خانه / اخبار / اخبار دزفول / حکم زندان و لغو تابعیت ۱۳ بحرینی به اتهام ارتباط با ایران

حکم زندان و لغو تابعیت ۱۳ بحرینی به اتهام ارتباط با ایران

دادگاهی در بحرین ۱۳ شهروند این کشور را به دلیل اتهاماتی از جمله ارتباط با ایران به زندان و لغو تابعیت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل روناش و به نقل از سایت شبکه سی ان ان، دادگاه، اتهامات ادعایی علیه این افراد را به همراه داشتن سلاح، ایجاد سازمان سیاسی و انتقال غیرقانونی اطلاعات با ایران اعلام کرده است.

این احکام زندان بین ۵ تا ۱۵ سال است که روز…

دادگاهی در بحرین ۱۳ شهروند این کشور را به دلیل اتهاماتی از جمله ارتباط با ایران به زندان و لغو تابعیت محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل روناش و به نقل از سایت شبکه سی ان ان، دادگاه، اتهامات ادعایی علیه این افراد را به همراه داشتن سلاح، ایجاد سازمان سیاسی و انتقال غیرقانونی اطلاعات با ایران اعلام کرده است.

این احکام زندان بین ۵ تا ۱۵ سال است که روز چهارشنبه توسط دادگاه جنایی بحرین صادر شد.
مشارکت در تظاهرات، ارتباط غیرقانونی با ایران، ایجاد سازمان سیاسی با هدف حمله به زندان ها و آزادسازی زندانیان از جمله اتهامات این افراد اعلام شده است.

دولت بحرین بارها برای سرکوب مخالفان سیاسی و مسالمت آمیز از اتهامات تروریستی، علیه آنها استفاده می کنند.

خانواده “حسن آدم” مخالف بحرینی که خود به ۵ سال و فرزندش به ۷ سال زندان و لغو تابعیت محکوم شد حکم زندان و لغو تابعیت ۱۳ بحرینی به اتهام ارتباط با ایران

مخالفان در بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون اعتراضات مسالمت آمیزی را علیه حکومت این کشور دنبال می کنند.
مخالفان خواهان کاهش اختیارات پادشاه، افزایش اختیارات پارلمان و تغییر شیوه برگزاری انتخابات پارلمان و تشکیل کابینه از میان اکثریت پیروز انتخابات پارلمانی هستند.

مخالفان در بحرین همچنین خواهان رفع تبعیض مذهبی در این کشور هستند. بحرین با وجود داشتن اکثریت شیعه توسط خانواده سنی مذهب “آل خلیفه” اداره می شود. معترضین شیعه معتقدند حکومت آل خلیفه برای تغییر ترکیب جمعیت این کشور و کاهش نسبت شیعیان تلاش می کنند. لغو تابعیت بحرینی شیعیان و اعطای تابعیت این کشور به شهروندان سنی مذهب از دیگر کشورها از جمله اقدامات دولت منامه برای تغییر بافت جمعیتی این کشور است.

دولت ایران بارها هر گونه دخالت در امور داخلی بحرین را رد کرده و تنها خواهان تعامل دولت منامه با معترضین مسالمت آمیز شده است.

“ریم خلف” وکیل بخشی از این متهمان در این باره به سی ان ان گفت: ۹ نفر از موکلان من با مجازات لغو تابعیت بحرینی و تحمل ۷ تا ۱۵ سال زندان محکوم شدند.

این وکیل دادگستری درباره اتهام متهمان هم گفت: تنها یکی از متهمان به همراه داشتن سلاح اعتراف کرد. این متهمان، به اتهاماتی از جمله ارتباط غیرقانونی و جاسوسی برای ایران، ایجاد سازمان تروریستی، تحریک به ارتکاب جرائم تروریستی، عضویت در سازمان تروریستی، ,آموزش استفاده از سلاح و دریافت پول و کمک از کشور خارجی متهم هستند.

این وکیل دادگستری، مجازات صادر شده علیه موکلانش را شدید توصیف کرد و گفت: علیه این احکام، تقاضای تجدید نظر خواهم کرد. متهمان کم سن هستند اما در احکام صادر شده به این موضوع توجهی نشده است.

وی افزود: افرادی که تابعیت آنها لغو یا پس گرفته شده است اصالتاً این تابعیت را کسب کرده اند.

دو سال پیش هم دادگاهی در بحرین تابعیت بحرینی ۲۱ فعال سیاسی این کشور را لغو کرد. در میان این افراد نمایندگان سابق پارلمان و سیاستمداران پناهنده در کشورهای خارجی وجود داشتند.

مخالفان دولت بحرین، این احکام مجازات را سیاسی و نه قضایی می دانند.

منبع : عصرایران

همچنین ببینید

پرچم مطهرحرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) درسبزقبا برافراشته شد+تصاویر

به گزارش دزمهراب پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و ابالفضل العباس(ع) که به دزفول منتقل …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *