خانه / دفترچه خاطرات / دفترچه خاطرات / به یاد دوچرخه:۳- درس عبرت

به یاد دوچرخه:۳- درس عبرت

یکی از تفریحات برخی از بچه های مسجد درآن زمان، قایم کردن دوچرخه ی بعضی از بچه های جلسه بود . گاهی از جلسه که خارج می شدی که به خانه بروی تازه متوجه میشدی که دوچرخه ات نیست ولی اگه تجربه داشتی ناراحت نمی شدی چون اول به خود بچه های مسجد مشکوک می شدیم حالا باید اول تمام مسجد را می گشتیم شاید بچه ها آن را یک گوشه قایم کرده اند. جلسه نوجوانان ،نونهالان ،آبدارخانه و حتی داخل یکی از دست شویی ها به صورت ایستاده از جاهای محتمل برای قائم کردن دوچرخه بود.

یکی از دوستان در جلسه جوانان حضور داشت که در نزدیکی مسجد سکونت داشت و معمولا پیاده به مسجد می آمد لیکن گهگاه هم با دوچرخه به مسجد می آمد ولی هر وقت با دوچرخه به مسجد می آمد  اغلب فراموش می کرد که دوچرخه را همراه خود ببرد.

تا اینکه یک روز که باز فراموش کرده بود دوچرخه را با خود به خانه ببرد با بچه ها تصمیم گرفتیم یک درس فراموش نشدنی بهش بدهیم لذا دوچرخه اش را با هماهنگی مسئول ابدارخانه به آنجا منتقل و در آبدارخانه را قفل کردیم.

بعد از ساعتی دوست ما به دنبال دوچرخه فراموش شده برگشت و از ما در مورد دوچرخه اش پرسید و ما هم اعلان بی خبری کردیم و بعد از مدتی جستجو دست از پا درازتر به خانه برگشت .

چند روز گذشت و دیگر مطمئن شده بود که دوچرخه اش را دزدیده اند و تاسف می خورد از فراموش کردنش.خلاصه بعد ار سه چهار روز دوچرخه را بهش پس دادیم و او نیز دیگر هرگز فراموش نکرد که دوچرخه اش را در مسجد جا بگذارد .

البته دیگر دوچرخه اش را به مسجد نیاورد و گر نه باز هم فراموشش می کرد.

 

۹۳/۵/۲۱

   

همچنین ببینید

اردوی نوروزی نونهالان۹۴ (فتح المبین)

بسم رب الشهدا والصدیقین آخرین روزهای تعطیلات بود از هدر رفتن تعطیلاتم خیلی پشیمان وناراحت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

معادله را حل کنید *