزینه کرد در این زمینه ها واقعا کم نظیر ظاهر شده اند ! که البته خیلی هم خوب است ، اما به اندازه …

آقای کرمی برعکس آقای دوایی بنظر می رسد که زیاد اهل ارتباط با خبرنگاران نیستند ! که ان شاالله با برگزاری نشستی مفصل و یا حتی سلسله نشست هایی با حضور تمامی خبرنگاران (تاکید می شود … ! ؛ اشاره به عدم دعوت  از خبرنگاران منتقد در نشست اخیر) ، به نقدهایی که به ایشان و مجموعه تحت نظارتشان و همچنین سازمان های تابعه وارد است پاسخ دهند . مثلا :

وضعیت نجات غریق رود دز ، وضعیت فرهنگی شهر ، وضعیت بیلبوردهای پرتعداد تبلیغاتی ، وضعیت زیرساخت ها و آسفالت بویژه مناطق غیرشمالی شهر !! ، وضعیت طرح ها و پروژه های عظیم ناتمام و نیمه کاره (بویژه طرح پر سر و صدای برج طاووس) ، وضعیت صدمه به میراث فرهنگی شهر از جمله بافت قدیم و احداث پل در جوار پل باستانی و تاریخی ساسانی دزفول ، ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی برای بانوان (که البته در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته) و غیره … البته ناگفته نماند که اقدامات شایسته بسیاری نیز از زمان آغاز بکار مدیریت ایشان در دزفول انجام شده است .

البته طرحی نیز که مدتی است در حوزه روابط عمومی شهرداری دزفول آغاز شده است (چه با آغاز کار چند روزه مسئول جدید این واحد و چه در دوران مسئول قبلی) بسیار قابل تحسین است که روزانه اخبار این اداره برای خبرنگاران پیامک شده و متن کامل خبر نیز برای استفاده هر چه بهتر (ان شاالله … !) این عزیزان زحمتکش و همچنین شهروندان گرانقدر ، بر روی وبسایت این شهرداری درج می گردد ؛ برای مثال :

تقدیر فلان موسسه از شهردار ، چراغانی بمناسبت عید فطر ، برگزاری فلان جشن ، تقدیر فلان مسئول از شهردار ، آمادگی برای برگزاری روز قدس ، بازدید شهردار از فلان جا ، بیانیه شهرداری برای فلان مناسبت ، تقدیر شهردار از فلان ورزشکار و غیره … !!

پس از شهرداری ، به شورای محترم اسلامی شهر دزفول می رسیم !

پس از برگزاری انتخابات خرداد ماه ۱۳۹۲ ، مردم بزرگوارمان راضی از انتخابشان به یکدیگر تبریک می گفته که چند روز بعد از انتخابات ، اینجانب نقدی را خطاب به شورای جدید نوشته ، که حمله های شدیدی علی الخصوص از سوی برخی شهروندان نیز به بنده شد ؛ در آن زمان دلداری مهندس عظیمی فر رئیس سابق شورای شهر دزفول قدری آرامم کرد ؛ اما پس از برگزاری مراسم تحلیف شورای جدید و عزل مهندس دوایی ، تمامی کسانی که به بنده حمله کردند صحبت این حقیر را تایید کرده و گفتند که این شورا ظاهرا با مردم نیست … !! و برای رای و نظر آنان هیچگونه ارزشی قائل نمی باشد …

درگیری های آن زمان قطعا در خاطر هست ، از ترک جلسه توسط برخی حامیان دوایی بخصوص پسر و پسر برادر وی (که از اعضای شورا هستند) و اصرار برخی از آنان بر مقاومت !! تا انحلال شورا گرفته ، تا افشاگری برخی اعضای مخالف ادامه حضور دوایی فر در سمت شهردار دزفول … و حتی برگزاری تجمعی درب شورا از سوی جمعی از جوانان دلسوز شهرستان در حمایت از مهندس دوایی فر … خب گذشت و نهایتا دوایی فر عزل گردید … و طی رایی فراجناحی مهندس کرمی نژاد شهردار دزفول شد … البته بحثی مفصل در این رابطه هست و خاطره جالب و شنیدنی یک عضو حامی دوایی که ان شاالله بیان آن در فرصتی مناسب …

از آن زمان به بعد دیگر خبر خاصی از شورای محترم شهر دزفول نبوده و عملکرد خاصی از ایشان ، حداقل در حافظه ضعیف بنده خبرنگار وجود ندارد ! ان شاالله شورای شهر جلسه و یا حتی سلسله جلساتی را در این راستا برگزار نماید … بخصوص در توضیح مسائلی از حقوق شهروندی و ارائه خدمات به مردم گرفته تا درصد تحقق وعده های پرتعدادشان … !

البته در برخی اوقات شاهد مصاحبه های آتشین فرهاد جاموسی یکی از اعضای این شورا و رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول نیز بودیم …

اگر مهندس آصفی فرماندار دزفول نبود ، به احتمال زیاد فرمانداری ویژه دزفول را حائز رتبه اول در این مطلب برای نقد می دانستم … اما از اواخر سال گذشته که ایشان به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول انتخاب شده اند ، به آینده دزفول در بسیاری از حوزه ها امیدوار شده ام … انتخاب معاونی مناسب هم از سوی ایشان بر این باور بنده افزود …

ضمن احترام تمام به فرمانداران اخیر شهرستان ، مهندس آصفی را در این مدت کوتاه در جایگاهی بهتر از آنان ارزیابی کرده و امید میرود که ایشان عملکردی چون مهندس نورایی بهترین فرماندار دزفول را داشته باشند …

وی در این مدت از خود چهره ای توانمند و با برنامه نشان داده که بعضا سخنان وی هم از طریق همین رسانه پوشش داده شده است و ان شاالله امید می رود تا با برگزاری نشستی جامع با خبرنگاران که برای اولین بار از سوی ایشان برگزار خواهد شد ، ادامه برنامه های خود را بیان کرده و راهکارهایی عملی برای رسیدن به آنان تشریح نمایند … از مسائل مهم در حوزه کاری عالی ترین اداره شهر (فرمانداری) :

وضعیت فرهنگی شهرستان ، وضعیت ابقا یا تغییر مدیران ضعیف ، وضعیت NGO ها – تشکل های دانشجویی – تشکل های سیاسی و احزاب ، وضعیت پروژه های عمرانی و طرح های نیمه تمام (بویژه پالایشگاه که علیرغم زحمات فراوان جناب آوایی نماینده سابق به جایی نرسید) ، وضعیت مسکن مهر ، وضعیت رسیدگی هر چه شایسته تر به ارباب رجوع و تلاش ادارات در راستای حل مشکلات آنان ، وضعیت اشتغال – استخدام ها و برخورد با اداراتی که استخدام های غیربومی دارند ، تلاش در راستای ایجاد فضاهای مناسب در کلیه زمینه ها برای بانوان ، وضعیت برگزاری کنسرت های موسیقی در شهرستان و غیره …

با توجه به اینکه صحبت پیرامون موضوع این مطلب بسیار زیاد بوده و دست بنده توان تایپ کردن بیشتر را ندارد و مخاطب هم حوصله مطالعه بیشتر را ، بحث را در همین جا به پایان می رسانم با ذکر این نکته که ذکر نام این افراد و ادارات بنا بر تیتر موضوع بود مبنی بر درج کلمه “مسئولان ارشد” ؛ و به ادارات دیگر هم قطعا نقدهایی وارد است که انتظار می رود با برگزاری نشست هایی در آستانه روز خبرنگار با این عزیزان و حتی پس از آن ، پاسخگوی نقدهای وارده باشند که از جمله این ادارات به ادارات برق ، آب ، راه و شهرسازی ، صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات می توان اشاره کرد .

البته دادستانی دزفول هم ان شاالله با برگزاری نشستی خبری با حضور “کلیه خبرنگاران” ، پیرامون بحث امنیت و برخورد قاطع و بعضا علنی با مجرمان (که اصلی ترین دغدغه ی شهروندان عزیز است) و سایر مسائل گزارشی ارائه ، و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شهرستان که قطعا پل ارتباطی مردم با آنان هستند نیز باشند .

نیروی انتظامی هم که به این رسم (نشست با خبرنگاران ، هر چند طی ماه های اخیر کمتر شده) در برهه های مختلف پایبند بوده و عملکرد کاملا مثبت معاونت اجتماعی و روابط عمومی این ارگان در اطلاع رسانی شفاف همیشه قابل تقدیر بوده است ؛ و بدینوسیله جا دارد تا از زحمات تمامی این عزیزان زحمتکش بویژه سرهنگ پاسدار چنداز و سرهنگ پاسدار دستاران فرمانده و جانشین ناجا دزفول تقدیر بعمل آید .

در این جا ضمن تشکر از صبر و حوصله خوانندگان گرانقدر ، کلام را به انتها رسانیده ، و آرزوی سرافرازی هر چه بیشتر برای شهرستان کهن دزفول و مردم خوب آن را از خداوند منان خواستارم …

والسلام ؛ و من الله التوفیق … ))

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *